  • 1. Data: 2014-05-29 21:00:08
    Temat: Tablet graficzny "made in Biedronka" :)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Niedawno wróżyłem (i - jak na razie - trafnie), że chyba skończyły
    się czasy oferowania sprzętu fotograficznego na półkach Biedronki, ale
    nie wiedziałem, że Biedronka pójdzie krok dalej - zacznie sprzedawać
    sprzęt dla grafików komputerowych. :)

    Tymczasem właśnie dostałem "cynk", że Biedronka sprzedaje tablety
    graficzne po 69 złotych:
    http://www.biedronka.pl/pl/product,id,1245,name,tabl
    et-graficzny

    Totalny no-name, chyba bardziej do nauki obsługi i zabawy dla
    dzieci, choć w zasadzie - do pojedynczych robótek, retuszy i szparowania
    chyba powinien być jak znalazł? Tak więc miło i fajnie, że sprzęt, za
    który kiedyś trzeba było płacić tysiące (i to może nawet w gorszych
    wówczas parametrach :) dzięki takiej "Biedronce" można dziś kupić
    za parę złotych...

    Oficjalne parametry:
    - obszar roboczy 4,9 cala (12,4 cm)
    - 4000 LPI
    - 200 RPS
    - 2048 poziomów nacisku

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]

  • 2. Data: 2014-05-30 00:53:01
    Temat: Re: Tablet graficzny "made in Biedronka" :)
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-29 21:00, Mariusz [mr.] pisze:

    > choć w zasadzie - do pojedynczych robótek, retuszy i szparowania
    > chyba powinien być jak znalazł?

    Jeśli chcesz nabrać przekonania, że tablety nie usprawniają pracy, to
    sądzę, że to będzie dobry zakup :-)

    Marek

  • 3. Data: 2014-05-30 05:36:58
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 30-05-2014 00:53, Marek pisze:

    > Jeśli chcesz nabrać przekonania, że tablety nie usprawniają pracy, to
    > sądzę, że to będzie dobry zakup :-)

    A nadałoby się to do rysowania komiksów typu polandball i rage? Już
    dawno myślałem o czymś takim, bo myszką wychodzi bardzo słabo, a w
    efekcie wcale, bo nie starcza cierpliwości.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 4. Data: 2014-05-30 07:27:53
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-05-30 05:36, ZakonSpirowany pisze:

    > A nadałoby się to do rysowania komiksów typu polandball i rage? Już
    > dawno myślałem o czymś takim, bo myszką wychodzi bardzo słabo, a w
    > efekcie wcale, bo nie starcza cierpliwości.

    Do tego to chyba lepsze byłoby to:

    https://www.youtube.com/watch?v=sot4eQ8Pav4

    JD

  • 5. Data: 2014-05-30 09:06:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Pani profesoer, nauczycielka w chemi w liceum spotyka po latach swojego ucznia.

    Jasiu, co slychac , co robisz ?
    - wykladam chemie.

    - wow... , gdzie?

    w Biedronce , pani profesor.

  • 6. Data: 2014-05-30 10:21:36
    Od: Marek <p...@s...com>

> [...]

    > dawno myślałem o czymś takim, bo myszką wychodzi bardzo słabo, a w
    > efekcie wcale, bo nie starcza cierpliwości.

    Walczyłem z tabletami jakiś czas temu. Obecnie jestem w trakcie
    kupowania kolejnego. Prawda jest taka: nie ma alternatywy do produktów
    Wacom. W innych urządzeniach wychodzą jakieś krzaki. Widziałem nawet coś
    takiego, że efekt korekty z 1-2 sekundowym opóźnieniem nanosił się w
    jakimś urządzeniu. Nawet najtańszy Bamboo będzie dobrym rozwiązaniem.
    Jednakże jeśli zależy Ci na dostosowaniu funkcjonalności tabletu do
    każdej aplikacji oddzielnie, to tylko Intuos. W dodatku bierz tez pod
    uwagę (lub nie), że wiele tabletów nie reaguje na pochylenie piórka. To
    bardzo przydatne przy retuszu. Ponadto piórko z gumką lub bez gumki
    należy również rozważyć.

    Dozbieraj do czegoś lepszego, to moja opinia. Sprzedaj butelki po
    imprezie, może wystarczy :-D

    Marek

  • 7. Data: 2014-06-01 17:06:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 30. Mai 2014 05:36:58 UTC+2 schrieb ZakonSpirowany:

> [...]
    >
    > dawno myślałem o czymś takim, bo myszką wychodzi bardzo słabo, a w
    >
    > efekcie wcale, bo nie starcza cierpliwości.

    czy akurat ten model sie nada w ogole do jakiejkolwiekj pracy to nie wiem.
    stosowalem wacom.
    precyzja pracy, wygoda do obrobki zdjec sa zbyt male.
    mysz daje mi wiecej komfortu i precyzji , w sumie mniej machania reka.
    natomiast lepiej sie tym szkicuje odrecznie niz myszka.
    a ze nie szkicuje , wiec wypialem i lezy prawie nieuzywany w piwnicy.
    zreszta podobnie jak midi do sterowania LT - niby lepiej a dlugofalowo rachunek zysku
    i strat jest jednak niekorzystny - przynajmniej w moim przypadku.

  • 8. Data: 2014-06-01 19:40:49
    Od: Kamel3D <k...@o...pl>

    W dniu 2014-05-29 21:00, Mariusz [mr.] pisze:

    > Tymczasem właśnie dostałem "cynk", że Biedronka sprzedaje tablety
    > graficzne po 69 złotych:

    Kupiłem, z myślą o szparowaniu właśnie, myśląc, że "będzie mi lepiej niż
    z myszką" i... mam mieszane uczucia. Bo nigdy wcześniej nie miałem
    żadnego narzędzia tego typu, nie mam więc ani porównania, ani też
    pomysłu, jak tego "powinno się" używać... W każdym razie póki co -
    usiłuję się tego jakoś nauczyć, jak dotąd bez najmniejszej choćby
    satysfakcji... Próbuję dalej. Pliz, łisz mi lak ;)

    --
    Kamel |Pisząc do mnie|Galeria Stereoskopowa|Wejdź \
    http://www.kamel3d.eu | zamień |Zdjęcia trójwymiarowe|zobacz \

  • 9. Data: 2014-06-01 20:13:17
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-06-01 19:40, Kamel3D pisze:

> [...]
    > usiłuję się tego jakoś nauczyć, jak dotąd bez najmniejszej choćby
    > satysfakcji... Próbuję dalej. Pliz, łisz mi lak ;)

    Obyś się nie zniechęcił. Mi by było szkoda ryzykować kasę na takowy.
    Pewnie też nie reaguje na dotyk palcami, na pochylenie piórka, brakuje
    programowalnych klawiszy i definiowania skrótów innych dla każdej z
    używanych aplikacji - zgaduję oczywiście.

    Z mojej praktyki z tabletem... powiem Ci, że posługując się nim
    zapomniałem jak myszkę obsługiwać :-) Nawet nie chodzi o samo rysowanie
    / retusz ale zwykłą nawigację po systemie nawet.

    Marek

  • 10. Data: 2014-06-01 20:20:08
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 01/06/2014 19:13, Marek wrote:
    > Z mojej praktyki z tabletem... powiem Ci, że posługując się nim
    > zapomniałem jak myszkę obsługiwać :-) Nawet nie chodzi o samo rysowanie
    > / retusz ale zwykłą nawigację po systemie nawet.

    mam to samo. W pracy używam prywatnego Intuosa do zwykłej nawigacji -
    wszyscy się dziwią co to takiego ;)

    B.