  • 1. Data: 2012-04-26 20:43:52
    Temat: TME i oznaczenia układów scalonych
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Otóż w katalogu TME widnieje pamięć SRAM 1M * 8bit /5V z oznaczeniem:
    SR628008LLP55T.
    Naszukałem się datasheet-a do tego w necie i bez rezultatu. I co się
    okazuje...
    Przychodzi scalak i ma oznaczenie: K6X8008C2B do którego jak najbardziej
    jest dostępna dokumentacja (scalak SAMSUNGA).

    Ponieważ tych pamięci jest więcej (inne pojemności) i problem jest popularny
    na forach (tzn. nie tylko ja szukałem dokumentacji) do tego układu. To tak
    podaję jakby ktoś jeszcze sugerował się oznaczeniami z TME.

  • 2. Data: 2012-04-27 14:31:09
    Temat: Re: TME i oznaczenia układów scalonych
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Ponieważ tych pamięci jest więcej (inne pojemności) i problem jest
    > popularny na forach (tzn. nie tylko ja szukałem dokumentacji) do tego
    > układu. To tak podaję jakby ktoś jeszcze sugerował się oznaczeniami z TME.

    parę razy w TME odniosłem wrażenie, że podają jakieś kosmiczne symbole,
    coby nie znaleźć taniej gdzie indziej... A czasem bywa mocno taniej.
    Np. ostatnio znalazłem w TME lupę nagłowną (parę wątków niżej omawianą)
    w cenie ponad 300 zł. "Normalna cena" to jakieś 10x mniej...

    Ale może to tylko pomówienia, złe ludzkie języki... :)

  • 3. Data: 2012-04-27 14:54:07
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-27 14:31, sundayman pisze:

> [...]
    > w cenie ponad 300 zł. "Normalna cena" to jakieś 10x mniej...
    >
    > Ale może to tylko pomówienia, złe ludzkie języki... :)

    No na pewno zły język. Uczciwość nakazywałaby powiedzieć, że mają też
    podobną lupę za 48, 78 i 46,90. Mają różnych producentów, więc ceny od
    sasa do lasa. Kupowałem pincety precyzyjne z nierdzewki. Były po 9 zł a
    były i po 80 zł za szt, nie licząc takich z wymiennymi końcówkami po
    ponad 200 . Dla mnie firma nie miała zbytnio znaczenia więc kupiłem te
    tańsze. No z wyjątkiem jednej za 50 - specjalnej do smd. No ale można
    też napisać, że sprzedają pincety po 200 a gdzie indziej normalna cena
    to 10 zł.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2012-04-27 15:39:34
    Od: sundayman <s...@g...pl>

> [...]
    > tańsze. No z wyjątkiem jednej za 50 - specjalnej do smd. No ale można
    > też napisać, że sprzedają pincety po 200 a gdzie indziej normalna cena

    No ale - czy to nie jest czasem czyhanie na frajera, który nie sprawdzi,
    i kupi tą za 200, zamiast za 10 ?

    Widziałeś gdzieś kiedyś w supermarkecie mleko za 2 zł, a na drugim końcu
    sklepu to samo za 200 zł ?

    Trochę to nie teges jest jednakowoż.
    A parę razy w TME trafiłem na takie curiozum, za jakieś absurdalne ceny.
    Może to i nie jest celowe działanie, ale dobrze nie wygląda...

  • 5. Data: 2012-04-27 19:29:31
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-27 15:39, sundayman pisze:

    > No ale - czy to nie jest czasem czyhanie na frajera, który nie sprawdzi,
    > i kupi tą za 200, zamiast za 10 ?
    >
    > Widziałeś gdzieś kiedyś w supermarkecie mleko za 2 zł, a na drugim końcu
    > sklepu to samo za 200 zł ?

    Ale znajdziesz mięso gulaszowe za 6 zł/kg i polędwicę wołową za 70 zł/kg.

    > Trochę to nie teges jest jednakowoż.
    > A parę razy w TME trafiłem na takie curiozum, za jakieś absurdalne ceny.
    > Może to i nie jest celowe działanie, ale dobrze nie wygląda...

    Ja z reguły przeglądam tak żeby dostać listę odpowiadających mi narzędzi
    czy elementów, i wybieram sobie to co jest odpowiednio tanie i dobre dla
    mnie. Masz tam rzeczy o marce odpowiadającej Dacii i Mercedesowi stąd
    rozrzut cenowy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2012-04-27 19:31:17
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-27 19:29, Mario pisze:

    > Ale znajdziesz mięso gulaszowe za 6 zł/kg i polędwicę wołową za 70 zł/kg.

    Nie mówiąc już o wódce za 18 zł i szkockiej za 350.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2012-04-27 21:23:47
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Mario:

    > Nie mówiąc już o wódce za 18 zł i szkockiej za 350.

    Tym bardziej nie móvmy o morfinie za 0 PLN (na receptę z refundacją 100%)
    i heroinie za 40 PLN (v strzykavce z HIV-em z głóvnego-PKP).

  • 8. Data: 2012-04-28 10:40:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "sundayman"
    > parę razy w TME odniosłem wrażenie, że podają jakieś kosmiczne symbole,
    > coby nie znaleźć taniej gdzie indziej

    Jak jest obrazek to Google potrafi szukać. Analizuje treść obrazu. I wyniki
    są zaskakujące.

    Robert

  • 9. Data: 2012-04-28 14:13:04
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Jak jest obrazek to Google potrafi szukać. Analizuje treść obrazu. I
    > wyniki są zaskakujące.

    Ja nie ma problemu z szukaniem.
    Chodzi mi tylko o to, że w jednym miejscu TME przełącznik kosztuje 3 zł,
    a w drugim 500 (skala nie przesadzona).
    I jest to na oko identyczny przełącznik (tylko inne numery produktu).

    Więc to nie jest sytuacja, że "Dacia" i "Mercedes".

    Często jest tak, że np. tego produktu za 500 jest 0 szt. Więc może to
    jakiś problem jest "techniczny". Ale zdarza się, że jest i wtedy to na
    oko wygląda tak jakoś...

    A widziałem właśnie coś w tej proporcji - normalna cena kilka zł, a
    gdzieś indziej - kilkaset. Dziwne ? Dziwne.

  • 10. Data: 2012-04-29 08:43:23
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-04-27 15:39, sundayman pisze:

    > Trochę to nie teges jest jednakowoż.
    > A parę razy w TME trafiłem na takie curiozum, za jakieś absurdalne ceny.
    > Może to i nie jest celowe działanie, ale dobrze nie wygląda...

    Brakuje u nich sortowania wg ceny :(

    Michał