  • 21. Data: 2017-04-02 08:46:44
    Temat: Re: TVN Turbo
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-03-31 o 20:56, Kris pisze:

    > Nie wiem co masz na myśli pisząc "tamtych latach"
    > Ja swoje fiaty miałem i skrzynie przekładałem gdzieś tak 1996-2002

    To było wcześniej, nie pamiętam dokładnej daty, ale było to na pewno
    poniżej roku 1990 i to sporo poniżej.

  • 22. Data: 2017-04-02 08:47:23
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-04-01 o 15:12, yabba pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

    > Z tego co wiem, to było kilka niuansów, które mogły zniechęcać
    > mechaników do męczenia się z nietypowym zleceniem.
    > Starsze 125p miały sprzęgło sterowane hydraulicznie i podobno węższy
    > tunel. Nowsze egzemplarze 125p i Polonezy miały sprzęgło na linkę i
    > szerszy tunel.
    > Do 125p hobbyści wkładali nawet komplety: silniki 1,6 i skrzynia z
    > Poloneza.

    Problem jak widać złożony.. Bo i z jednej strony mechanicy nie chcieli
    podejmować się przekładki, a z drugiej nie ma żadnych podstaw żeby nie
    wierzyć Krisowi, który twierdzi że dało się to zrobić nawet w własnym
    zakresie.

  • 23. Data: 2017-04-02 09:50:35
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-03-31 14:29, Trybun wrote:

    > Na ile poważnie można traktować emitowany na tym kanale program "auto
    > marzeń, kup i zrób"? Jak ja słyszę o bezproblemowym wkładaniu do
    > czterobiegowego FSO 1500 skrzyni 5tki, albo o woskowaniu szyb "aby
    > nabrały połysku" to nie wiem czy mam w ogóle z kimś poważnym do
    > czynienia. Ma ten prowadzący o czymkolwiek z mechaniki pojazdowej pojęcie?

    Szukasz dziury w całym ;)

    Parę osób odpowiedziało, że to było jak najbardziej możliwe.

    A że mechanicy nie chcą? No to nie wiem - znajdź takiego co chętnie np.
    przełoży turbinę od ARL-a do np. BXE.

    A jest to możliwe.

    Po prostu nie chcą wchodzić w sprawy, gdzie nie mają doświadczenia. Po
    co to komu później użerać się z marudnym klientem. A wiadomo kim on jest?

    --
    mk4

  • 24. Data: 2017-04-02 12:53:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-04-02 o 08:45, Trybun pisze:

    > Coś musiało był na tyle problematyczne że wszyscy odmawiali. Nawet w ASO
    > FSO gdzie auto znajomego było regularnie serwisowane.

    To samo co w bisie. Mało miejsca wiec lepiej zająć się czymś mniej
    wymagającym. Ale to nie udowadnia że się nie da.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2017-04-02 13:58:20
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-04-02 o 09:50, mk4 pisze:

> [...]
    >
    > Po prostu nie chcą wchodzić w sprawy, gdzie nie mają doświadczenia. Po
    > co to komu później użerać się z marudnym klientem. A wiadomo kim on jest?

    Nic podobnego. I nadal mam w tym temacie sporo wątpliwości. ASO które
    przeprowadzało nawet generalne remonty silników, miałoby się bać zabrać
    za podmianę skrzyni którą amatorzy potrafili wymienić u siebie na
    podwórku...

    Ale do tematu - co sądzisz o tym prowadzącym "auto marzeń, kup i zrób",
    fachura czy picer?

  • 26. Data: 2017-04-02 14:01:18
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-04-02 o 12:53, RadoslawF pisze:

    > To samo co w bisie. Mało miejsca wiec lepiej zająć się czymś mniej
    > wymagającym. Ale to nie udowadnia że się nie da.
    >

    > Pozdrawiam

    Ale to nie wygląda aby taka podmiana skrzyni była "łatwa i prosta"..
    Podobnie mogło być z tym BISem, coś na tyle zniechęcało mechaników że
    nie podejmowali się remontu czy modernizacji.

  • 27. Data: 2017-04-02 14:08:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-04-02 o 14:01, Trybun pisze:

    > Ale to nie wygląda aby taka podmiana skrzyni była "łatwa i prosta"..
    > Podobnie mogło być z tym BISem, coś na tyle zniechęcało mechaników że
    > nie podejmowali się remontu czy modernizacji.

    Nie twierdziłem że wygląda na łatwą.
    Ale z drugiej strony znam ludzi którzy jeżdżą do fachowca na przekładkę
    kół z letnich na zimowe lub odwrotnie. Widać dla nich wymiana koła
    też nie jest "łatwa i prosta".

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2017-04-02 17:34:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-04-02 o 13:58, Trybun pisze:

> [...]
    > przeprowadzało nawet generalne remonty silników, miałoby się bać zabrać
    > za podmianę skrzyni którą amatorzy potrafili wymienić u siebie na

    Ale kto powiedział, że się bali? ASO po pierwsze nie wyjdzie poza
    standardowe procedury, jak samochód opuścił fabrykę z czterema biegami,
    to taki miał pozostać na wieki.
    Druga sprawa, to jeżeli masz na myśli ASO FSO czy FSM, to to były zwykłe
    państwowe zakłady pracy, oni mieli i tak zapłacone czy przerobiliby
    skrzynie czy nie. To po co się przepracowywać, jak nie ma tego w
    standardowej usłudze?
    Ci lepsi mechanicy z takiego ASO po godzinach dorabiali w prywatnych
    warsztatach, tam to była inna robota i pieniądze, to i skrzynie z 4 na 5
    biegów przerabiali.

  • 29. Data: 2017-04-02 19:17:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Malo wiesz i dorabiasz teorie. Praca w ASO to byl taki sam bonus od zycia jak
    dostanie w budowlance ciezarowki na benzyne.

  • 30. Data: 2017-04-02 21:18:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Malo wiesz i dorabiasz teorie.

    Coś tam wiem, miałem w rodzinie parę osób i znajomych co to pracowało w
    ASO, Polmozbycie, albo jeszcze lepiej - CPN przy obecnej A2. Ciężarówka
    na benzynę przy tym ostatnim, to był ciul.

    > Praca w ASO to byl taki sam bonus od
    > zycia jak dostanie w budowlance ciezarowki na benzyne.

    Nie zmienia, to postaci rzeczy, że nikt ponad "normę" nie chciał, bądź
    nie mógł robić.