  • 71. Data: 2009-01-01 15:59:07
    Temat: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 01.01.2009, Paweł Tyll <...@w...75.pl> wroted:

> [...]
    > wcześniej! (czyli 13 dni po terminie). Do tego dochodzi prawo
    > telekomunikacyjne, stosunek UKE do TP - po co się w to wszystko bawić,
    > skoro można nie robić nic, nie narażając się nikomu? Albo zamiast niczego
    > można zrobić to co zrobili, co będzie ładnie wyglądać z boku, a jedynym
    > skutkiem ubocznym będzie to, że kilka tysięcy użytkowników nie połączy się
    > z IRC (w skali kilku milionów), kilku pacjentów pogardłuje na polipie, a
    > przy okazji na jakiś (zapewne krótki) okres czasu spadnie (zapewne
    > nieznacznie) liczba DDoSów i maili ze spamem.

    Zauważ, że w tym momencie piszesz o polityce, nie technice.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 72. Data: 2009-01-01 16:06:46
    Od: Paweł Tyll <...@w...75.pl>

    On Thu, 01 Jan 2009 16:59:07 +0100, Grzegorz Staniak <g...@w...pl>
    wrote:
    > Zauważ, że w tym momencie piszesz o polityce, nie technice.
    A to przepraszam ktoś miał wątpliwości jakieś gdzie głównie leży problem?
    Technicznie można zrobić gorsze i lepsze rzeczy. Doskonałych w tej skali
    się (łatwo) nie da. Polityka natomiast blokuje wprowadzenie jakiegokolwiek
    utrudnienia w korzystaniu z poczty, bo jest to praktycznie po www
    najważniejsza usługa, dla której klient płaci za Internet.

  • 73. Data: 2009-01-01 16:26:21
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Thu, 01 Jan 2009 19:09:29 +0100, Michal Jankowski napisał:

    > Jeżeli to jest zrobione nullroutowaniem adresu w szkielecie TP, to
    > trudno, żeby odróżniało klientów.

    Wiem o tym. Chciałem jednak pokazać że przy walce z dziećmi neostrady
    rykoszetem dostali abonenci płacący kilka(naście) rzędów więcej.

    --
    [tomek <at> kalety <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 74. Data: 2009-01-01 16:30:44
    Od: Paweł Tyll <...@w...75.pl>

    On Thu, 01 Jan 2009 17:32:31 +0100, Grzegorz Staniak <g...@w...pl>
    wrote:
    > Podobno mieli nim być ci wszyscy nieznający się na komputerach i
    > internetach użytkownicy.
    Ci wszyscy nieznający się na komputerach i internetach użytkownicy są
    właśnie powodem, dla którego nie wprowadza się zabezpieczeń dla nich przed
    nimi. Ale widzę, że piszę to co pisałem, tylko inaczej, więc czas odpuścić
    temat ;)

  • 75. Data: 2009-01-01 16:32:31
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

  • 76. Data: 2009-01-01 17:17:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Paweł Tyll <...@w...75.pl> writes:

    > przychodzi mi do głowy, to w przypadku TP DLSAMy, które zapewne
    > takich czarów nie potrafią. Filtrowanie jakichkolwiek większych usług
    > w ten sposób i tak prowadzi do 0700-TPSA i tradycyjnego "naprawcie
    > albo wypowiadam umowę".

    Od kilku tygodni pare milionow klientow tpsa nie ma dostepu do
    www.gimp.org

    Czy ktos wypowiedzial umowe? Czy to jest w ogole podstawa do
    wypowiedzenia umowy?

    MJ

  • 77. Data: 2009-01-01 17:26:21
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    Szymon Sokół wrote:
    > nie jest specjalnie sensowne utrzymywanie serwera
    > SMTP na dynamicznym adresie IP.

    Specjalnie sensowne nie, ale bezwzględne blokowanie takiej możliwości jest
    złe - chociażby dlatego, że młodzież (ale nie przysłowiowe dzieci
    neostrady), studenci i inni pasjonaci mogą sobie hobbistycznie postawić na
    neostradzie serwer smtp (a także dowolnych innych usług), dzięki serwisom
    typu noip.com mogą mieć w pełni funkcjonalną domenę na dynamicznym ip i w
    praktyce poznawać administrację. Uważam, że to bardzo ważna możliwość.

    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
    jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994

  • 78. Data: 2009-01-01 18:00:56
    Od: futszaK <f...@g...com>

    xbartx wrote:

    > Dnia Wed, 31 Dec 2008 06:23:17 -0800, ru napisał(a):
    >
    > IMO
    > &tp ma taki wolumen klientów, że czego by nie zrobili, to zawsze znajdzie
    > się masa niezadowolonych. Musimy mieć tylko nadzieję, że dopracują
    > procedury i będzie w miarę znośnie.

    ja tam mam nadzieje, że podzielą TP na kilkadziesiąt części z których
    kazda nie będzie już miała takiego wolumenu klientów

    nie lubię dużych firm

    --
    http://net.czarne.net/ <- łącze w świat pilnie potrzebne !!!
    Dach elektrowni w Czernobylu mial byc zbudowany z materialow

  • 79. Data: 2009-01-01 18:05:21
    Od: Paweł Tyll <...@w...75.pl>

    On Thu, 01 Jan 2009 19:00:56 +0100, futszaK <f...@g...com> wrote:
    > ja tam mam nadzieje, że podzielą TP na kilkadziesiąt części z których
    > kazda nie będzie już miała takiego wolumenu klientów
    > nie lubię dużych firm
    Mam nadzieję, że zlikwidują Twoją firmę i Ciebie. Nie lubię małych firm i
    ludzi z nickami na F.

    ;)

    NMSP.

  • 80. Data: 2009-01-01 18:09:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> writes:

    > Ale jak nie, jak tak?
    > Zobacz kto dostaje prawo jazdy. Gdybyśmy faktycznie poważnie brali pod uwagę
    > to, że kierowca ma być zrównoważony, odpowiedzialny, sprawny fizycznie
    > itede itepe, prawo jazdy straciłoby pewnie z 80% (a może i więcej;
    > szacunki absolutnie metodą SBS) kierowców.

    Ale ja nie twierdze ze kazdy user neostrady musi byc hackerem.
    Wystarczy ze bedzie znal elementarne informacje, bez ktorych albo ktos
    mu bedzie robil kuku, albo on bedzie to (nieswiadomie) robil innym,
    albo (najczesciej?) jedno i drugie.

    Kierowcy raczej wiedza ze nalezy sie zatrzymac na czerwonym swietle
    i ze nie nalezy zajezdzac drogi ciezarowkom? Dlaczego tego typu wiedza
    na uzytkownikow neostrad ma byc czyms niemozliwym do zdobycia?
    --
    Krzysztof Halasa