  • 1. Data: 2011-03-09 12:46:38
    Temat: Dysk - demon szybkości poszukiwany ...
    Od: "Rageti" <exploris@***NO SPAM***.autograf.pl>

    Witam wszystkich!

    Poszukuję dysku o pojemoności 1,5 - 2 GB, który będzie się cechował przede
    wszystkim szybkością.

    SZYBKOŚĆ I JESZCE RAZ SZYBKOŚĆ

    Model ma być sprawdzony, na rynku od pewnego czasu, cena na ta chwilę nie
    gra roli.

    Rodzaj dysku - na ta chwilę nie określam.

    Przewidywane zastosowanie: obróbka video: Edius, Adobe Premiere

    Podałem za mało danych - piszcie i pytajcie !

    Mile widziane inne rozwiązania w celu uzyskania duuuużej szybkości np. raid
    itp.

    ---
    Pozdrawiam Raget ...

  • 2. Data: 2011-03-09 13:05:42
    Temat: Re: Dysk - demon szybkości poszukiwany ...
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rageti"
    >Poszukuję dysku o pojemoności 1,5 - 2 GB, który będzie się cechował przede
    >wszystkim szybkością.

    GB? Czy TB?

> [...]
    >gra roli.
    >
    >Rodzaj dysku - na ta chwilę nie określam.
    >
    >Przewidywane zastosowanie: obróbka video: Edius, Adobe Premiere

    Domniemywam, że jednak TB. Na 2GB za bardzo sobie nie popracujesz
    z video.
    A jak chcesz coś szybkiego, to rozejrzyj się za czymś pokroju IBM
    DS3500, albo HDS AMS2100 (albo cokolwiek innego na tym poziomie;
    dostawców jest mnóstwo).

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 3. Data: 2011-03-09 13:21:09
    Od: "Rageti" <exploris@***NO SPAM***.autograf.pl>

    > A jak chcesz coś szybkiego, to rozejrzyj się za czymś pokroju IBM
    > DS3500, albo HDS AMS2100 (albo cokolwiek innego na tym poziomie;
    > dostawców jest mnóstwo).

    Sorki oczywiście że 2 TB oki popatrzę dzięki za sugestię ....

    tak na marginesie a co myślicie o połaczeniu SSD (np. OCZ Vertex2) +
    standaardowy HDD ???

    wiele ludzi twierdzi, że takie rozwiązanie się często sprawdza ...

    ---
    Pozdrawiam Rageti ...

  • 4. Data: 2011-03-09 13:59:22
    Temat: Re: Dysk - demon szybko?ci poszukiwany ...
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-09 14:21, Rageti wrote:

    > Sorki oczywi?cie ?e 2 TB oki popatrz? dzi?ki za sugesti? ....
    >
    > tak na marginesie a co my?licie o po?aczeniu SSD (np. OCZ Vertex2) +
    > standaardowy HDD ???
    >
    > wiele ludzi twierdzi, ?e takie rozwi?zanie si? cz?sto sprawdza ...

    Taki model moim zdaniem jest idealny w przypadku dośc typowego podziału:
    a) system + oprogramowanie (SSD)
    b) dane strumieniowe (HDD) lub ewentualnie raid0 dla zwiekszenia
    wydajnosci (warto pomyslec o backupie w przypadku waznych danych)

    Żaden HDD (nawet 10krpm) nie dorówna SSD, oczywiście ograniczenia tu to
    cena i pojemności

    Na przełomie roku OCZ zmienił scalaki w swoich Vertex'ach co powoduje
    nieco mniejsza pojemnosc, jezeli dysponujesz czasem - moze warto
    poczekac na Vertex3 (jeszcze jest problem z zakupem w hurtowniach).

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-03-09 14:39:44
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 09.03.2011 13:46, Rageti wrote:
> [...]
    >
    > SZYBKOŚĆ I JESZCE RAZ SZYBKOŚĆ
    >
    > Model ma być sprawdzony, na rynku od pewnego czasu, cena na ta chwilę nie

    jeśli cena nie gra roli to kupujesz SSD i je łączysz tak aby uzyskać
    założoną pojemność. Jakie są największe SSD?
    Marx

  • 6. Data: 2011-03-09 18:21:49
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 9 Mar, 14:21, "Rageti" <exploris@***NO SPAM***.autograf.pl> wrote:
    > tak na marginesie a co my licie o po aczeniu SSD (np. OCZ Vertex2) +
    > standaardowy HDD ???

    Dyskutanci na forum notebookcheck.pl psioczą na OCZ, nie pamiętam
    tytułu wątku ale zanotowałem że akurat ta firma podpadła. O innych nie
    było chyba jednoznacznie negatywnych wypowiedzi.

    Pzdr.
    L.

  • 7. Data: 2011-03-10 16:47:53
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 09.03.2011 13:46, Rageti pisze:
    > Poszukuje dysku o pojemono?ci 1,5 - 2 GB, który bedzie sie cechowa? przede
    > wszystkim szybko?ci?.

    Włącz kodowanie poprawne, bo wysyłasz śmieci.

    http://www.grush.one.pl/mime/

    > Przewidywane zastosowanie: obróbka video: Edius, Adobe Premiere

    No to macierz RAID 0. Z dowolnych szybkich dysków, na przy-
    kład WD Raptor/Velociraptor. Niekoniecznie dwóch, może nawet
    czterech czy ośmiu. Albo wręcz host-adapter SAS i dyski SAS
    połączone w macierz.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2011-03-11 19:08:12
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał

    > Albo wręcz host-adapter SAS i dyski SAS
    > połączone w macierz.

    Nawet nie muszą być to dyski SAS, wystarczą dobre tradycyjne modele (np. WD
    VelociRaptor lub RE4). Dobry kontroler + odpowiednia macież załatwi sprawę.
    Dla szczególnie wymagających Adaptec dodaje możliwość cache'owania danych na
    wydzielonym dysku SSD.

    Zbigniew Kordan

  • 9. Data: 2011-03-14 02:25:44
    Temat: Re: Dysk - demon szybkości poszukiwany ... [ORT]
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 20:08:12 +0100, Hektor napisał(a):

> [...]
    > Dla szczególnie wymagających Adaptec dodaje możliwość cache'owania danych na

    Muszę, bo inaczej się uduszę. Co to jest "macieŻ"?

    [ Gdy mężczyźnie jest źle - szuka żony. Gdy mężczyźnie jest dobrze - żona ]
    [ szuka jego. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 10. Data: 2011-03-14 02:49:59
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    > Muszę, bo inaczej się uduszę. Co to jest "macieŻ"?

    Taki kabaret.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153