  • 281. Data: 2004-02-17 21:31:13
    Temat: Re: TPNET - POL34
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to Marcin Markowski posłał(a) w świat wiadomość
    <s...@r...pl>

    > Mam zaczac forwardowac Ci wszystkie maile ode mnie?

    risp-gw.man.poznan.pl
    Address: 212.126.28.17

    netnum: 212.126.28.0 - 212.126.29.255
    netname: POZMAN-LEASED-LINES-1-24
    descr: Address space for leased lines for
    descr: commercial users of POZMAN

    Że tobie ślą, to zrozumiałe. Ale chyba klną, bo nie mają dostępu do TPNET?
    Albo, że z TPNETu nie wchodzą i zaczynają uciekać do innych sieci?

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 282. Data: 2004-02-17 21:31:51
    Od: f...@i...pl

    On Tue, 17 Feb 2004, Janusz - Vahanara wrote:

    > Batalia nie rozchodzi się o komercyjne Allegro, czy inne serwisy, bo te już
    > się przeniosły do innych sieci, ale np. o ICP Net, którego abonenci ciskają
    > gromy w tamtejszym BOKu, że zostali odcięci od "polskiego internetu"

    Wooow... no tym razem odpisze oficjalnie i w dodatku Cc:

    Czlowieku opanuj sie. Jak chcesz podawac przyklady, to uprzednio
    zweryfikuj swoja wiedze na dany temat.
    -ICP nie ma bezposredniogo styku z TPSA.
    -ICP ma dedykowany kanal do TPSA poprzez siec InternetPartners
    -lacze to jest obecnie wykorzystane w godzinach szczytu
    na poziomie nie wiekszym niz 60%.

    -zaden klient nie ciska w nas gromow z powodu TPSA, bo nie ma ku temu
    powodow

    Wojciech Strzelecki

    --
    ICP network administrator
    tel: +48-61-8861-163 fax: +48-61-8861-155

  • 283. Data: 2004-02-17 21:33:34
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <1...@h...net81.citysat.com.pl> jarek napisał(a):

    > A znasz inny lepszy sposob na identyfikacje klienta i przydzielenie mu
    > ta droga adresu ip czy moze wolisz wolna amerykanke?

    option-82 (np: na Catalystach) jezeli piszemy o DHCPie.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 284. Data: 2004-02-17 21:33:51
    Od: f...@i...pl

    On Tue, 17 Feb 2004, Janusz - Vahanara wrote:
    > Prawie całą reszta cieszy się z "głupoty i kłopotów" MANów, poza np. takim
    > ICPNetem - tym klientów obecna sytuacja nie napędzi.
    > BTW znamiennym jest, że najgłośniej gardłują ludzie z ICPNet.

    I ponownie polecam Ci weryfikowac dane przed pisaniem.
    Jest wrecz odwrotnie do tego co napisales.

    W.S.

  • 285. Data: 2004-02-17 21:40:40
    Od: Robert Święcki <c...@c...pw.edu.pl>

    Janusz - Vahanara napisał w <ierxeypdjsl$.dlg@vahanara.pl>:

    > Nie sztuka wykupić kilka "procent procesora" i kilka GB w serwerowni.
    > Treść trzeba jeszcze dostarczyć Kowalskiemu.
    > A koszt dotarcia do niego ponosi Telekomunikacja.
    > A TP jest *jedynym ogólnopolskim i powszechnym* dostawcą internetu do
    > prywatnych mieszkań.

    Użytkownicy płacą tepsie za neostradę abonament. Teoretycznie tepsa
    powinna płacić dostawcom treści ale nie ma takiej tradycji, no i to chyba
    niezła ironia losu, by akurat tepsie płacili wszyscy dookoła..

    userzy
    dostawcy treści
    sieci, których tepsa ruch tranzytuje
    właściciele peeringów z polpakiem

    dobrze, że tepsie nie płaci telia i opentransit.

    --
    Pozdrowienia, Robert!

    NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand, even if it's
    labelled "SEX AND FREE BEER" (C)1992 Dave Haynie - Amiga developer

  • 286. Data: 2004-02-17 21:42:40
    Od: Pawel Posiewala <p...@j...prz.rzeszow.pl>

    Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl> wrote:
    > <2...@s...zin.lublin.pl>
    >
    > A teraz to nie trzeba wykazać się anielską cierpliwością?
    O serio?
    To co poniżej to jest z SDI.
    Aha, żeby nie było, że tak słabo - to nie był jeden plik ściągany w tym czasie.

    $wget ftp://ftp.lublin.pl/ls-lR
    --22:34:17-- ftp://ftp.lublin.pl/ls-lR
    => `ls-lR'
    Translacja ftp.lublin.pl... zrobiono.
    Łączenie się z ftp.lublin.pl[212.182.63.138]:21... połączono się.
    Logowanie się jako anonymous ... Zalogowano się!
    ==> SYST ... zrobiono. ==> PWD ... zrobiono.
    ==> TYPE I ... zrobiono. ==> CWD nie jest potrzebne.
    ==> PORT ... zrobiono. ==> RETR ls-lR ... zrobiono.

    [ <=> ] 1,792 8.71K/s
    [ <=> ] 71,232 6.83K/s
    [ <=> ] 82,880 7.08K/s
    [ <=> ] 92,736 7.15K/s
    [ <=> ] 93,184 6.44K/s
    [ <=> ] 107,520 6.81K/s

    pozdrawiam,
    --
    Pawel Posiewala e-mail: p...@j...prz.rzeszow.pl
    ICQ#15070433 JID: p...@j...pawel.one.pl

  • 287. Data: 2004-02-17 21:48:58
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <c0u1jl$rhg$1@julia.coi.pw.edu.pl> Robert Święcki napisał(a):

    > Użytkownicy płacą tepsie za neostradę abonament. Teoretycznie tepsa
    > powinna płacić dostawcom treści ale nie ma takiej tradycji, no i to chyba

    Za co, za to ze dostawcy tresci zarabiaja na uzytkownikach TPSA ?

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 288. Data: 2004-02-17 21:54:14
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    > ftp.tpnet.pl - oj, sporo tam leży.

    Mhm, używam od czasu do czasu do benchmarkowania Polpaka. *g*

    02:44
    > http://www.bs.katowice.pl
    > Opera pokazuje 11 kB/s.

    SASK ma swoją brameczkę, to nie leci ani Łodzią, ani Telią.

    > I widzisz, w całym tym sporze, TP nie domaga się opłat od uczelnianych
    > bibliotek itp.
    > Zobacz:
    > "Propozycje ze strony TP S.A. zawierały w szczególności ofertę bezpłatnego
    > wymieniania ruchu z sieciami akademickimi i udostępnienia oddzielnych
    > kanałów dla ruchu komercyjnego tak aby odciążyć łącza dedykowane dla ruchu
    > akademickiego i zapewnić lepszą jakość połączeń z tymi sieciami".
    >
    > MANy bronią komercji zadekowanej w EDU niczym lwica swoje młode.

    Ależ np. komercyjni klienci LubMAN mają osobny AS i osobne łącza, w tym
    *do TPNetu przez GTS*, więc ,,zadekowanie'' możesz sobie odpuścić
    odnośnie mojego posta, ew. patologie w innych MAN-ach mnie w tym
    kontekście nie interesują, zawsze na tej potencjalnej wielkiej-wypaśnej
    rurze między POL34 a TPSA można wyciąć niejasne prefiksy.

    > Dla "sportu" loguję sobie Mułka. Z kablówek leci 0,1 do O,3 kB/s.
    > 16 kB/s uploadu z Neostrady to dla klientów kablówki marzenie ściętej
    > głowy.

    A ja na Polpaku z gromadą zasysaczy zliczałem ruch do AS-a TPNetowego
    i `resztę', i wyszło mi, że ruch z hostami w TPNecie lecący tym Polpakiem
    to mniejszość.

    > Ich tam pół tysiąca na jednym megabicie rusza ławą do boju (oczywiście
    > dopiero po północy :-).

    Chyba nawet najgorszy dostawca w Lublinie nie ma takiej nadsubskrypcji.
    Przy pół tysiącu kupuje się tu spokojnie kilka megabitów.
    A przecież to ,,Polska B''.

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 290. Data: 2004-02-17 22:02:54
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to Paweł Małachowski posłał(a) w świat wiadomość
    <2...@s...zin.lublin.pl>

    > To smutne, że akurat w takiej rzeczywistości żyjesz.
    Matriks news, forów WWW itd.

    > Zmień sobie MAC-a na taki jak ten legalny, zabieg równie kosmiczny.
    Dla ekonomisty czy dziennikarki zmiana MAC to jak wyprawa w kosmos.
    Dobrze, że choć dwa aparaty telefoniczne może mieć w domu dzięki tej
    krwiopijczej TP. W telefonii kablówkowej trzeba by za drugą słuchawkę
    zapłacić 50%b abonamentu ekstra. :-D

    BTW, to pewnie tylko przez niedopatrzenie, kablówki pozwalają łaskawie
    podłączyć dwa telewizory do jednego abonenckiego gniazdka.
    W końcu za drugi telewizor w pokoju dziecka powinien być podwyższony
    abonament.

  • 289. Data: 2004-02-17 22:02:54
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 17 luty 2004 roku,
    kiedy to jarek posłał(a) w świat wiadomość
    <1...@h...net81.citysat.com.pl>

    > Kablowka kablowce nierowna! W tej, w ktorej jestem administratorem
    > 16kB/s uploadu to zadna rewelacja.
    Na całą kablówkę? :-p
    Także na p2p i to nie od północy do świtu?

    > Bez przesady w takiej kablowce wystarczy 4 takich, ktorym sie wydaje, ze
    > jak placi 150zl za 512kbps to ma miec owe 512kbps przez 24h
    Ja mam na Neo 512 kbps 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku.