  • 21. Data: 2014-07-16 23:52:57
    Temat: Re: Szybkość działania ASO
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-16 19:24, Użytkownik J.F. napisał:

    > Jakis cytat moze do tego ?

    Jak spytasz na p.s.prawo to dostaniesz numerek ustawy.

    > Normalna praktyka, CHZ tak wegiel sprzedaje, sklep meble, fabryka
    > przyszla produkcje, maklerzy kontrakty terminowe, a salony samochody.
    >
    > A pare firm to nawet autostrady tak sprzedaje :-)

    Czyli to że bandyci kradną i napadają oznacza że jest
    to legalne ?

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2014-07-17 00:17:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2014, NetiaAbonent wrote:

    > Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm>

    > A co w tym jest nieprawego ?

    Użycie słowa "sprzedaż", czyli wprowadzenie w błąd.
    Sprzedaż to bardzo konkretny rodzaj transakcji, definicja jest w KC.

    Wg prawa cywilnego transakcja w której fałszywy "sprzedawca" nie ma
    towaru, to albo komis (tak, są dwa rodzaje komisu - komis "kupujący
    na zlecenie" również) albo kontraktacja.
    Różnica taka, że kontraktujący wie u kogo kupi, a komisant nie (nie tylko
    nie ma towaru, ale na dodatek nie wie gdzie kupi).
    I nabywca ma pełne prawo wiedzieć, w jakiej transakcji bierze udział.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2014-07-17 00:24:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Jul 2014, J.F. wrote:

    > Jakis cytat moze do tego ?

    Nie jest niezgodne, niewłaściwe jest nazywanie tego "sprzedażą".
    Jakbyś się czuł, jakbyśmy zawarli umowę "darowizny", a na koniec
    okazałoby się, że to "pożyczka"?
    Jedno i drugie JEST legalne :>

    > Normalna praktyka, CHZ tak wegiel sprzedaje, sklep meble, fabryka
    > przyszla produkcje, maklerzy kontrakty terminowe, a salony samochody.

    Tak, *KONTRAKTACJA* nie jest zabroniona.
    W samo sedno trafiłeś.
    Ale to nie jest formalna sprzedaż w rozumieniu cywilnoprawnym.
    Cechą sprzedaży jest zamiar przeniesienia własności, a nie można
    przenosić własności czegoś, czego jeszcze nie ma (jak "coś" jest
    w częściach, to też nie jest "czymś", stosownie do przepisu
    o "rzeczach połączonych").

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2014-07-17 00:24:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-15 21:18, s...@g...com pisze:

    > Jaka jest różnica pomiędzy ASO a panem Mietkiem lub
    > Panią sprzedawczynią z Allegro że Oni dają radę
    > a ASO nie daje rady?

    Ja mam takie swoje podejrzenia, że tam jakiś "mądry" algorytm wyliczył
    że jak oni będą grupować zamówienia w transporcie pomiędzy swoimi
    placówkami, to zaoszczędzą po 10zł na części co w skali korporacji da im
    pierdyliardy dolarów zysku.

    No i potem taka część kibluje gdzieś tydzień bo czekają żeby nie wysyłać
    kurierem paczki 5kg, tylko dozbierać do tych 30kg. Ewentualnie żeby nie
    wysyłać z kraju do kraju 100 paczek z częściami, tylko zebrać i
    zapakować jedną ciężarówkę.

    Ja teraz czekam na element skrzyni biegów 4 tygodnie - ale podobno tak
    długi termin oznacza już to że oni to dopiero muszą wyprodukować.

  • 25. Data: 2014-07-17 01:46:49
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Użycie słowa "sprzedaż", czyli wprowadzenie w błąd.
    > Sprzedaż to bardzo konkretny rodzaj transakcji, definicja jest w KC.

    Odpowiedni rozdział KC rozpoczyna się:
    "Art 535
    Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego
    własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i
    zapłacić sprzedawcy cenę."

    A więc na razie mamy dokładnie takie zobowiązanie o którym właśnie mowa.
    Rozumiem, że coś jeszcze jest...

> [...]
    > nie ma towaru, ale na dodatek nie wie gdzie kupi).
    > I nabywca ma pełne prawo wiedzieć, w jakiej transakcji bierze udział.

    To chyba wie.

  • 26. Data: 2014-07-17 01:51:20
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

> [...]

    > przenosić własności czegoś, czego jeszcze nie ma (jak "coś" jest
    > w częściach, to też nie jest "czymś", stosownie do przepisu

    "
    Przeniesienie własności

    Art 155.2
    Jeżeli przedmiotem umowy zobowiązującej do przeniesienia własności są rzeczy
    oznaczone tylko co do gatunku, do przeniesienia własności potrzebne jest
    przeniesienie posiadania rzeczy. To samo dotyczy wypadku, gdy przedmiotem
    umowy zobowiązującej do przeniesienia własności są rzeczy przyszłe.
    "

    Z czego mam wnioskować, że nie chodzi tutaj o sprzedaż z Art535 ?

  • 27. Data: 2014-07-17 01:53:31
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Ja teraz czekam na element skrzyni biegów 4 tygodnie - ale podobno tak
    > długi termin oznacza już to że oni to dopiero muszą wyprodukować.

    Kontraktacja tak ? :-)

  • 28. Data: 2014-07-17 10:09:52
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu środa, 16 lipca 2014 16:45:38 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > To ja dodam jakis pozytyw: tarcza sprzegla - bardzo nietypowa, bo dla
    >
    > skrzyni automatycznej (znaczy zautomatyzowanej) w Yarisie. Byli gotowi
    >
    > wymienic na drugi dzien. I wymienili.

    To chyba zalezy czy padnie cos co sie zwykle nie psuje, czy tez cos
    z czego awaryjnosci dany model jest znany. Ja we Fiacie mialem
    dwie naprawy na gwarancji: wentylator nawiewu, ktory zostal wymieniony
    na poczekaniu (wyrabiaja sie w nich lozyska, czesta usterka) oraz
    silnik wycieraczek, na ktory czekalem ponad tydzien (prawdopodobnie
    byl to pierwszy przypadek spalonego silniczka w GP w PL).

    Pozdrawiam
    MK

  • 29. Data: 2014-07-17 12:52:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Jul 2014 00:24:28 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]

    > przenosić własności czegoś, czego jeszcze nie ma (jak "coś" jest
    > w częściach, to też nie jest "czymś", stosownie do przepisu

    Dlaczego ? Mam zamiar (a nawet obowiazek po podpisaniu
    umowy ... sprzedazy) przeniesc wlasnosc.
    Jak kupie/wyprodukuje, to przeniose.

    J.

  • 30. Data: 2014-07-17 14:26:01
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-07-16, o godz. 09:17:32
    "BaX" <m...@m...com> napisał(a):

    > Z serwerami nie mamy problemów praktycznie serwisują do 24h ale z
    > drukarkami to faktycznie maskara.

    Dla HP serwis robi kilka firm zależnie od rodzaju sprzętu i regionu
    Polski. I one mają różne magazyny.

    Inna sprawa że np. Dell z NBD ostatnio mocno mnie zaskoczył. Normalnie
    przyjeżdżał serwisant i robił. A przy awarii ostatniego laptopa do
    samodzielnej wymiany przysłali kartę WiFi. Ja sobie poradzę ale wielu
    ludzi będzie miało lęk już przed samym rozkręcaniem obudowy.

    A z samochodowych ostatnio ASO Peugeot w Piasecznie - wymiana tylnej
    lampy w 301 zajęło im od wtorku rana do piątku po południu. I nie umyli
    wydawanego samochodu. ;-)

    Zdrówko