  • 41. Data: 2010-03-29 18:41:17
    Temat: Re: TVP Sport
    Od: "Arek" <a...@a...2a.pl>

    > Polsatu od
    >
    > a moglbys wyjasnic co to za procenty ???
    >
    > jp
    >
    > ps
    > w procentach to dobrze sie mierzy moc spitytusu

    moge
    w tunerach zazwyczaj jest pasek pokazujacy sile sygnalu danego transpordera
    100% to idealny sygnal (nie wiem czy jest do osiagniecia)
    ja na swoim wiekowym Dreamboxie antena 80 cm uzyskalem chyba najwiecej 87%
    granica odbioru danego transpordera wacha sie powyzej 54% ,mniej oznacza
    brak ogladania
    na innych tunerach te wartosci moga byc inne wszystko tez zalezy od kabla
    ,konwertera czy czulosci glowicy

    Arek.

  • 42. Data: 2010-03-29 19:56:06
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witaj.

    | w tunerach zazwyczaj jest pasek pokazujacy sile sygnalu danego transpordera
    | 100% to idealny sygnal (nie wiem czy jest do osiagniecia)

    Wybrales najmniej uzyteczny parametr - AGC. Zachowuje sie on
    niejednoznacznie i mowi niewiele (praktycznie jest bezuzyteczny).

    Bardziej wiarygodny jest SNR. Ale wtedy musisz wprowadzic poprawke na FEC,
    co w procentach nie jest latwe.

    Dla FEC=5/6 w stosunku do 3/4, poprawka ta wynosi ~-1dB:
    [Zależność jakości obrazu od SNR i korekcji błedów - FEC]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/snr/

    Sadze, ze raczej masz BER=0 w kazdym przypadku.
    Jezeli nie, to BER (stopa bledow), moze byc miara przydatnosci sygnalu.

    BER=0 wystepuje tez w przypadku bardzo zlego sygnalu lub jego braku.
    Nie ma sygnalu - nie ma bledow.

    Pzdr.J.P.

    ps
    ??
    mozesz wykonac instrukcje:
    dvbsnoop -s signal -n 1
    ??

  • 43. Data: 2010-03-29 20:45:54
    Od: "Arek" <a...@a...2a.pl>

> [...]
    > Jezeli nie, to BER (stopa bledow), moze byc miara przydatnosci sygnalu.
    >
    > BER=0 wystepuje tez w przypadku bardzo zlego sygnalu lub jego braku.

    podawałem SNR
    teraz napiszę jak mam w tej chwili
    dla AXN SCI-FI
    SNR 66%
    AGC 53%
    BER 0-5-10-17-24 cały czas się zmienia

    dla Canal+
    SNR 76%
    AGC 56%
    BER 0

    dla TVN Warszawa
    SNR 74%
    AGC 54%
    BER 0

    cały czas wychodzi na to że transponder AXN 12185 MHz ,V,3/4 jest sporo
    gorszy niż ten o którym piszemy
    może tylko u mnie tak jest ?

    Arek.

  • 44. Data: 2010-03-29 22:02:27
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010, Arek wrote:
    | dla AXN SCI-FI
    | SNR 66%
    | AGC 53%
    | BER 0-5-10-17-24 cały czas się zmienia

    Ciekawe. BER przekonuje.
    Sprobuj pokrecic skosem.

    Czasem tez LNB ma spora dziure w charakterystyce.
    F wtedy moze wzrastac do "1 +" dB.

    Ja na DM800 mam aktualnie:

    12188 V, tp 74; DVB; SR 27500; FEC 3/4
    SNR: 8.90dB (55%)
    AGC: 99%
    BER: 0
    Czyli ~3dB w plusie.

    11508 V, tp 16; DVB SR 27500; FEC 5/6
    SNR: 0.00dB (0%); czasem na krotko skacze na 5dB(30%)
    AGC: 99%
    BER: 0
    Lock:(czasem na krotko)
    Brak tego 1dB.

    http://www.lyngsat.com/packages/cyfra.html
    -=-=-=-=-=-

    Traktuje ten transponder bardziej (11508) eksperymentalnie.
    Po zmianie FEC on jest uwazany za najgorszy polski transponder.

    LNB mam ~1-2 cm nizej od wyliczonego ustawienia, wiec sie nie
    dziwie. U Rodziny (11508) bez problemu chodzi na antenie 65 cm,
    HB na zezie.

    Cavallino ma po drodze jakas przyslone, wiec sygnal nienajlepszy.

    Byla o tym dluzsza dyskusja:
    "TnK i zacięcia na transponderze 11508V"
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.telewizja/msg/b
    cc70d82d26963ea
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.telewizja/msg/d
    26f84ecd79131c5

    A tutaj:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.telewizja/msg/2
    cd6d4a9c8f952be
    -=-=-=-=-=-=-
    przed chwila wyprobowalem ten transponder na antenie 35 cm:
    konwerter Inverto IDLP-40SL+ SilverTech, F=0.2dB
    na "11508V" mam SNR = 6.4 dB, czyli 2 dB w zapasie.
    -=-=-=-=-=-=-

    Czyli powinienem tez odebrac ten transponder na 35 cm.

    Pzdr.J.P.

  • 45. Data: 2010-03-29 22:11:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.64.1003292312321.31557@sci.pam.szcze
    cin.pl...

> [...]
    > HB na zezie.
    >
    > Cavallino ma po drodze jakas przyslone, wiec sygnal nienajlepszy.

    Nic podobnego, takie były tylko podejrzenia, ale się nie potwierdziły.
    A przy montażu anteny 80 cm potrzebny był dodatkowy uchwyt do masztu, który
    spowodował spore odsunięcie anteny od ściany, więc wiszący nad nią dach na
    pewno nie stanowi już żadnego problemu.

    A mimo to tp 11508 jest wyraźnie słabszy od reszty.
    Nie wiem ile aktualnie, bo dvbviewer takiej informacji chyba nie podaje
    nigdzie, a innych softów nie instalowałem po zmianie systemu na kompie, nie
    ma już zresztą takiej potrzeby, abym sprawdzał poziom sygnału, bo wszystko
    po prostu sobie działa.

  • 46. Data: 2010-03-30 06:40:44
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
    > Traktuje ten transponder bardziej (11508) eksperymentalnie.
    > Po zmianie FEC on jest uwazany za najgorszy polski transponder.

    U mnie (po poprawieniu ustawienia anteny - przy pomocy prostego
    SatFindera i "feralnego" transpondera 11508) mój Ferguson DF9000
    pokazuje moc sygnału około 75% i jakość 99%, niestety nie wiem jak się
    dobrać do bardziej użytecznych informacji. Inne transpondery wykazują
    podobną moc sygnału, no może o kilka % większą, jeszcze to sprawdzę
    dokładniej.

    Odbieram na sporym zezie (15st.) Eurobirda 28.2E, tam na transponderze
    12560 odbieram z mocą też w granicach 70% ale jakością rzędu 50% i obraz
    idzie bez zacięć. Na innych transponderach (niższe częstotliwości)
    jakość jest rzędu 99% przy tym samym poziomie sygnału.

    Poprzedni tuner Skymax SX771ST pokazywał niższy poziom sygnału, ale
    jakość odbioru (w sensie zacięć, pixelozey itp.) była podobna. Dlatego
    też uważam, iż słusznie Waść prawisz, że w procentach to się podaje moc
    trunku ;-)

  • 47. Data: 2010-03-30 07:46:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hos6dc$rfs$1@polsl.pl...
> [...]
    > Po zmianie FEC on jest uwazany za najgorszy polski transponder.

    >U mnie (po poprawieniu ustawienia anteny - przy pomocy prostego SatFindera

    Może tu tkwi sedno, że jak ustawisz do normalnych transponderów, to ten
    badziew nie będzie działał równie dobrze jak one.
    Osłabianie odbioru z transponderów używanych na codzień (w tym HD z Cyfry)
    żeby poprawić jakość odbioru TVN Warszawa uważam za conajmniej kiepski
    pomysł.

  • 48. Data: 2010-03-30 08:19:28
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Cavallino pisze:
> [...]
    > Osłabianie odbioru z transponderów używanych na codzień (w tym HD z
    > Cyfry) żeby poprawić jakość odbioru TVN Warszawa uważam za conajmniej

    ale litości, nie sprawdzałeś ostatnio jak odbierasz ten transponder,
    masz zmienioną antenę na większą, może sygnał jest spoko.
    co do dyskusji, że jest słabszy to już potwierdziliśmy, ale na prawdę są
    słabsze.
    ja go odbieram beż problemu, jedynie stare dekodery po cyfrze mają
    problem, ale po zmianie fec

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 49. Data: 2010-03-30 08:24:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > ale litości, nie sprawdzałeś ostatnio jak odbierasz ten transponder, masz
    > zmienioną antenę na większą, może sygnał jest spoko.

    Jak ją założyłem, to nadal był wyraźnie słabszy od reszty.
    Dzięki rozmiarom anteny sygnał jest już na poziomie pozwalającym bez
    problemów oglądać, co nie znaczy że to coś zmienia w ocenie tego
    transpondera i firmy która go nam wciska.

  • 50. Data: 2010-03-30 08:29:01
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Cavallino pisze:
> [...]
    > problemów oglądać, co nie znaczy że to coś zmienia w ocenie tego
    > transpondera i firmy która go nam wciska.

    ale nikt nie wciska nikomu na siłe.
    wyluzuj, nie ma po co się spinać...