  • 1. Data: 2009-10-15 15:42:38
    Temat: TV jako drugi monitor
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    witam

    Usiłuje wyświetlić idealną kopie obrazu monitora na TV Jakoś nie
    potrafie tego zrobić. Problem polega na tym ze oprogramowanie karty
    graficznej (GF9600), niezależnie do systemu operacyjnego, twierdzi ze
    telewizor( zwykły starodawny) potrafi wyświetlać tylko 800x600 lub
    1024x768. JEst to bzdura bo naście lat temu przy użyciu Amigi
    wyświetlałem obraz w rozdzielczości 1280*512 (pomine fakt ze g... było
    widać, ale sie dało)
    Narazie mój pulpit ma 1280x960, ale pewno w przyszłości bedzie miał
    wiecej punktów, a telewizor nie. Czy da sie wiec zmusić TV do
    wyświetlania takiego obrazu, a właściwie karte graficzną - do wysłania
    obrazu o takich parametrach? (skrót myślowy: niech sobie karta podzieli
    ilość punktów razy dwa, i wyśle co chce, byle by obraz z monitora
    2000x3000p. był wyświetlany w 100% tak samo na monitorze i telewizorze)

    ToMasz

  • 2. Data: 2009-10-15 16:01:50
    Temat: Re: TV jako drugi monitor
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > ilość punktów razy dwa, i wyśle co chce, byle by obraz z monitora
    > 2000x3000p. był wyświetlany w 100% tak samo na monitorze i telewizorze)

    Na nv się nie da. Na ati+Win XP częściowo się da.

  • 3. Data: 2009-10-15 16:24:39
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > widać, ale sie dało)
    > Narazie mój pulpit ma 1280x960, ale pewno w przyszłości bedzie miał

    Telewizor i tak ma 768x576, reszta jest skalowana w dół albo w górę. Więc po
    co ci udawane rozdzielczości?

    --
    Azarien

  • 4. Data: 2009-10-15 17:08:50
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Wiktor S. pisze:
    > Telewizor i tak ma 768x576, reszta jest skalowana w dół albo w górę.

    Dokładniej mówiąc: ma 625 wierszy obrazu, z których 576 może
    być sensownie wykorzystanych. Liczba punktów w wierszu jest
    ograniczona tylko pasmem wizyjnym i sensownymi proporcjami
    obrazu. Oczywiste jest, że w momencie przekroczenia pasma
    obraz stanie się rozmyty w sposób nie do zaakceptowania.
    Również nie zachowanie proporcji skutkuje nieużytecznym
    obrazem. Z tego wynika to 768x576 (proporcje 4:3).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-10-15 17:11:19
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    ToMasz pisze:
    > Usiłuje wyświetlić idealną kopie obrazu monitora na TV Jakoś nie

    Niewykonalne. Choćby ze względu na jakość.

    > graficznej (GF9600), niezależnie do systemu operacyjnego, twierdzi ze
    > telewizor( zwykły starodawny) potrafi wyświetlać tylko 800x600 lub
    > 1024x768. JEst to bzdura bo naście lat temu przy użyciu Amigi

    Nie jest to bzdura, bo nawet tego nie potrafi wyświetlić.
    Trzeba skalować, by coś było widać.

    > wyświetlałem obraz w rozdzielczości 1280*512 (pomine fakt ze g... było
    > widać, ale sie dało)

    No właśnie. A chcesz, by było jeszcze gorzej...

    Pomijając fakt, że 512 wierszy obrazu jeszcze się mieści
    w standardzie PAL (1280 punktów to prawie dwukrotne prze-
    kroczenie standardowego pasma wizyjnego i mleko na ekranie).

    > wiecej punktów, a telewizor nie. Czy da sie wiec zmusić TV do
    > wyświetlania takiego obrazu, a właściwie karte graficzną - do wysłania
    > obrazu o takich parametrach? (skrót myślowy: niech sobie karta podzieli

    Podłącz telewizor LCD przez HDMI.

    Na analogu -- zapomnij, bo i po co.

    > ilość punktów razy dwa, i wyśle co chce, byle by obraz z monitora
    > 2000x3000p. był wyświetlany w 100% tak samo na monitorze i telewizorze)

    Nic nie byłoby widać na tymże telewizorze po przeskalowaniu,
    więc po co Ci to?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2009-10-15 18:20:32
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:
    > ToMasz pisze:

    > Nic nie byłoby widać na tymże telewizorze po przeskalowaniu,
    > więc po co Ci to?
    Akurat w tym konkretnym momencie poto ze by wyświetlić film. najpierw na
    monitorze, ( w celu sprawdzenie coto) potem załączyć TV i poraz drugi
    odtworzyc ten sam film na monitorze+TV
    Tak samo, aby pokazać zdjęcia z cyfraka na monitorze i TV.
    O jakości. Mój monitor nie jest w stanie wyświetlić obrazu z taką
    jakością z jaką jest wykonane zdjęcie. tzn zdjęcie ma wiecej punktów
    nież monitor. Telewizor.. ma jeszcze mniej punktów. Tak wiec skoro
    akceptuje redukcje jakości na Monitorze to zaakceptuje tą samą redukcje
    na TV.
    Film. Najczesciej ma... 300 - 720 punktów w poziomie - tak wiec i
    monitor i TV jest w stanie taki materiał wyświetlić.
    Wiem ze film na TV mozna "zobaczyć" tyle ze w moim przypadku to za dużo
    klikania..

    Dzieki.
    ToMasz

  • 7. Data: 2009-10-15 18:39:57
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > odtworzyc ten sam film na monitorze+TV
    > Tak samo, aby pokazać zdjęcia z cyfraka na monitorze i TV.

    No to w czym szkodzi 1024x768? Skalowanie w dół nawet popra-
    wia ostrość zdjęć.

> [...]
    > nież monitor. Telewizor.. ma jeszcze mniej punktów. Tak wiec skoro
    > akceptuje redukcje jakości na Monitorze to zaakceptuje tą samą redukcje

    No to zaakceptujesz też 800x600 nawet.

    Dalej nie rozumiem problemu. Chyba, że boli Cię przełączanie
    się monitora na niższą rozdzielczość, ale to problem sterow-
    ników pod dany system operacyjny lub - w ostateczności - GPU.

    Rozwiązaniem finalnym i "doskonałym" jest telewizor z wejś-
    ciem VGA lub HDMI, traktowany jako osobny monitor.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 8. Data: 2009-10-15 19:21:56
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > się monitora na niższą rozdzielczość, ale to problem sterow-
    > ników pod dany system operacyjny lub - w ostateczności - GPU.

    w sumie to tak. tzn przełączenie monitora w rozdzielczość akceptowalną
    przez telewizor jest wyjściem mało eleganckim ale... akceptowalnym.
    Tyle ze linuks pozostawia pulpit "za duży" ( czyli full scren robi
    "oversize") a windows( o ile pamietam) robi kaszanke z elementów pulpitu
    (tu sie moge mylić bo dawno nie uzywałem)

    > Rozwiązaniem finalnym i "doskonałym" jest telewizor z wejś-
    > ciem VGA lub HDMI, traktowany jako osobny monitor.
    ze względów oszczednosciowych raczej mi sie to nie zdarzy, a jeśli już
    to plazma - boje sie ze z małą rozdzielczością..
    ToMasz

  • 9. Data: 2009-10-16 06:18:20
    Od: Marx <M...@n...com>

    Uzywalem TV z karta ATI i w pelni rozumiem problem. Moim zdaniem
    najlepiej, gdyby byl tryb pozwalajacy wyswietlic na TV dokladnie to co
    na monitorze, oczywiscie ze skalowaniem. Oczywiscie ze jakosc na tym by
    ucierpiala, ale przy ogladaniu zdjec czy filmow byloby to rozwiazanie
    najwygodniejsze. I w zasadzie ATI to potrafi ale tylko do rozdzielczosci
    1024x768. Dla wyzszych - nie. Czemu? Nie mam pojecia.
    Z filmami sprawa jest do opanowania - karty ATI maja tzw "tryb
    teatralny", czyli aktywne okno DirectX z filmem wyswietla sie w calosci
    ze skalowaniem na TV, mimo ze na monitorze masz zupelnie co innego.
    Pozwala to np puscic film, zminimalizowac program i pracowac przy
    komputerze, a ktos tam sobie na TV film oglada
    Niestety motyw ten jest niemozliwy do wykonania z pokazem zdjec - trzeba
    obnizyc rozdzielczosc monitora i wlaczyc klonowanie.
    Mozna ulatwic sobie zycie robiac 2 profile ze skrotami klawiszowymi, ale
    o wiele prostsze byloby po prostu automatyczne skalowanie takze z
    wyzszych rozdzielczosci niz 1024x768
    Marx

  • 10. Data: 2009-10-16 06:47:32
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Radosław Sokół napisał(a):

    > Również nie zachowanie proporcji skutkuje nieużytecznym
    > obrazem. Z tego wynika to 768x576 (proporcje 4:3).

    Obraz o różnej rozdzielczości pionowej i poziomej (np. 320x512)
    nie oznacza od razu nie zachowania proporcji (po prostu piksel
    nie jest kwadratowy). Taki obraz jest jak najbardziej użyteczny,
    wyświetlałem w tej rozdzielczości fotki na telewizorze (jeszcze
    z Amigi 500) i wyglądały jak na tamte czasy zupełnie przyzwoicie.
    BTW: tak samo jest z sygnałem VHS (pamięta jeszcze ktoś, co to? ;-)
    -ca 240 pikseli w poziomie (3 MHz pasma). Obraz IMHO całkowicie
    użyteczny :-)

    Poza tym, TV na wejściu wideo ma zwykle pasmo sporo większe,
    niż zwyczajowe 5MHz PAL (pomijając już podłączanie
    via RGB). O ile 1280 pikseli to lekka przesada (aczkolwiek na
    monochromatycznym TV (Cygnus) był dość czytelny- testowałem tryb
    1280x256 z Amigi 1200), o tyle 800 pikseli w poziomie
    będzie najpewniej dobrze czytelne.

    Pomijam już rozważania nt interlace :-)

    A do autora wątku: odtwarzacz KORR 2238 za 80 zł doskonale
    odtwarza filmy i zdjęcia z pendrive na TV. Po co kombinować?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP