eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 236

  • 121. Data: 2011-01-13 00:18:36
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 Jan 2011 22:25:06 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >W dniu 2011-01-12 21:52, Adam Płaszczyca pisze:
    >> A ja jakos pamiętam, że Audi ze swoim FWD się wlekło gdzieś z tyłu i
    >> dopiero quattro dowaliło autom RWD.
    >
    >A w XIX wieku to dopiero były czasy i napędy :)

    No wiesz - 300, 400km/h to kiedy przekroczono ? Prawie 100 lat temu.
    A jaki samochod dzis tyle pojedzie :-)

    J.



  • 122. Data: 2011-01-13 00:27:30
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-12 23:16, Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Wed, 12 Jan 2011 22:25:06 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> Żeby nie skazać RWD na zapomnienie, bo na to się zanosiło w sytuacji
    >> kiedy żadnym autem RWD nie daje się obecnie dogonić samochodów
    >> przednionapędowych.
    >> I żeby samochody RWD nie zniknęły z rajdów, to puszcza się je w osobnej
    >> klasie.
    >
    > To ciekawe. Na jakim rajdzie FWD walczy z AWD?

    Nie bardzo rozumiem o co pytasz.
    Bo na każdym rajdzie walczą wszystkie rodzaje samochodów.
    Podział na klasy jest wg. pojemności skokowej silnika, natomiast dla RWD
    się czasem robi wyjątek i klasyfikuje auta RWD osobno.

    Np. tutaj, Mistrzostwa Europy:
    http://www.rally-erc.com/champions.php
    Samochód FWD (tak patrząc po modelach) wygrał generalkę w 2007, 2004 i
    1999, a zwycięzca 2005 część rajdów jechał FWD.
    Czyli jednak da się objechać autem przednionapędowym wszystko inne z AWD
    włącznie.

    Natomiast sukcesy aut RWD pochodzą z czasów kiedy jeździły praktycznie
    tylko RWD.

    >>> A ja jakos pamiętam, że Audi ze swoim FWD się wlekło gdzieś z tyłu i
    >>> dopiero quattro dowaliło autom RWD.
    >> A w XIX wieku to dopiero były czasy i napędy :)
    >
    > Ależ nie, tylko popularność cywilnych aut FWD sprawiła, że do rajdów
    > zaczęto ich używać. Obecnie nie ma w zassadzie pojazdóe tylnonapędowych,
    > ktore dałyby się w sensowny sposób przerobić na rajdówki.

    Zrobić, to się da wszystko. Zwłaszcza przy dzisiejszych dość wysokich
    masach minimalnych samochodów rajdowych.
    Nie ma jakiś szczególnie większych przeszkód żeby budować rajdówki RWD
    na bazie tego co się sprzedaje w salonach.
    A marketing w BMW to by się dał pociąć gdyby udało się zrobić na bazie
    ich samochodu zrobić coś co dogoniłoby przednionapędówki.

    > Niedawne testy jakie zostały przeprowadzone przez Cypka P. wykazały, że
    > jadąc swoim własnym, przednionapędowym Mondeo 2,5 osiąga czas gorszy o 5
    > sekund od siebie samego, kiedy jedzie moją ścierką, przy czym czas
    > całkowity przejazdu to ok. 60sekund

    A jaka była długość tego przejazdu?
    Bo wiadomo że w specyficznych warunkach, typu powolny przejazd z ostrymi
    zakrętami, czy nawet nawrotami RWD będzie lepsze.
    Natomiast tam gdzie się jedzie w zakręcie 150+km/h tam przewaga
    łatwiejszego do kontrolowania FWD robi się istotna.


  • 123. Data: 2011-01-13 00:33:03
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 12 Jan 2011 21:52:27 +0100, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > A ja jakos pamiętam, że Audi ze swoim FWD się wlekło gdzieś z tyłu i
    > dopiero quattro dowaliło autom RWD.

    A potem przyszedł koniec lat dziewięćdziesiątych i okazało się,
    że na asfaltach dwulitrowe, wolnossące ośki są w stanie spuścić
    łomot WRC-om. FIA musiała podnieść minimalną masę, by F2 nie
    psuła krwi topowym zespołom.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 124. Data: 2011-01-13 00:44:25
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-12 23:18, MadMan pisze:
    > Dnia Wed, 12 Jan 2011 23:10:27 +0100, Filip KK napisał(a):
    >
    >> To są pokazy umiejętności, jakbyś nie zauważył.
    >
    > Zatem ci kierowcy nie potrafią dawkować gazu w taki sposób żeby
    > efektywnie przejechać zakręt.
    > CBDU
    >
    Nie pamiętam co oznacza skrót CBDU a za dobrze się bawię, żeby to teraz
    sprawdzać.
    Uwierz mi, kierowca który posiada umiejętność ujeżdżania autka o mocy 10
    krotnie większej jak przeciętne auta, ma dużo większe wyobrażenie i
    praktykę w dawkowaniu gazu, niż przeciętny zjadacz chleba. Nie utrzymasz
    takiego auta na torze, uwierz mi. Do tego potrzeba lata ćwiczeń, nie od
    razu przesiada się do 1000 konnego auta. Nie masz pojęcia jak takie auto
    zachowuje się na biegu jałowym a co dopiero podczas wciskania gazu...


  • 125. Data: 2011-01-13 00:45:12
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-12 23:24, Tomasz Pyra pisze:

    > Popatrz na dzisiejsze rajdy gdzie FWD jeżdżą szybciej niż RWD.

    Skąd masz takie informacje?

    Pokaż mi choć jedno auto FWD, które posiada załóżmy 1000 koni.


  • 126. Data: 2011-01-13 00:45:42
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-12, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    >> Następnym razem zamień się na miejsca z takim kierowcą i wtedy zdaj
    >> relacje.
    >
    > W Bochni dwa razy, w kolejnych dniach przy niezmienionych warunkach
    > drogowych pod tą samą górkę Berlingo zizizizizizizizizi kółeczkami w
    > miejscu, dopiero z solidnego rozpędu dałem radę, Ścierka bez problemu.
    > Ścierka jako druga, lodzik był co najwyżej bardziej wyślizgany.

    Primo: Te same opony? Secundo: to, że nie umiesz jeździć Berlingo to już
    udowodniłeś, nie musisz się powtarzać :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 127. Data: 2011-01-13 00:48:20
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-13 00:27, Tomasz Pyra pisze:

    > Natomiast tam gdzie się jedzie w zakręcie 150+km/h tam przewaga
    > łatwiejszego do kontrolowania FWD robi się istotna.

    Skąd się bierze strach w mojej głowie, gdy rozpędzam się FWD do 100 km/h
    i pokonuję zakręt z gazem w podłodze? Dlaczego tego strachu nie mam gdy
    jadę BMW z dużo większą prędkością z gazem w podłodze?


  • 128. Data: 2011-01-13 00:49:25
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-13 00:18, J.F. pisze:
    > On Wed, 12 Jan 2011 22:25:06 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >> W dniu 2011-01-12 21:52, Adam Płaszczyca pisze:
    >>> A ja jakos pamiętam, że Audi ze swoim FWD się wlekło gdzieś z tyłu i
    >>> dopiero quattro dowaliło autom RWD.
    >>
    >> A w XIX wieku to dopiero były czasy i napędy :)
    >
    > No wiesz - 300, 400km/h to kiedy przekroczono ? Prawie 100 lat temu.
    > A jaki samochod dzis tyle pojedzie :-)

    No do dziś to padła chyba nawet prędkość dźwięku.
    A tamte 100 lat temu 400km/h to raczej nie były seryjne auta.

    A dziś owszem - idziesz do salonu, kupujesz homologowany drogowy wóz i
    on 400km/h da radę.


  • 129. Data: 2011-01-13 00:50:17
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-13 00:49, Tomasz Pyra pisze:

    > A dziś owszem - idziesz do salonu, kupujesz homologowany drogowy wóz i
    > on 400km/h da radę.
    >
    Dlaczego samochody przygotowane specjalnie do prędkości odrywają się
    przy 300 km/h? Mam nadzieję, że żartowałeś z powyższym stwierdzeniem...


  • 130. Data: 2011-01-13 00:57:54
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-13 00:45, Filip KK pisze:
    > W dniu 2011-01-12 23:24, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Popatrz na dzisiejsze rajdy gdzie FWD jeżdżą szybciej niż RWD.
    >
    > Skąd masz takie informacje?
    >
    > Pokaż mi choć jedno auto FWD, które posiada załóżmy 1000 koni.

    Rajdy... mówimy o rajdach.
    Nie o wyścigach na 1/4 mili :)

    Ale co do ogromnych mocy to owszem - tam gdzie moc jest większa niż
    300KM na tonę samochodu, tam FWD będzie miało sporo większe problemy z
    przeniesieniem tej mocy niż RWD.
    Ale przy mniejszych mocach FWD wygrywa.

strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 ... 20 ... 24


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: