  • 61. Data: 2009-01-01 15:09:23
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> writes:

    > Absurdalne porównanie - to nie otwarty port jest problemem ale system
    > operacyjny, który jest tak podatny na zawirusowanie oraz pootwierane
    > serwery, które rozsyłaniu spamu sprzyjają.

    Jedno i drugie jest problemem.

    Nie ma takiej mozliwosci w praktyce, by pozbyc sie "zawirusowanych"
    windowsow z sieci.

    Jedyna mozliwoscia eliminacji spamu jest przerwanie polaczenia
    pomiedzy wysylaczami a odbierajacymi serwerami. TPSA ma tylko jedna
    mozliwosc walki ze spamem - zablokowanie tcp/25 wychodzacych
    z neostrad.
    Po prostu nie ma innej technicznej mozliwosci uniemozliwienia spamu
    z neostrad, to jest proste jak drut i jesli ktos tego nie rozumie to
    nie rozumie SMTP.

    TPSA moze robic rozne dziwne rzeczy ale jesli nie bedzie to blokada
    tcp/25, to nie zablokuje to spamu.

    DDosy to inna sprawa, tego sie nie da skutecznie zablokowac takimi
    metodami, konieczne jest dotarcie do zrodla.

    > FTP i telnet też są przestarzałe - żądasz blokady portów z tego
    > powodu?

    Te porty nie sa uzywane do wysylania spamu.

    > Dopóki oprogramowanie nadal powszechnie tych portów używa - ich
    > blokada _bez_ _zgody_ użytkownika jest absurdem.

    Porty windowsowe sa przynajmniej tak samo powszechnie uzywane. Kto
    mowi o braku zgody, w TPSA to jest opcjonalne. To juz zreszta sprawa
    polityczna, nie techniczna.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 62. Data: 2009-01-01 15:25:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Paweł Tyll <...@w...75.pl> writes:

    > To, o czym piszesz, nie jest sensownym sposobem, i na dłuższą metę
    > zmieni tyle co wycięcie serwerów IRC.

    Wyciecie serwerow IRC nie zmieni nic (w kontekscie spamu, bo
    oczywiscie (ze)psuje duzo innych rzeczy).

    > Owszem, tylko wtedy włączyliby sobie je ludzie, bo im ótlók nie
    > działa, a kolega powiedział, że tak się robi i już działa.

    Dlatego powinni wpuszczac ruch do wybranych serwerow. Nie wiem jak to
    sie ma do outlookow, ale moze zamiast tego daloby sie uzyc 587. Pisza
    co miesiac do abonentow kolorowe kwitki o roznych swoich jakichs
    videostradach, to mogliby raz do roku napisac o sensownych sposobach
    korzystania z poczty elektronicznej.

    Tak czy owak, nawet jesli czesc wlaczylaby tcp/25 _i_ wysylalaby spam,
    to bylby to postep. Wyciecie wybranych maszyn na swiecie to jest
    postep, tyle ze "inaczej".

    > Problemem są ludzie, którzy nie mają pojęcia o komputerach i
    > internetach. Nie traćmy może tego z oczu?

    To tak jak z jazda samochodem, tu takze problemem sa ludzie, ktorzy
    nie maja pojecia o samochodach i drogach. Ale chyba nikt nie twierdzi,
    ze powinni jezdzic bez prawa jazdy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 63. Data: 2009-01-01 15:29:22
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 1 Jan 2009 11:09:37 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    > Bym chyba jaja urwał operatorowi za odcięcie mi portu 25 bez mojej
    > zgody. Poza dziećmi neostrady z tej usługi korzystają normalni
    > użytkownicy, korzystający z normalnych programów pocztowych.

    Jeśli będzie to opisane w umowie, to już za Twoją zgodą. Jeśli
    do tego operator da możliwość odblokowania portu na żądanie
    użytkownika, to nie widzę w tym żadnego problemu.

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl

  • 64. Data: 2009-01-01 15:30:33
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Grzegorz Staniak"
> [...]
    >w pierwszej kolejności dostosowywać, bo to technika jest dla ludzi,
    >a nie na odwrót. W tej konkretnej sytuacji, jeśli przy próbie odblokowania
    >portu 25 użytkownik widziałby wielki czerwony ekran z czytelnym ostrzeżeniem,
    >powołaniem się na regulamin i informacją, że w razie sygnałów o spamie
    >dostęp do Internetu zostanie odcięty, masz jak w banku redukcję spamu
    >produkowanego przez dynamiczne adresy o rzędy wielkości. Wystarczy, że
    >się rozejdzie kilka prawdziwych historii jak to znajomy kliknął, a po
    >tygodniu przez miesiąc czasu załatwiał ponowne przyłączenie do Internetu.

    Niestety, to nie jest takie proste. Jeśli ludzie mają do wyboru
    operatora, który ich może odciąć za coś, czemu oni w ich własnym
    mniemaniu nie są w żaden sposób winni, i operatora, który nie odetnie,
    wybiorą tego, który nie odetnie.
    A tepsa jest na tyle duża, że ciężko znaleźć kogoś poważnego, kto wytnie
    u siebie tepsę, bo znajdą się inni, którzy tepsy nie wytną i dostaną
    tych klientów, których nie dostaną wycinacze tepsy.
    Kwestia skali i pozycji na rynku.
    (nie przypomina Ci to czegoś przypadkiem? ;->)

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Podczas bitwy każda strona jest przekonana
    .\....@e...eu.org.\.\. że przegrywa i obie mają rację

  • 65. Data: 2009-01-01 15:33:18
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 01.01.2009, Paweł Tyll <...@w...75.pl> wroted:

> [...]

    się rozejdzie kilka prawdziwych historii jak to znajomy kliknął, a po
    tygodniu przez miesiąc czasu załatwiał ponowne przyłączenie do Internetu.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 66. Data: 2009-01-01 15:35:05
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Krzysztof Halasa"
    >To tak jak z jazda samochodem, tu takze problemem sa ludzie, ktorzy
    >nie maja pojecia o samochodach i drogach. Ale chyba nikt nie twierdzi,
    >ze powinni jezdzic bez prawa jazdy.

    Ale jak nie, jak tak?
    Zobacz kto dostaje prawo jazdy. Gdybyśmy faktycznie poważnie brali pod uwagę
    to, że kierowca ma być zrównoważony, odpowiedzialny, sprawny fizycznie
    itede itepe, prawo jazdy straciłoby pewnie z 80% (a może i więcej;
    szacunki absolutnie metodą SBS) kierowców. Tyle, że w powszechnej
    świadomości prawo jazdy nie jest potwierdzeniem pewnych
    zdolności/umiejętności/stanu zdrowia, tylko czymś, co się po prostu
    w pewnym momencie życia kupuje. I nie chodzi mi o załatwianie prawa
    jazdy na lewo, tylko o transakcję "wkładam pieniądze i trochę wysiłku,
    dostaję prawo jazdy". Co ma się absolutnie nijak do predyspozycji, czy
    umiejętności w zakresie kierowania pojazdami mechanicznymi.

    --
    Kruk@ -\ | Rzeczywiście Geant ma dosyć rozbudowany jak
    }-> epsilon.eu.org | na spożywczaka dział komputerowy (Bart Ogry-

  • 67. Data: 2009-01-01 15:44:00
    Od: Paweł Tyll <...@w...75.pl>

    On Thu, 01 Jan 2009 16:33:18 +0100, Grzegorz Staniak <g...@w...pl>
    wrote:
    > Wystarczy, że
    > się rozejdzie kilka prawdziwych historii jak to znajomy kliknął, a po
    > tygodniu przez miesiąc czasu załatwiał ponowne przyłączenie do Internetu.
    No, wystarczy, żeby rozeszło się kilka prawdziwych historii, jak to
    znajomy kliknął, a po tygodniu był już u innego operatora, gdzie mu
    wszystko działało bez klikania. Ja na codzień słyszę o klientach, którym
    równowartość dwóch big mac menu miesięcznie to za drogo za Internet, a
    informacja wysłana o niezapłaconej fakturze dwa tygodnie po terminie jest
    zbrodnią przeciw ludzkości, bo przecież klient zapłacił ją 16 godzin
    wcześniej! (czyli 13 dni po terminie). Do tego dochodzi prawo
    telekomunikacyjne, stosunek UKE do TP - po co się w to wszystko bawić,
    skoro można nie robić nic, nie narażając się nikomu? Albo zamiast niczego
    można zrobić to co zrobili, co będzie ładnie wyglądać z boku, a jedynym
    skutkiem ubocznym będzie to, że kilka tysięcy użytkowników nie połączy się
    z IRC (w skali kilku milionów), kilku pacjentów pogardłuje na polipie, a
    przy okazji na jakiś (zapewne krótki) okres czasu spadnie (zapewne
    nieznacznie) liczba DDoSów i maili ze spamem.

  • 68. Data: 2009-01-01 15:47:26
    Od: Jarek Kamiński <j...@v...bez.spamu.eu.org>

    01.01.2009 user ksywką RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a) na grupę
    pl.internet.polip co następuje:

    > Ale dlaczego mam "zadziałać" i kombinować jak koń pod górę? Mam
    > ochotę/p[otrzebę użycia portu 25 do wysyłania poczty, to tego portu
    > używam. To standardowy port.

    Standardowym portem jest 587 -- RFC4409. Można też użyć 465 (SSL).
    25 służy do komunikacji serwer-serwer. Jak ktoś chce stawiać serwer
    pocztowy na neostradzie komunikujący się z innymi bez pośrednictwa
    smarthosta, to spokojnie mógłby sobie 25 odklikać w jakimś panelu.

    > Nie - to operator ma obowiązek się mnie grzecznie zapytać, czy sobie
    > życzę blokady portu. To on jest dla mnie a nie ja dla niego.

    Operator powinien również dbać o to, aby z jego sieci nie wychodził syf.

    Pozdrawiam,
    Jarek Kamiński.

  • 69. Data: 2009-01-01 15:47:33
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 01.01.2009, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wroted:

> [...]
    > operatora, który ich może odciąć za coś, czemu oni w ich własnym
    > mniemaniu nie są w żaden sposób winni, i operatora, który nie odetnie,

    W wielu miejscach ten wybór nadal jest dość iluzoryczny, a działanie
    największego podmiotu mogłoby mieć znaczenie dla pozostałych. Może zresztą
    najlepiej byłoby, gdyby ktoś zaczął konsekwentnie prawnie ścigać takich
    domowych rozsyłaczy spamu (tak, wiem że to SF-F, komu by się chciało
    wyciągać w tym celu pieniądze i wyrzucać w błoto). Wtedy byłaby to ochrona
    użytkownika, nie szykanowanie. Biorąc pod uwagę fakt, że zmiany kosztują,
    pewnie skończy się tak, że to co jest będzie jeszcze latami trwało. Chyba,
    że ktoś wpadnie na pomysł regulacji.

    Przypomina, owszem.

    GS

  • 70. Data: 2009-01-01 15:50:40
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Thu, 01 Jan 2009 18:17:59 +0100, Michal Jankowski napisał:

    > Od kilku tygodni pare milionow klientow tpsa nie ma dostepu do
    > www.gimp.org

    A może to spisek Adobe ;-) ?
    Może &tp bierze kase od w/w :-) ?

    > Czy ktos wypowiedzial umowe? Czy to jest w ogole podstawa do
    > wypowiedzenia umowy?

    Na ,,grubych'' łączach zarówno ATM jak i MetroEthernet z BGP jest to samo.
    Sprawa nie dotyczy wyłącznie klientów detalicznych.

    --
    [tomek <at> kalety <dot> net] vy 73! de SP9UOB