  • 61. Data: 2006-04-01 12:24:31
    Temat: Re: TPSA przyznaje się do
    Od: Robert Hass <r...@g...com>

    On Fri, 31 Mar 2006, Konrad Plich wrote:

    >Analogicznie jest dla abonentów Frame Relay ale to ta sama sieć ATM/FR.
    >Przy okazji dodam że większych abonentów (GBE i wyżej) włączamy bezpośrednio
    >do Junipera.

    A jak wlaczacie do Junipera abonenta, ktory dochodzi poprzez Warszawski
    Metro Ethernet TP (sprzet Atrica). Czy kazdy abonent ma swoj port w
    Juniperze czy tez wisi to na trunku 802.1q ?

    Np. VC Internet 70Mb/s, po stronie urzadzenia CE styk GE-LX do naszego
    routera. Jestesmy zainteresowani usluga i jestem ciekaw jak to wyglada
    od srodka...

    RHB

  • 62. Data: 2006-04-01 20:37:53
    Temat: Re: TPSA przyznaje się do przeciążenia szkieletu
    Od: Adam <a...@m...w.stopce>

    > czemu wszystkim dostawcom treści zalezy żeby być dobrze widocznym z
    > neostrad, DSLi, polpaków ???
    >
    > może warto zacząć odwracać tą dziwną zależność i powiedzieć tepsie
    > zeby się palowała i żeby płaciła nam za fakt że jej klienci ogladają
    > nasz portal a nie portal konkurencji :P

    Zaloz portal, ustabilizuj biznes, a potem sie pokazowo odetnij od
    widowni w TP. Reklamodawcom powiedz, ze od dzis placa tyle samo za 2x
    mniej, widowni z TP napisz "Twoj isp nie zaplacil za dostep". W tym
    samym czasie pozostali dostawcy mediow beda rozdzierac Twoj rynek po
    kawalku.

    No bo jak obrocic sytuacje aby wielki telekom placil mniejszemu dostawcy
    tresci ? Telekomy caly czas powtarzaja: my dostarczamy technologie, nie
    interesuje nas jak nasi klienci robia z jej pomoca biznes.
    To tak jakby producent energii musial sie dzielic przychodami z
    producentami tv plazmowych (energozerne i coraz tansze) - to dzieki nim
    rosna rachunki za prad :)

    --
    Adam
    usun literki "v": v...@v...vcomv

  • 63. Data: 2006-04-02 02:20:53
    Od: "News User" <u...@n...com>

    Adam <a...@m...w.stopce> wrote:
> [...]
    > mniej, widowni z TP napisz "Twoj isp nie zaplacil za dostep". W tym
    > samym czasie pozostali dostawcy mediow beda rozdzierac Twoj rynek po

    Po pierwsze, gdyby problem byl bardzo dolegliwy dla wszystkich znaczacych
    dostawcow tresci, to by sie skrzykneli i solidarnie odcieli dostep do siebie
    widowni z TP i wtedy ta by zmiekla, nie nadazajac obslugiwac reklamacji.
    Sadze jednak, ze TP tym wlasnie znaczacym daje takie warunki, ze nie ma
    podstaw do narzekania i dlatego wszystko funkcjonuje (teoretycznie)
    poprawnie. Ludzie w TP generalnie do idiotow nie naleza i tam gdzie trzeba
    potrafia zagwarantowac sensowne, rynkowe warunki, jesli po drugoej stronie
    jest chec dialogu. Jesli natomiast wystepuje sie z pozycji "co to nie ja"
    (patrz MAN-y, O2.pl, itp.), rozmawia z ludzmi z TP arogancko, wywala sie ich
    za drzwi, wytacza procesy sadowe, wojuje wszelkimi mozliwymi srodkami, to
    nie dziwota, ze po drugiej stronie wlacza sie zwykly ludzki mechanizm "a ja
    ci pokaze" i mamy to co mamy. Generalnie, dostawcy tresci dziela sie na
    tych, co umieja rozmawiac z TP i tych co nie umieja. Efekty widac golym
    okiem.

    BTW, Konrad Plich to szara eminencja, ma mega spory wplyw na polityke TP,
    IMHO kto z Konradem nie zadziera, ten wygrywa.

    --
    nowhere.com

  • 64. Data: 2006-04-02 07:24:48
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    News User napisał(a):
    > BTW, Konrad Plich to szara eminencja, ma mega spory wplyw na polityke TP,

    polityke ruchu czy polityke cenowa ? ;)

    zaraz sie okaze ze Konrad to nawet wplyw na poszczegolne pakiety MA :P

    --
    Mateusz

  • 65. Data: 2006-04-02 07:48:40
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2006-04-02 04:20, Niejaki/a News User bedac w stanie
    euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

    > BTW, Konrad Plich to szara eminencja, ma mega spory wplyw na polityke TP,
    > IMHO kto z Konradem nie zadziera, ten wygrywa.

    To bedzie odpowiedz user-a, ktory przynajmnmiej jesli chodzi o ten
    watek, z wyzej wymienionym KP chyba zadarl ;-)
    To niby co sugerujesz drogi News Userze - mam potwierdzic ze wszystko
    jest cacy i ladnie tak jak napisal Konrad skoro w rzeczywistosci nie
    jest ? Po prostu podwinac ogon pod siebie i z radoscia znosic to co
    laskawie TP mi daje ???
    A moze po prosty Wielki Brat(cia) dotarli tez i na ta grup

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 66. Data: 2006-04-02 07:51:16
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

> [...]

    jest cacy i ladnie tak jak napisal Konrad skoro w rzeczywistosci nie
    jest ? Po prostu podwinac ogon pod siebie i z radoscia znosic to co

    A moze po prosty Wielki Brat(cia) dotarli tez i na ta grupe i wkrotce
    okaze sie ze mozna tu pisac tylko "prawomyslnie" ? ;-)

  • 67. Data: 2006-04-02 20:21:00
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 31 Mar 2006 23:36:32 +0200, użyszkodnik Ayot <a...@o...pl>
    napisał:

    > Nie mogę się doczekać. LOL ;]
    > futrzaK na prezydenta samodzielnego, niezależnego internetu polskiego!

    uprasza się o nie wciskanie mi przysłowiowsego dziecka w brzuch bo
    dzisiaj poziom poczucia humoru mam wyjatkowo niski.

    z góry dziękuje

    --
    futszaK
    601061867

  • 68. Data: 2006-04-02 20:47:06
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sat, 01 Apr 2006 22:37:53 +0200, użyszkodnik Adam
    <a...@m...w.stopce> napisał:

> [...]

    coś już pisałem na temat wciskania dziecka w brzuch

    > Zaloz portal, ustabilizuj biznes, a potem sie pokazowo odetnij od
    > widowni w TP.

    a po ch się męczyć w tworzenie treści skoro wystarczy wpiąć osiedlówke
    w łacze symetryczne i same treści będą wychodzić w ilości podobnej jak
    ruch ssący,a nie widze żadnego powodu uważać treści wypływających z
    portali (setku fruwających reklam i nie dających się zamknąć okienek)
    za bardziej wartościowe od tego co wypływa z osiedlówki.
    I to i to jest komercyjne oraz na jedno i drugie jest popyt.
    Jedynym wyjątkiem są servery sieci edu,ale też ten ruch jest zdaje się
    inaczej traktowany na styku TP-Inni

    > No bo jak obrocic sytuacje aby wielki telekom placil mniejszemu dostawcy
    > tresci ?

    nikt poza paroma przerośniętymi osiedlówkami nie uważa aby była taka
    potrzeba.treści w Internecie były,są i będą.nie ci to inni.

    >Telekomy caly czas powtarzaja: my dostarczamy technologie, nie
    > interesuje nas jak nasi klienci robia z jej pomoca biznes.

    ale jest to dla mnie jak najbardziej zdrowe rozumowanie, znacznie
    prościej jest postawić serverownie, wziąć STM-1 po radiu do jakiegoś
    Man-u czy GTSu jak przeryć całe miasto kładąc sieć dostępową, a bez
    dostępu do użytkowników końcowych dostawcy treści długo nie
    poegzystują, czego nie można powiedzieć o tych pierwszych.
    Owszem, atrakcyjność Internetu nieco by zmalała (dajmy na to bez
    wp.pl, onet.pl i allegro.pl), ale on by dalej istniał i miałby
    użytkowników.

    > To tak jakby producent energii musial sie dzielic przychodami z
    > producentami tv plazmowych (energozerne i coraz tansze) - to dzieki nim
    > rosna rachunki za prad :)

    a co to ma do rzeczy ???

  • 69. Data: 2006-04-02 22:07:48
    Od: Ayot <a...@o...pl>

    futszaK said the following on 2006.04.02 22:47:
    [...]
> [...]
    > Owszem, atrakcyjność Internetu nieco by zmalała (dajmy na to bez
    > wp.pl, onet.pl i allegro.pl), ale on by dalej istniał i miałby
    [...]

    Właśnie zaczynam się zastanawiać, czy już wystawiłeś TP fakturę za
    powyższe treści, czy nadal będziesz płacił TP za używanie
    xxxXX.internetdsl.tpnet.pl?

    ---
    Ayot

  • 70. Data: 2006-04-02 22:18:03
    Od: Ayot <a...@o...pl>

    futszaK said the following on 2006.04.02 22:21:
    [...]
    > uprasza się o nie wciskanie mi przysłowiowsego dziecka w brzuch bo
    > dzisiaj poziom poczucia humoru mam wyjatkowo niski.
    >
    > z góry dziękuje
    [...]

    "Be liberal in what you accept, and conservative in what you send."
    Jon Postel

    ---
    Ayot