  • 11. Data: 2014-12-15 00:59:12
    Temat: Re: TMC -- Traffic Message Channel
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Poldek" 548ce3e2$0$2140$6...@n...neostrada.pl

    > Niektóre zapewne tak. Większość tańszych raczej nie.

    > Ale jest jeszcze drugie rozwiązanie, czyli program do nawigacji na małym tablecie
    posiadającym modem 3G lub smartfonie. Wtedy
    > aplikacja odbiera informacje o natężeniu ruchu, blokadach itp. poprzez 3G.
    Oczywiście nie wszystkie aplikacje to potrafią, ale np.
    > popularna aplikacja znanego polskiego producenta potrafi. Działa to różnie - czasem
    potrafi bardzo sensownie poprowadzić i ominąć
    > korek, czasem nie całkiem. Mam nadzieję, że cały czas nad tym pracują.

    Myślałem, że każda nawigacja androidowa tak ma.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2014-12-15 18:52:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-12-14 o 02:12, Poldek pisze:

> [...]
    > małym tablecie posiadającym modem 3G lub smartfonie. Wtedy aplikacja
    > odbiera informacje o natężeniu ruchu, blokadach itp. poprzez 3G.

    W Roamingu to już nie jest takie fajne - cena.
    A TMC ma "gdzieś" roaming i po prostu działa.
    Ponieważ TMC w Polsce praktycznie nie działa, więc rozumiem, że rozmowa
    jest o tym systemie w ramach międzynarodowych wyjazdów.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2014-12-15 19:27:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Irokez wrote:

> [...]
    > Ponieważ TMC w Polsce praktycznie nie działa, więc rozumiem, że rozmowa
    > jest o tym systemie w ramach międzynarodowych wyjazdów.

    Nie wiem, czy rozmowa jest o systemie w ramach wyjazdów
    międzynarodowych. Nic takiego nie padło. Jeżeli w kraju TMC praktycznie
    nie działa, to kupowanie nawigacji z tym systemem nie ma sensu.
    Jeżeli jednak pytający faktycznie potrzebuje nawigacji do jazdy za
    granicę, to nawigacja pobierająca dane przez 3G:
    a. nawigacja bez roamingu nadal działa, tylko nie pobiera informacji o
    trafficu - rozwiązanie dla rzadko jeżdżących za granicę.
    b. ostatnio raming danych jest już w wielu abonamentach, więc nie ma co
    nadmiernie przeżywać.
    c. po przekroczeniu granicy można w urządzeniu wymienić kartę SIM, na
    lokalną i dalej działa pobieranie informacji o natężeniu ruchu, a nie
    płacimy za roaming.

  • 14. Data: 2014-12-15 19:46:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Irokez wrote:

    > W Roamingu to już nie jest takie fajne - cena.
    > A TMC ma "gdzieś" roaming i po prostu działa.

    TMC nie korzysta z GSM tylko z RDS
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channe

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2014-12-15 23:44:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Poldek" 548f2818$0$2146$6...@n...neostrada.pl

    > Jeżeli jednak pytający faktycznie potrzebuje nawigacji do jazdy za

    Pytający (czyli ja) nie ma bladego pojęcia o TMC.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2014-12-16 05:14:02
    Temat: Re: tmc
    Od: ot i macie pustaki swoj wasalizm i dupolizm dla najpodlejszej z HIEN uSSrael <p...@i...the.ass.invalid>

    maslo-maslane wrote:
    > TMC nie korzysta z GSM tylko z RDS

    Jak pierdoczysz *banialuki*, to zastanow sie czy z siebie nie
    robisz *baniaka*, ktory nie rozumie czytanego tekstu.

    tmc przesylany jest przez stacje radiofoniczne na pasmach ukf
    (od 1988) za pomoca inicjacji ari (do 2005) obecnie tp.

    usluga rds przesyla: ta, gt (oda), eon, af, pi, rt (ert), ms,
    jest *podrzednym* okresleniem, nadrzednym okresleniem jest
    fala radiowa pasm ukf.

    informacje tmc wysylane sa ze znacznym opoznienien w stosunku
    do faktow, wysylane sa zazwyczaj rownolegle ze slownym info
    dotyczacym przejezdnosci drog.

    wlasciwa odpowiedz powinna brzmiec nastepujaco:
    tmc nie korzysta z przesylu telefonii ruchomej (gsm), lecz z
    przesylu za pomoca stacji radiofonicznych (ukf).

    a jak *powinien* dzialac przesyl danych tmc najlepiej jest tu
    http://tinyurl.com/p2hlfmx zobrazowane

    --