  • 101. Data: 2009-12-02 07:15:03
    Temat: Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > piszesz jak trafiony nową polityką spamer

    Bo mam inne zdanie? Tyle że ja swoje uzasadniam.

  • 102. Data: 2009-12-02 07:16:46
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > RFC i umowę czytał?

    jedno i drugie. co do RFC - czy w jakimkolwiek pisze że portem 25 MUSISZ
    używać protokołu SMTP.
    możesz używać co chcesz, np. między swoim komputerem a kumpla. Na tym polega
    internet. Tylko że dzisiejsi "experci" jak Ty, fani totalitaryzmu, tego nie
    rozumieją. A różnica między zaleceniem a nakazem jest znaczna.

  • 103. Data: 2009-12-02 07:18:11
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Łącza w Lokalu, o ile jest to konieczne do należytego
    > świadczenia Usługi lub rozpatrzenia reklamacji. Sprawdzenie
    > następuje w terminie uzgodnionym z Abonentem."
    >
    > gdzie jest napisane, że masz mieć dostep do wszystkiego?

    Bo na tym polega usługa przyłączenia do sieci internet.

    Jeżeli w umowie TP by zdefiniowała dokładnie pojęcie "usługa neostrada TP"
    np poprzez "jest to usługa taka jaką TP uzna za stosowne w dowolnej chwili",
    to bym słowa nie powiedział

  • 104. Data: 2009-12-02 07:19:12
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Masz Windowsa ? Jesteś podejrzany. Koniec. Kropka.

    Nie mam. ale gdybym miał neostrade też bym był podejrzany i od razu
    przestępca. Takie jest podejście TP, firmy zależnej od państwa (formalnie
    nie), realizującej postępy eurosocjalizmu gdzie WSZYSTKO ma być regulowane.

  • 105. Data: 2009-12-02 07:20:44
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Jak to nie ma, może ktoś ma jakąś usługę która akurat ma zaszytą
    > komunikację na tym porcie, wkońcu nikt Ci nie może zabronić puszczania
    > np. ruchu HTTP na porcie 25. To że się tak nie robi i domyślnie jest na
    > innym, nie oznacza, że nie możesz sobie akurat dla swojego widzimisie

    Dokładnie o to chodzi. sam np. dla swojego widzimisie robiłem np. tunele na
    porcie 25. żeby ciekawscy gdzie indziej w pierwszej chwili myśleli że
    wysyłam maile.

    Chyba mam prawo. Na tym polega sieć internet. Na przesyłaniu pakietów IP
    między komputerami. Co zawierają te pakiety nie jest sprawą sieci internet i
    jej składników.

  • 106. Data: 2009-12-02 07:21:12
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > RFC czytał? i masz w umowie zagwarantowane otwarcie wszystkich portów i
    > jeszcze może z podziałem na TCP i UPD? :)

    W/g tego co piszesz to mogłoby nic nie działać i byłaby to realizacja
    usługi.

  • 107. Data: 2009-12-02 07:21:57
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > neostrada jest usługa punkt-punkt? a skąd to sobie wymyśliłeś? podeprzesz
    > się regulaminem? i do jakiego punktu to ma być?

    czytaj ośle co pisze poprzednik. A jak nie rozumiesz co pisze to lepiej
    milcz.

  • 108. Data: 2009-12-02 07:24:39
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > A czy ja napisałem, że neostrada jest punkt-punkt (notabene poniekąd
    > jest DSL takim właśnie połączeniem, ale mniejsza o to). Ja tylko chce

    szkoda czasu na dyskusje z palantem - fanatykiem.

    > sobie zestawić połączenie ze swojego komputeraz do komputeraz B na
    > porcie 25. Ja nie mam ochoty puszczać na porcie 25 komunikacje MUA <->
    > MTU co cały czas sugerujesz.

    To co Pan przesyła pakietami IP, a w szczególności typu typu TCP i o numerze
    port 25 to nie jest w ogóle moja sprawa ani TP ani kogokolwiek poza
    Panem a właścicielem drugiego komputera.

    Dyskusja o tym w ogóle nie jest na temat.

    TPSA ma podejście jak w obozach koncentracyjnych, za winę jednego
    odpowiadali wszyscy - odpowiedzialność zbiorowa.

    Odpowiedzialność zbiorowa dziś nawet zakazana prawnie jakąś tam konwencją.

    A TP dokładnie to robi - karze wszystkich klientów winą wybranych, a
    wybranych nie karze odłączając ich od sieci.

  • 109. Data: 2009-12-02 07:25:13
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > No właśnie - tepsa nie ma ograniczenia i może blokować dowolne porty i
    > dowolne pakiety o ile to współgra z par. 16.3 ich regulaminu. (czyli z
    > rozsądkiem).

    Blokowanie jakiejkolwiek części komunikacji nie współgra z par 16.3

  • 110. Data: 2009-12-02 07:26:12
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > napisałeś: "> No i ? Co ma do tego RFC. Ja sobie zestawiam połączenie
    > punkt-punkt."

    czytać umiesz. widzisz litery, widzisz słowa ale kompletnie nie rozumiesz
    zdania. To się nazywa analfabetyzm wtórny.