  • 301. Data: 2004-02-17 22:33:50
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to Pawel Posiewala posłał(a) w świat wiadomość
    <s...@j...prz.rzeszow.pl>

    > O serio?
    Cytowałem niezadowolonego użytkownika.
    U mnie Biblioteka Śląska działa dobrze.

    Mnie 10 kB/s do BŚ wystarczy.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 302. Data: 2004-02-17 22:37:35
    Od: jarek <j...@f...address.from.pl>

    Janusz - Vahanara wrote:

    > Nie, "wolną rosjankę". Klient, niczym chłop pańszczyźniany, przypisany
    > dożywotnio do MAC adresu.

    A kto powiedzial ze dozywotnio? I czy klient musi codziennie zmieniac
    karte sieciowa w kompie?

    > Zapytaj na 800 102102 jak oni to robią, że nie ma znaczenia MAC adres, a
    > klient jest jednoznacznie zidentyfikowany? A nawet IP (pewnie cudem)
    > dostaje.

    Buhahahaaaa, poczytaj conieco o ethernecie (szczegolnie polecam co nieco
    o kosmicznej technologi ARP), serwerach dhcp, lease-query, docsis a
    potem laskawie zabieraj glos - jak klient chce miec mozliwosc
    podlaczenia n kompow jednoczesnie to moze taka usluge wykupic, jak chce
    z miec mozliwosc podlaczyc raz jednego raz drugiego to laczy go przez
    usb, albo zmienia maca w systemie a jak chce wykiwac ISP to kupuje
    router. ISP u ktorego pracuje ma mozliwosc filtrowania mac-adresow w
    samym modemie kablowym, bsr/ubr (kontroler modemow kablowych) nie
    wypuszcza ramek dla ktorych adres ip nie zostal pobrany z dhcp - a
    wszystko to po to by w jego sieci panowal lad.

    Pewnie w tpsa IP przydzielaja na podstawie rozmiaru buta klienta. :)

    Jarek

  • 303. Data: 2004-02-17 22:39:29
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia 2004-02-17 23:18,Użytkownik Andrzej Resztak napisał:

    > O, dla mnie to nowość, ale w negocjacjach nie uczestniczę
    > i nie wiem jakie byly aktualnie propozycje. Niemniej od czerwca
    > TPSA jak pisalem tnie ruch EDU kierowany do niej i o zadnej
    > propozycji nie slyszalem.

    Przeczytaj informacje Konrada Plicha, zapoczatkowal ten watek.

    [...]
    > Uwazam, ze sprawy peeringu miedzyoperatorskiego
    > powinna regulowac Ustawa, podobnie jak to jest z rynkiem telefonicznym.
    > Inna sprawa, ze nasze Ustawy sa dalekie od doskonalosci, tak
    > samo jak ich egzekwowanie. I rozsądną Ustawę mozna napisac,
    > ale to wymaga wysilku, a pozniej trzeba ją przepchac przez
    > proces legislacyjny, wbrew bardzo wpływowemu kapitałowi.
    > Moze się znajdzie ktos na tyle zdeterminowany, ze da radę?
    > Niestety, nie wierzę.

    Majac firme, widzac dziurawe prawo, jak postapisz? etycznie? czy aby
    Twoja firma przynosila wieksze zyski, co przelozy sie na wiekszy rozwoj.
    Kapitalizm nie jest doskonaly. Prawo jest zle? - to nie do tepsy tylko
    do wladzy naszego kraju.

    > MANy po degradacji przez TPSA łącz bezposrednich puscily
    > ruch EDU najlepszą trasą jaką mogly, przez zagranicę.

    'degradacja' nastapila w polowie stycznia. Blokada bramek przez pol34 w
    ubiegly piatek, blokada dotyczy rowniez zasobow EDU. Ok many COM nie
    chce za darmo udostepniac swojej tresci tpnetowi, maja do tego prawo.
    Jednak many EDU utrzymywane sa w przewazajacej czesci, jak nie w calosci
    z pieniedzy podatnikow, chyba jest roznica.

    --
    Carlos
    | # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |

  • 304. Data: 2004-02-17 22:43:54
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to Paweł Małachowski posłał(a) w świat wiadomość
    <2...@s...zin.lublin.pl>

    > Ależ np. komercyjni klienci LubMAN mają osobny AS i osobne łącza, w tym
    > *do TPNetu przez GTS*, więc ,,zadekowanie'' możesz sobie odpuścić
    Poszukaj w wątkach związanych z tematem, a znajdziesz.

    > patologie w innych MAN-ach mnie w tym
    > kontekście nie interesują, zawsze na tej potencjalnej wielkiej-wypaśnej
    > rurze między POL34 a TPSA można wyciąć niejasne prefiksy.
    No i TP z MANami robią ten porządek. Aż kurz i wióry lecą.

    > A ja na Polpaku z gromadą zasysaczy zliczałem ruch do AS-a TPNetowego
    > i `resztę', i wyszło mi, że ruch z hostami w TPNecie lecący tym Polpakiem
    > to mniejszość.
    Jak dobrze zrozumiałem, to ruch p2p z waszej sieci do TPNET był raczej
    znikomy?
    To by się zgadzało, z tym, co w tym wątku napisałem o kolejkach Muła.
    Wielki intranet, jakim jest sieć TP lepiej sprawuje się we "własnym
    gronie".

    > Chyba nawet najgorszy dostawca w Lublinie nie ma takiej nadsubskrypcji.
    > Przy pół tysiącu kupuje się tu spokojnie kilka megabitów.
    > A przecież to ,,Polska B''.
    To Śląsk zaliczam już do polski C.
    Userów mniej ale łącza też wiele słabsze.
    Statystyczne 1kB/s na użytkownika to żadne cudo.

  • 305. Data: 2004-02-17 22:43:59
    Od: richie <u...@p...wp.pl>

    On Tue, 17 Feb 2004 23:22:39 +0100, "gtk@adm" <x...@g...pl>
    wrote:

    >nie ma przymusu posiadania lacznasci z siecia tpnet

    Rzeczywiście, nie ma. A świstak siedzi i tnie pakiety na ruterach.

    richie
    --
    Unik jaki zastosował rzadko ogląda się na naszych ringach...
    złapano go dopiero przy szatni, jak odbieral koszulkę.

  • 306. Data: 2004-02-17 22:48:35
    Od: f...@i...pl

    On Tue, 17 Feb 2004, Janusz - Vahanara wrote:
    > Dziękuję za uświadomienie.
    > http://icp.icpnet.pl/lacza.php
    > Na w/w schemacie widzę to inaczej.

    I na tej podstawie twierdzisz ze mamy dostep do TPSA przez PCSS ????
    No czlowieku, moze i ten wykres nie oddaje precyzyjnei calosci
    ale napewno nie mozna na jego podstawie uznac ani nawet przypuszczac
    ze do TPSA wychodzimy przez PCSS !

    > A tych statystyk to już nie znalazłem.

    I nic dziwnego.

    W.S.

    --
    ICP network administrator
    tel: +48-61-8861-163 fax: +48-61-8861-155

  • 307. Data: 2004-02-17 22:49:51
    Od: f...@i...pl

    On Tue, 17 Feb 2004, Janusz - Vahanara wrote:
    > Zobaczę roczne wyniki finansowe, to możemy wrócić do rozmowy.

    A numery buta wszystkich pracownikow tez Ci dostarczyc.
    no wybacz, ale inaczej tego nie moge skwitowac.

    > Albo choć wasze forum, na którym wypowiadają się abonenci na temat
    > działania sieci.

    A zatem zapraszam do podpisania umowy....

    W.S.

  • 308. Data: 2004-02-17 22:50:02
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to jarek posłał(a) w świat wiadomość
    <2...@h...net81.citysat.com.pl>

    > A kto powiedzial ze dozywotnio? I czy klient musi codziennie zmieniac
    > karte sieciowa w kompie?
    Po południu może chcieć podłączyć na godzinę notebooka.

    > jak chce
    > z miec mozliwosc podlaczyc raz jednego raz drugiego to laczy go przez
    > usb, albo zmienia maca w systemie [ciach]
    ROTFL miesiąca.

    Jednak niektórzy admini (a przez to sieci) są niereformowalni i
    nieprzemakalni.

    BTW, już ci w tym wątku "coś" sugerowali w tym temacie.

  • 309. Data: 2004-02-17 22:51:17
    Od: f...@i...pl

    > Jak bardzo niskie by były, to można sprawdzić, biorąc do ręki starszy
    > cennik np. ICPNetu.
    > ROTFL

    A wez sie tak moze uczep kogos innego OK ?

    W.S.

  • 310. Data: 2004-02-17 22:52:43
    Od: Robert Święcki <c...@c...pw.edu.pl>

    Tomasz Paszkowski napisał w <s...@s...e-wro.net>:

    > Za co, za to ze dostawcy tresci zarabiaja na uzytkownikach TPSA ?

    Analogicznie do 0-700, tam tepsa dzieli się kasą z dostawcą treści. Tam
    też zarabia się na userach tepsy.

    --
    Pozdrowienia, Robert!

    NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand, even if it's
    labelled "SEX AND FREE BEER" (C)1992 Dave Haynie - Amiga developer