  • 31. Data: 2020-01-26 16:57:54
    Temat: Re: TV4 Drogówka 2020.01.2513:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2020 o 15:39, Tomasz Nycz pisze:

> [...]
    > wynika ze znaku drogowego (poziomy lub pionowy), więc przepisy art 5. w tym
    > przypadku obowiązują, więc kierujący ma pierwszeństwo gdy ma zielone
    > światło, i jeżeli pieszy wlezie na jezdnię w czasie wyświetlania zielonego
    > dla kierujących, nie znaczy, że wszedł na przejscie.
    > Znak przejścia /zmika/ gdy pojazd ma zielone, tak samo jak "znika" A-7 gdy
    > pojazd ma zielone i znika "D-1" gdy pojazd ma czerwone.
    >
    > I proszę, gdybys chciał dyskutować o tym, że znaki D to sa informacyjne, to
    > zauważ,że jednak maja związek z pierwszeństwem, i nikt nie powiedział, że

    I pozamiatane:P Jaśniej się nie dało.

    No ale dalej ten z prawej ma pierwszeństwo;)

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2020-01-26 16:58:00
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w

    > Bo o ile jest pkt, ze swiatla maja pierwszenstwo nad znakami
    > regulujacymi pierwszenstwo, to nie ma zapisu, nad regulami ustawowymi.

    Ciebie już całkiem pogięło?

    <cite>
    Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby
    kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz
    znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób
    zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
    </cite>

    --
    'Tom N'

  • 33. Data: 2020-01-26 17:00:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2020 o 16:04, J.F. pisze:

    > Bo o ile jest pkt, ze swiatla maja pierwszenstwo nad znakami
    > regulujacymi pierwszenstwo, to nie ma zapisu, nad regulami ustawowymi.

    Tomasz Nycz ładnie wyjaśnił. Aż nie chce się wierzyć, że to inny nick
    tego samego chama;)

    --
    Shrek

  • 34. Data: 2020-01-26 17:18:41
    Temat: Re: TV4. Pierwszeństwo pieszego.
    Od: "Leo56" <o...@s...pl>

    Użytkownik "'TomN'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    d.200126.invalid...
    > Leo56 w

    d.200126.invalid...

    > Ten:
    > <cite>
    > Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna ... ?

    Ooo, ja Zenkuję, co za zakuta pała.
    Przecież ci napisałem że art. 5.3 PoRD.
    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi
    pierwszeństwo przejazdu.

    > Dlaczego niby i z czego to wywnioskowałes?
    >
    > --
    > 'Tom N'

    Ooo, ja Zenkuję, co za zakuta pała.
    Przecież jest jasno i prosto napisane w art. 5.3 :
    .... PIERWSZEŃSTWO PRZEJAZDU.

    Już ci wcześniej napisałem, ale do zakutej pały nie dociera.
    Pierwszeństwo pieszego na przejściu nie jest eliminowane
    przez sygnalizację, bo sygnalizacja eliminuje tylko znaki pierwszeństwa
    dla pojazdów art. 5.3 PoRD, nie eliminuje pierwszeństwa pieszego
    na przejściu.

  • 35. Data: 2020-01-26 17:32:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2020 16:58:00 +0100, 'TomN' napisał(a):

> [...]
    > zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.

    Mnie ?
    1) sygna? zielony -- zezwolenie na wjazd za sygnalizator,
    2) sygna? ˝ó?ty -- zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba
    ˝e w chwili zapalenia tego sygna?u pojazd znajduje
    si´ tak blisko sygnalizatora, ˝e nie mo˝e byç zatrzymany
    przed nim bez gwa?townego hamowania;
    sygna? ten oznacza jednoczeEnie, ˝e za chwil´
    zapali si´ sygna? czerwony,
    3) sygna? czerwony -- zakaz wjazdu za sygnalizator,

    I teraz uzasadnij dlaczego majac zielone swiatlo nie musisz ustepowac
    na skrzyzowaniu tym z prawej :-)

    J.

  • 36. Data: 2020-01-26 17:32:32
    Temat: Re: TV4 . Pierwszeństwo.
    Od: "Leo56" <o...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Nycz" <x...@x...invalid> napisał w wiadomości

    > Znak przejścia /zNika/ gdy pojazd ma zielone, tak samo jak "znika" A-7 gdy
    > pojazd ma zielone i znika "D-1" gdy pojazd ma czerwone.
    >
    > --
    > 'Tom N'

    Znak przejścia nie znika, bo nie ma takiego przepisu.
    Znak przejścia mówi o pierwszeństwie pieszego na przejściu.
    Znak pierwszeństwa znika tylko wtedy, gdy dotyczy pierwszeństwa PRZEJAZDU.

  • 37. Data: 2020-01-26 17:39:56
    Od: "Leo56" <o...@s...pl>

    Użytkownik "'TomN'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    d.200126.invalid...
    > J.F. w

    > weszli na swoim zielonym, to maja prawo zejść bezpiecznie -- ale nie maja
> [...]

    Zakuta pało, nadal nie rozumiesz, że pieszy na przejściu ZAWSZE
    MA PIERWSZEŃSTWO. ŻADNE sygnalizacje nie uniewazniają
    tego pierwszeństwa.
    Nie ma takiego zapisu w PoRD.

  • 38. Data: 2020-01-26 17:58:58
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2020-01-26 o 15:39, Tomasz Nycz pisze:

    > <cite PoRD>
    > przejście dla pieszych - powierzchnię jezdni, drogi dla rowerów lub
    > torowiska przeznaczoną do przechodzenia przez pieszych, oznaczoną
    > odpowiednimi znakami drogowymi;
    > </cite>

    > Czyli skoro na *przejściu* pieszy ma pierwszeństwo, a pierwszeństwo to
    > wynika ze znaku drogowego (poziomy lub pionowy),

    Stop. Tutaj popełniasz podstawowy błąd. Pierwszeństwo pieszego wynika z
    ustawy (art. 13 ust. 1) nie z d-1.

    > przypadku obowiązują, więc kierujący ma pierwszeństwo gdy ma zielone
    > światło,

    To drugi błąd IMO. Pierwszeństwo na zielonym wynika wyłącznie z art. 25.
    Przecież wjeżdżając na zielonym świetle na skrzyżowanie, według tego co
    napisałeś wyżej, miałbyś pierwszeństwo nad innymi pojazdami a jednak
    musisz ustąpić tym co jadą prosto gdy Ty chcesz skręcić w lewo (art. 25
    ust. 1).

    > I proszę, gdybys chciał dyskutować o tym, że znaki D to sa informacyjne, to
    > zauważ,że jednak maja związek z pierwszeństwem, i nikt nie powiedział, że
    > D-6x nie reguluja pierwszeństwa

    Wskaż mi przepis, który mówi, że regulują pierwszeństwo. D-6 opisuje
    wyłącznie, że to przejście a pierwszeństwo wynika z oddzielnego przepisu.

  • 39. Data: 2020-01-26 18:00:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2020 17:39:56 +0100, Leo56 napisał(a):

    > Zakuta pało, nadal nie rozumiesz, że pieszy na przejściu ZAWSZE
    > MA PIERWSZEŃSTWO. ŻADNE sygnalizacje nie uniewazniają
    > tego pierwszeństwa.
    > Nie ma takiego zapisu w PoRD.

    No, nie ma tez zapisu dotyczacego pojazdow ...

    J.

  • 40. Data: 2020-01-26 18:01:14
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2020-01-26 o 17:58, PlaMa pisze:

    > Stop. Tutaj popełniasz podstawowy błąd. Pierwszeństwo pieszego wynika z
    > ustawy (art. 13 ust. 1) nie z d-1.

    D-6 oczywiście, nie D-1.