  • 311. Data: 2004-02-17 22:54:48
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: Robert Święcki <c...@c...pw.edu.pl>

    gtk@adm napisał w <c0u467$29c$1@inews.gazeta.pl>:

    /cut/
    > nie ma przymusu posiadania lacznasci z siecia tpnet

    > porownujesz swiatowy internet z manem? Telia, OT swiadczy usluge
    > tranzytu.

    to była taka mała ironia.. nie musiałeś tłumaczyć wszystkiego.

    --
    Pozdrowienia, Robert!

    NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand, even if it's
    labelled "SEX AND FREE BEER" (C)1992 Dave Haynie - Amiga developer

  • 312. Data: 2004-02-17 22:55:00
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to f...@i...pl posłał(a) w świat wiadomość
    <P...@i...pl>

    > A numery buta wszystkich pracownikow tez Ci dostarczyc.
    > no wybacz, ale inaczej tego nie moge skwitowac.
    No cóż, wyniki TP S.A. znam, bo są podane do publicznej wiadomości.
    Jak mam to skwitować? :-)
    Skwitować - bo tu się dyskusja na rzeczowe argumenty urywa.
    Aha, o obuwiu w TP w raporcie nie ma ani słowa.

    > A zatem zapraszam do podpisania umowy....
    Zapraszam przedstawiciela handlowego do Katowic.

    BTW, ile mnie będzie kosztował dostęp do samego forum?

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 313. Data: 2004-02-17 22:58:08
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Tue, 17 Feb 2004, Janusz - Vahanara wrote:

    > [ciach]
    > Nie rozumiesz, albo udajesz. :-)
    > Pani Ogródka żąda, by kiosk płacił za to, że tygodnik będzie leżał na
    > półkach w kiosku.

    Ależ nie żąda. Jeśli gdzieś żąda, zgadzam się, że bezsensownie.
    Jednakże model kolporter-wydawca jest zbyt ubogi, by odwzorować
    sytuację POL34-TPSA, bo POL34 to nie ,,Pani Ogródka''. A i tak
    są MAN-y, które kupują komercji dedykowane dojście do TPSA
    i robią tak od bardzo dawna.

    > Z punktu widzenia P. Gieni to najważniejszy punkt.

    Całkowita zgoda,

    > Gdyby nie Wielki Kiosk, to P. Gienia nie miałaby w ogóle dostępu do prasy.
    > Wszak Małemu Kioskowi w ogóle nie opłacało się stawiać budki na rynku.

    ponownie zgoda, przecież tak to naświetlałem,
    .
    .
    .

    zmierzając do tego oto problemu:

    > Konkurencja skupiła się na budowie kiosków obok gmachów biznesowych i w
    > centrach wielkich osiedli.

    I to również jest prawda, nie widzę w tym nic dziwnego,

    > Gdyby babcia Gienia miała Wąsy to czytałaby Poradnik Myśliwski.
    > Mamy "radio bez drutów i studzienek" a sieci jak nie powstawały, tak nie
    > powstają. Znów się nie opłaca?

    Haha, jakie radio??

    Profesjonalne radio kosztuje dużo. A i tak TAKIE SIECI POWSTAJĄ
    (np. w Lublinie wystartowało przecież Pro-Futuro).
    Niektóre nawet padają, w inne pompuje się pieniądze. ;)

    A darmowe g.... na 2.4GHz to nie ten poziom. Tym to sobie może ew.
    mały dostawca (taki, któremu daleko do przeciwwagi jakiegokolwiek
    bezpośredniego konkurenta TPSA, że o samej TPSA nie wspomnieć)
    rozprowadzić sygnał po osiedlu. I takie sieci RÓWNIEŻ POWSTAJĄ,
    i to NIESAMOWITE wprost ilości. Widać to w pewnych dzielnicach
    Lublina jak i okolicznych, małych miejscowości -- zwłaszcza tam,
    jak się wejdzie w teren, antenki WiFi są po prostu WSZĘDZIE.

    Podsumowując, ,,radio'' na chwilę obecną nie jest alternatywą dla
    drutów jeśli chodzi o ostatnią milę do użytkownika indywidualnego
    (biznesowego już tak). Taniej jest puścić łącze radiem, a same
    budynki już kablować...
    Ot właśnie do niedawna była taka firma w Lublinie, radio do końcowego
    użytkownika oferowali, 2.4GHz, a jakże, własne PA /18, plany
    uderzenia na Polskę (!). Była. FREEway się nazywała.

    Natomiast chyba tylko radio ma szansę taką alternatywą zostać.
    A wprost idealne warunki (gotowe punkty i pokrycie) mają operatorzy
    telefonii komórkowej.
    Nie potrafię ocenić, czy śpią, czy technologia nie dojrzała, czy
    koncesje i inne bzdety zniechęcają. ;)

    > Jak bardzo niskie by były, to można sprawdzić, biorąc do ręki starszy
    > cennik np. ICPNetu.
    > ROTFL

    A co mnie on obchodzi?
    Fakt jest taki, że wszyscy operatorzy do wszystkich sprzedają łącza
    tanio, i tylko kosztowne dojście do TPSA cenę tych łączy podraża.

    > Powszechny stan nirwany i wiecznej szczęśliwości.

    > A co ty, k..., wiesz o działaniu spółdzielni? :-D

    Wiem tyle, że swego czasu poszedłem jako lokator do Prezesa, że chcę
    zrobić ASK na osiedlu itd., a on zawołał technicznego i zapytał, czy
    nie zostały jeszcze jakieś linki na przewieszki. Jedyne, co zawsze
    i na wszystko chcieli, to zgody pisemne komitetów/lokatorów, że cośtam
    będzie robione. Wiem również to, że znakomita część mojego miasta była
    osieciowana bez problemu, i najgorzej wygląda to np. tam, gdzie trafi
    się taka chora spółdzielnia. No ale chora spółdzielnia nie bierze się
    z niczego, wynika wprost z wieloletniego olewajstwa jej lokatorów
    i prostowanie czegoś takiego to również lata słania pism/skarg/procesów
    itp. (NTG:)).

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 314. Data: 2004-02-17 22:58:17
    Od: f...@i...pl

> [...]
    > <P...@i...pl>

    > No cóż, wyniki TP S.A. znam, bo są podane do publicznej wiadomości.

    Nie wiem, moze tym ze to operator dominujacy ???

    > Skwitować - bo tu się dyskusja na rzeczowe argumenty urywa.
    > Aha, o obuwiu w TP w raporcie nie ma ani słowa.

    No i widzisz, ukrywaja to przed Toba !!!

    > Zapraszam przedstawiciela handlowego do Katowic.
    >
    > BTW, ile mnie będzie kosztował dostęp do samego forum?

    Przyslij zapytanie ofertowe, to otrzymasz oficjalna oferte.

    W.S.

    --
    ICP network administrator
    tel: +48-61-8861-163 fax: +48-61-8861-155

  • 315. Data: 2004-02-17 23:01:42
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    > Matriks news, forów WWW itd.

    Nie mówię, że to Twoje imaginacje. Współczuję jedynie, że w takiej żyjesz.

    > Dla ekonomisty czy dziennikarki zmiana MAC to jak wyprawa w kosmos.

    True.

    > BTW, to pewnie tylko przez niedopatrzenie, kablówki pozwalają łaskawie
    > podłączyć dwa telewizory do jednego abonenckiego gniazdka.
    > W końcu za drugi telewizor w pokoju dziecka powinien być podwyższony
    > abonament.

    I jest podwyższony. :)

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 316. Data: 2004-02-17 23:01:56
    Od: jarek <j...@f...address.from.pl>

    Janusz - Vahanara wrote:
    > Na całą kablówkę? :-p
    > Także na p2p i to nie od północy do świtu?

    Nie ma ograniczen, w zasadzie to cala dobe mozesz ssac na maxa.
    Oczywiscie byly przejsciowe problemy po tym jak nam TPSA zdegradowala
    polpaka, albo po tym jak nam sprzedala 2x2Mbps podlaczone do jednego
    traktu 2Mbps i zapomnij o reklamacji, cir byl zapewniony reklamacji nie
    ma. Teraz jest spoko, bo mamy dodatkowe Nx2Mbps z Netii i jak co to
    grzecznie Panom z TPSA podziekujemy a jak w Netii bedzie zle to jest
    jeszcze telenergo. :)

    Sprzedajemy lacza 256/128/64Kbps i zganij co najczejsciej kupuja -
    64Kbps, bo to wystarcza wiekszosci i jest na kazda kieszen.

    > Ja mam na Neo 512 kbps 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku.

    A ja mam do dyspozycji 10Mbps 24h na dobe przez 365 dni w roku i jeszcze
    mi za to placa - wczoraj naprzyklad ssalem z icmu ISO Mandaryki i
    lecialo sobie 245KB/s. :)

    Pozdrawiam Jarek

  • 317. Data: 2004-02-17 23:10:05
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to Andrzej Resztak posłał(a) w świat wiadomość
    <c0u3uo$n2a$1@news.lublin.pl>

    > Widzisz bronisz TPSA, bno chcesz niskich cen i boisz sie,
    > ze inaczej beda wysokie. Na krotką metę masz rację,
    > ale na dluzszą, niestety nie. Konkurencja zapewni Ci nizsza
    > cene niz monopol jednej firmy.
    Od 1996 roku to ceny spadały tylko dzięki TP.

    Przed 202122 płaciłem za impulsy TP i do tego podwójną stawkę za lokalny
    dial-up, kiedy chciałem wejść do sieci z domu.

    > Rozwoj internetu mozna porownac do telefoni. A tam juz od dawna
    > sa, mniej lub bardziej skuteczne, regulacje prawne. Wyobraz sobie,
    > ze TPSA ma dominujaca pozycje na rynku telefonicznym w Polsce,
    > a na rynek chce wkroczyc nowy operator, Netia lub Dialog.
    > I teraz TPSA nie chce polaczyc swojej sieci z nimi i blokuje
    > wszystkie rozmowy, ktore nowi operatorzy kieruja przez zagranice.
    Plus, Era, TP... Oni się wzajemnie rozliczają z ruchu.
    Za granicą też nie ma bezpłatnego roamingu, nawet w tych powszechnie
    wychwalanych za liberalizm na rynku telefonicznym Stanach.

    > I co, kupisz telefon u nowego operatora nie mogac dzwonic do TPSA?
    Kiedy jeden operator nie ma umowy roamingowej z innym, to nie ma innej
    rady.

    > To nie jest tak, ze ktorys MAN chce slac ruch do TPSA przez zagranice.
    > Ale jak TPSA nie chce sie zgodzic na styk bezposredni
    > to jaki ma wybor?
    Początek wątku:
    "Propozycje ze strony TP S.A. zawierały w szczególności ofertę bezpłatnego
    wymieniania ruchu z sieciami akademickimi i udostępnienia oddzielnych
    kanałów dla ruchu komercyjnego tak aby odciążyć łącza dedykowane dla ruchu
    akademickiego i zapewnić lepszą jakość połączeń z tymi sieciami".

    > Uwazam, ze sprawy peeringu miedzyoperatorskiego
    > powinna regulowac Ustawa
    (...)
    > MANy po degradacji przez TPSA łącz bezposrednich puscily
    > ruch EDU najlepszą trasą jaką mogly, przez zagranicę.
    > Nic nie bronily.
    [ciach]
    Nikt z adwersarzy nie przyzna się, że ten ruch EDU nie jest taki do końca
    EDU (vide: Allegro - IIRC w tym zamieszaniu kto komu jakie łącza
    sprzedawał).
    A wszyscy tylko rzucają tym EDUkacyjnym asem na stół.

    Pieniążki na KBN idą m.in. z mojego podatku.
    Jako zwykły Polak Szarak nie mam nic przeciwko, by finansować z nich sieci
    akademickie. Ale kiedy na dotacje w różnej formie łapią się całkiem dobrze
    prosperujące firmy, to mam opory.

  • 318. Data: 2004-02-17 23:14:33
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <l2w3zfvhs3o4$.dlg@vahanara.pl> Janusz - Vahanara napisał(a):

> [...]
    > akademickie. Ale kiedy na dotacje w różnej formie łapią się całkiem dobrze

    I moim zdaniem to jest sendo sporu. Tez jestem zdania, ze do lacz 10Mb/s za
    2950 zl dla komercji w MANach dokladamy my podtanicy.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 319. Data: 2004-02-17 23:17:37
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    Paszczak wrote:

    > Dzierżawę studzienek?!? Chciałeś powiedzieć 'dzierżawę kanałów
    > cyfrowych'... Po kilka tys. zł za kilometr. W studzienkach nie ma miejsca.
    > Bo nie.

    Zapewniam Cię, że teraz, na nowych, uczciwych warunkach, studzienki nagle
    się cudownie rozmnożą i będzie w nich miejsce :) W wyjątkowej promocji już
    za 2060 zł per kilometr :)

    --
    TOM TS635-RIPE
    Mój adres e-mail w nagłówku, wbrew pozorom, nie jest fałszywy.

  • 320. Data: 2004-02-17 23:17:42
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Tue, 17 Feb 2004 21:31:32 +0100, "gtk@adm" <x...@g...pl> wrote:

    >Tranzyt do tpnet. Im wieksza ilosc tym cena nizsza. Pozman jaki mial
    >styk z tpnetem przed przycieciem w styczniu? w sumie edu+com 100-120Mb/s
    >A jaki chcialby miec? i ile by chcial zaplacic za 1 Mb/s. Moze tyle ile
    >pobiera telia za kilka Gb/s ?

    Na jakiej podstawie sądzisz, że to samo pasmo, za które TPSA żądała od POL34
    nieakceptowalnej ceny, ta sama TPSA sprzeda np. ATMANowi na tyle taniej, że
    ATMAN będzie mógł sprzedać je POL34 za akceptowalne przez POL34 pieniądze i
    jeszcze na tym zarobić? Sugerujesz, że TPSA ma inne ceny dla POL34 (zaporowe),
    a inne dla komercyjnych operatorów?
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O