-
61. Data: 2015-01-19 00:27:22
Temat: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 18 Jan 2015 22:48:03 +0000 (UTC), masti napisał(a):
> Tomasz Pyra wrote:
>> Jak 100, to chyba by wypadało żeby słupy, drzewa i inne takie atrakcje były
>> zabezpieczone barierami.
>
> ludzie, 100 i chcecie robić zabezpieczenia jak na torze?
> Jakoś kiedyś się tyle jeździło na brukowanych dwukierunkwocyh z drzewami
> i jakoś zyjemy
Tylko wtedy samochód był tak rzadki, a przebiegi tak małe, że ówczesna
ilość zgonów na kilometr nie była jakimś szczególnym problemem.
A w dzisiejszych warunkach by była.
-
62. Data: 2015-01-19 00:43:26
Temat: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
Od: masti <g...@t...hell>
Tomasz Pyra wrote:
> Dnia Sun, 18 Jan 2015 22:48:03 +0000 (UTC), masti napisał(a):
>
>> Tomasz Pyra wrote:
>
>>> Jak 100, to chyba by wypadało żeby słupy, drzewa i inne takie atrakcje były
>>> zabezpieczone barierami.
>>
>> ludzie, 100 i chcecie robić zabezpieczenia jak na torze?
>> Jakoś kiedyś się tyle jeździło na brukowanych dwukierunkwocyh z drzewami
>> i jakoś zyjemy
>
> Tylko wtedy samochód był tak rzadki, a przebiegi tak małe, że ówczesna
> ilość zgonów na kilometr nie była jakimś szczególnym problemem.
> A w dzisiejszych warunkach by była.
kiedyś kierowcy myśleli jadąc. A nie zapieprzali ile fabryka dała bo
przecierz mają ESP,ABS,EGR, HGW ...
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
63. Data: 2015-01-19 00:59:37
Temat: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik masti g...@t...hell ...
> Jakoś kiedyś się tyle jeździło na brukowanych dwukierunkwocyh z drzewami
> i jakoś zyjemy
>
Mówisz o czasach gdzie grano w piłke tam gdzie dzis przejezdza
kilkadziesiat tysiecy samochodów na dobe?
-
64. Data: 2015-01-19 01:18:18
Temat: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>
> A to co mają współczesne rajdówki wygląda tak:
> http://atlasteam.gr/eshop/catalog/images/18.jpg
Do scierki juz takich nie robia. Mialby co najwyzej cos takiego :)
http://www.customcages.co.uk/Images/700/528/Assets/P
roducts/Ford%20Sierra%20Cosworth/Factory%20Style/fsd
iagram.jpg
http://www.customcages.co.uk/Images/700/528/Assets/P
roducts/Ford%20Sierra%20Cosworth/2dr%20Multipoint/di
agram.jpg
-
65. Data: 2015-01-19 01:36:51
Temat: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 18 Jan 2015 23:43:26 +0000 (UTC), masti napisał(a):
> Tomasz Pyra wrote:
>> Tylko wtedy samochód był tak rzadki, a przebiegi tak małe, że ówczesna
>> ilość zgonów na kilometr nie była jakimś szczególnym problemem.
>> A w dzisiejszych warunkach by była.
Owczesna ilosc zgonow byla wysoka.
Rekordowy byl rok 1991 - 7901 ofiar, ok 6000 bylo pod koniec lat
70-tych, wyrazny spadek byl latach 82-88 (kartki).
> kiedyś kierowcy myśleli jadąc. A nie zapieprzali ile fabryka dała bo
> przecierz mają ESP,ABS,EGR, HGW ...
Nie przesadzalbym. Bezmyslnych bylo tyle samo.
Ale moze jednak te systemy ratuja zycie ?
J.
-
66. Data: 2015-01-19 01:43:21
Temat: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 18 Jan 2015 23:42:17 +0100, Michał Jankowski napisał(a):
> W dniu 2015-01-18 o 22:53, J.F. pisze:
>> Dnia Sun, 18 Jan 2015 22:23:41 +0100, Michał Jankowski napisał(a):
>>> Puść sobie w zwolnionym tempie. Pod sam koniec filmu z pierwszej kamery
>>> samochód zahacza o krawężnik, co przyspiesza jego obrót w prawo - na
>>> ostatnich 2 klatkach już tył wyprzedził przód.
>>
>> Nie widze. Jakies dziwne biale blyski - ale czy to reflektory czy
>> przypadkowe odbicia ?
>
> Jakie białe błyski? Normalnie widać samochód, z lewej ma reflektory, z
> prawej czerwone tylne światła, którymi obraca się do przodu...
> Weź to sobie obejrzyj w 1/4 speed, nie będę każdej klatki zrzucać...
Moze ja nie cala wysokosc widze, ale tam prawie do konca widac
czerwone z tylu.
>>> I jeszcze zrzut z filmu, tuż przed uderzeniem:
>>> http://users.fuw.edu.pl/~michalj/temp/wypadekdts.jpg
>>
>> No wlasnie - widac dwie jasne plamy, jakby po przekatnej.
>> co jest czym ?
>
> Jakie dwie plamy? To jest obraz cz-b, widać prawy bok samochodu, od
> lewej: światła tablicy rejestracyjnej,
Raczej za slabe, ale swiatlo odbite od tablicy byc moze.
> tylną klapę, prawe tylne światło,
> prawy bok, prawy reflektor (na samej krawędzi kadru).
Podziwiam Twoj wzrok, jesli to naprawde widzisz :-)
J.
-
67. Data: 2015-01-19 01:46:05
Temat: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 18 Jan 2015 23:42:01 +0100, Scobowski napisał(a):
> W dniu 2015-01-18 o 12:04, spider pisze:
>> Ku przestrodze zapierdalaczom:
>> https://www.youtube.com/watch?v=yS5PpL3db2U
>> http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/chorzow-smier
telny-wypadek-na-dts-policja-opublikowala-film,26806
60,artgal,t,id,tm.html
>>
> 50 odpowiedzi w temacie, wszystkie potępiające.
> To ja się grzecznie pytam - skoro statystyczne 99% kierowców potepia
> takie zachowania, to kto - kurwa - codziennie mi się na ostatnim metrze
> wpie*la przed nos na zjeździe z obwodnicy..?
> Ten 1% rolników nie mających internetu stanowi większośc na drodze..?
Ten 1%, ktory was 50 kapelusznikow omija, i wjezdza przed Ciebie, bos
najwiekszy i najwolniej jedziesz, przez co wolne miejsce z przodu jest
:-)
J.
-
68. Data: 2015-01-19 01:58:12
Temat: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 19 Jan 2015 01:18:18 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):
>> A to co mają współczesne rajdówki wygląda tak:
>> http://atlasteam.gr/eshop/catalog/images/18.jpg
>
> Do scierki juz takich nie robia. Mialby co najwyzej cos takiego :)
Dziś już nie robią, bo FIA co jakiś czas podnosi minimalną konfigurację
klatek bezpieczeństwa.
Również zwiększył się poziom świadomości wśród kierowców i większość
zamawia klatki znacznie bardziej rozbudowane niż przewiduje konfiguracja
minimalna.
Natomiast na początku lat 90 w rajdówkach stosowało się klatki takie jak
miał Bublewicz, czyli bardzo słabe.
Do tego dziś bazowe modele są dużo mocniejsze od tych z lat 80-tych.
Minimalna konfiguracja klatki na dziś to rysunek 253-35C:
http://www.s2r.co.za/gallery/d/3943-2/253+_2009_-151
12008-11.jpg
Zawodnicy pomimo że mają możliwość startów z taką klatką, mimo wszystko
decydują się na dodatkowe wzmocnienia.
Przyszło to z samochodów WRC, gdzie po ustaleniu przez FIA dość wysokiej
masy minimalnej, nie bardzo było co z tymi kilogramami robić, a samochody
musiały i tak mieć sporo balastu żeby spełnić wymóg masy minimalnej.
No to zaczęto budować wielokrotnie przesztywnione konstrukcje klatek które
są dużo mocniejsze.
Moda poszła w dół i dziś praktycznie każde auto, często nawet startujące w
KJS ma bardzo rozbudowane klatki.
-
69. Data: 2015-01-19 02:02:07
Temat: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 19 Jan 2015 01:36:51 +0100, J.F. napisał(a):
>> kiedyś kierowcy myśleli jadąc. A nie zapieprzali ile fabryka dała bo
>> przecierz mają ESP,ABS,EGR, HGW ...
>
> Nie przesadzalbym. Bezmyslnych bylo tyle samo.
> Ale moze jednak te systemy ratuja zycie ?
No sytuacja z filmu wygląda tak, że ESP powinno tu dać radę.
Bo skoro kierowca wpadł do wewnątrz zakrętu to znaczy że przyczepności było
aż nadto żeby się w zakręcie zmieścić, a w takich sytuacjach ESP sobie
bardzo dobrze daje radę.
-
70. Data: 2015-01-19 08:28:17
Temat: Re: Tak mu sie spieszylo do zjazdu
Od: "Big Jack" <a...@b...zz>
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/m9h4ob$srn$1@mx1.inte
rnetia.pl
*re* napisał(-a):
> Zawsze zostawiam kogo cytuję
Ale nie dajesz znaków cytowania przez co utrudniasz czytanie. A wracajac
do "I będę użytkował aż mi się znudzi z powodów o które chodzi." to
uważaj, bo przez Twoją niereformowalność komuś może się znudzić męczenie
z Twoimi postami i będziesz pisał sobie, a muzom.
--
Big Jack
////// GG: 660675
( o o)
--ooO-( )-Ooo-