    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: TP nie lubi GIMPa czy co?
    Date: Thu, 01 Jan 2009 16:25:47 +0100
    <2...@c...fuw.edu.pl> <gjds3q$gci$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <2...@c...fuw.edu.pl> <gjdtiv$h6b$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <2...@c...fuw.edu.pl> <gjdua9$hel$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <9...@e...googlegroups.com>
    <gjfsb5$djq$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <op.um12qvnhdpn5qi@ofca>
    <m...@m...localdomain> <op.um14a0b6dpn5qi@ofca>
    <m...@m...localdomain> <op.um22jmtrdpn5qi@ofca>

    Paweł Tyll <...@w...75.pl> writes:

    > To, o czym piszesz, nie jest sensownym sposobem, i na dłuższą metę
    > zmieni tyle co wycięcie serwerów IRC.

    Wyciecie serwerow IRC nie zmieni nic (w kontekscie spamu, bo
    oczywiscie (ze)psuje duzo innych rzeczy).

    > Owszem, tylko wtedy włączyliby sobie je ludzie, bo im ótlók nie
    > działa, a kolega powiedział, że tak się robi i już działa.

    Dlatego powinni wpuszczac ruch do wybranych serwerow. Nie wiem jak to
    sie ma do outlookow, ale moze zamiast tego daloby sie uzyc 587. Pisza
    co miesiac do abonentow kolorowe kwitki o roznych swoich jakichs
    videostradach, to mogliby raz do roku napisac o sensownych sposobach
    korzystania z poczty elektronicznej.

    Tak czy owak, nawet jesli czesc wlaczylaby tcp/25 _i_ wysylalaby spam,
    to bylby to postep. Wyciecie wybranych maszyn na swiecie to jest
    postep, tyle ze "inaczej".

    > Problemem są ludzie, którzy nie mają pojęcia o komputerach i
    > internetach. Nie traćmy może tego z oczu?

    To tak jak z jazda samochodem, tu takze problemem sa ludzie, ktorzy
    nie maja pojecia o samochodach i drogach. Ale chyba nikt nie twierdzi,
    ze powinni jezdzic bez prawa jazdy.
    --
    Krzysztof Halasa