  • 1. Data: 2015-06-11 13:23:32
    Temat: Szumy matryc dzisiejszych upchanych Mpix i tych sprzed 10 lat
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    Jak do szumów wypada matryca aparatu Canon EOS350 do np. EOS600
    Czyli zestawienie 8Mpix do 18Mpix upchanych na takim samym prostokącie
    matrycy.
    Czy ten współczesne 18Mpix ze względu na postęp w technologii będzie nawet
    lepsze szumowo (mimo iż mniejsze piksele) niż stare 8Mpix? Sama matryca jest
    brana w rozważaniu pod uwagę, a nie jakieś tam układy "upiększające" po
    drodze sygnału z matrycy do zapisu na karcie.
    Jak to się zachowuje w praktyce przy słabym świetle?

  • 2. Data: 2015-06-11 15:17:24
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Thursday, June 11, 2015 at 7:23:33 AM UTC-4, jedrek wrote:
> [...]
    > drodze sygnału z matrycy do zapisu na karcie.
    > Jak to się zachowuje w praktyce przy słabym świetle?

    Dalbys rade napisac poprawnie po polsku?

    Slon

  • 3. Data: 2015-06-11 23:48:35
    Temat: Re: Do wiejskiego filozofa o nicku Slon
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "Slon" news:71ef4cc4-0120-4dc8-ae55-360dd32307fa@googlegrou
    ps.com

    > Dalbys rade napisac poprawnie po polsku?

    Napisał ten wielki Polak co nawet polskich ogonków nie używa, ale o
    polszczyznę będzie się czepiał.
    Czego obcy nie rozumiesz? Kilku przekręconych form, które się wkradły przy
    pisaniu po zmianie formy zdania?
    Gramatyk od siedmiu boleści...
    Czepiasz się innych a taki ideał jesteś, że o CIĘCIU cytatów nie słyszałeś?
    Nic nie wnosi do tematu ale się będzie czepiał..........................
    Net jest pełny takich wiejskich filozofów jak ty.
    Potem ktoś szuka podobnych tematów w google i zmiast konkretów dostaje g...

  • 4. Data: 2015-06-12 01:12:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-11 o 23:48, jedrek pisze:
> [...]
    ps.com

    > Napisał ten wielki Polak co nawet polskich ogonków nie używa, ale o

    Twój post czyta się jak jakiś pijany bełkot. Nie bardzo wiadomo, o co
    chodzi.
    Ktoś Ci zwraca uwagę, a Ty zamiast poprawić/sprecyzować pytanie,
    atakujesz człowieka. Jeszcze nie wytrzeźwiałeś? ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2015-06-12 03:39:33
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Thursday, June 11, 2015 at 5:48:36 PM UTC-4, jedrek wrote:
    > "Slon" news:71ef4cc4-0120-4dc8-ae55-360dd32307fa@googlegrou
    ps.com

    > Napisał ten wielki Polak co nawet polskich ogonków nie używa, ale o
    > polszczyznę będzie się czepiał.

    Jakbys nie byl ulomny umyslowo, to brak ogonkow
    nie sprawilby ci problemu.

    > Czego obcy nie rozumiesz? Kilku przekręconych form, które się wkradły przy
    > pisaniu po zmianie formy zdania?

    Czego tumanie nie rozumiesz, ze brak ogonkow sprawil ci problem?

    > Gramatyk od siedmiu boleści...

    Jesli chodzi o gramatyke, to widac jej brak tylko u ciebie.
    Nie spodziewam sie jednak, ze potrafisz rozroznic gramatyke
    od braku polskich ogonkow.

    > Czepiasz się innych a taki ideał jesteś, że o CIĘCIU cytatów nie słyszałeś?

    Czepiasz sie gamoniu braku ogonkow i ciecia cytatow,
    ale zobacz jak sam napisales.
    Brak lamania lini tekstu juz ci nie przeszkadza i pewnie sadzisz,
    ze jest to calkiem zgodne z netykieta.

    > Nic nie wnosi do tematu ale się będzie czepiał..........................

    Wlasnie widac ile wniosles belkotu.

    > Net jest pełny takich wiejskich filozofów jak ty.

    Widac, slychac i czuc, ze jestes wyksztalconym, mlodym i z wielkiego miasta.

    > Potem ktoś szuka podobnych tematów w google i zmiast konkretów dostaje g...

    Wlasnie dwa razy zapodales tu konkretne gowno.

    Slon

  • 6. Data: 2015-06-13 15:04:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jun 2015, jedrek wrote:

    > Jak do szumów wypada matryca aparatu Canon EOS350 do np. EOS600
    > Czyli zestawienie 8Mpix do 18Mpix upchanych na takim samym prostokącie
    > matrycy.

    Jaśniej proszę.
    Szukasz porównania obrazu o tym samym rozmiarze, albo jak kto woli,
    sprowadzonego do tej samej rozdzielczości (cały obraz 18Mpix skonwertowany
    na obraz 8Mpix), czy porównania *wycinka* matrycy 18Mpix o tej samej liczbie
    pikseli?

    > Czy ten współczesne 18Mpix ze względu na postęp w technologii będzie nawet
    > lepsze szumowo (mimo iż mniejsze piksele) niż stare 8Mpix?

    Łapiesz:
    http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/
    Canon-EOS-300D-versus-Canon-EOS-350D-versus-Canon-EO
    S-600D___182_183_692
    ...i przeklikujesz sobie poszczególne pozycje.
    Dla typowych ekspozycji (w zakresie milisekund do sekund) widać postęp.

    > Sama matryca jest
    > brana w rozważaniu pod uwagę, a nie jakieś tam układy "upiększające" po
    > drodze sygnału z matrycy do zapisu na karcie.

    Muszę Cię zmartwić.
    Żaden znany mi aparat nie pozwala na sprawdzenie "samej matrycy"
    w domowych warunkach.
    W odróżnieniu od dyskretnie działającego klasycznego filmu (nie wiedzeć
    czemu wiązanego z określeniem "analogowy"), matryca jest analogowa.
    Dostępne wyjście jest jednak dopiero za przetwornikami, w konstrukcji
    CMOS całość do tego jest łatwo zrobić monolitycznie więc nie tylko
    "domowo" jest się trudno dorwać do "samej matrycy" :>
    W najlepszym razie da się dorwać do wyniku działania przetworników,
    o ile RAW danego aparatu jest tak zapisywany (w Canonach chyba
    jest we wszystkich).
    Acz podejrzewam mocno że masz na myśli *programowe* przerabianie
    zdjęcia, napisałeś wyraźnie "układy", no to nie mam wyjścia, objaśniam.
    :P
    Dodam dla porządku, że swojego czasu (acz nie kojarzę przy którym
    modeli i w którym roku) był na grupie flejm z tym temacie, związany
    z faktem oczywistym (który został wtedy zastosowany, przez Canona
    właśnie): a co, jeśli "ulepszacz" ma postać elektroniczną, wmontowaną
    per piksel do matrycy?

    > Jak to się zachowuje w praktyce przy słabym świetle?

    O. I to jest dobre pytanie.
    Też ciekaw jestem.
    Jeszcze zależy od definicji "słabego światła" oczywiście :)
    Ale powiedzmy tak w warunkach mniej ekstremalnych: czas ekspozycji
    max kilka godzin. Łączna ekspozycja dość duża oczywiście, ale
    światło skrajnie słabe.
    AFAIR za czasów 300D (dlatego dorzuciłem go do porównania), który
    miał "elektronikę bez ulepszaczy" (włącznie z samymi pikselami,
    czysty CMOS z niemierzalną upływnością przy odcięciu), bodaj
    Janko Muzykant coś wrzucał, wraz z komentarzami odnośnie znanej
    tezy że w księżycową noc krajobraz *niczym* nie różni się od
    krajobrazu w dzień (poza jakimiś 100 000 razy, ~14 wielkościami
    gwiazdowymi, albo jak kto "musi po fotograficznemu" to prawie 18EV).
    Niczym, włącznie z kolorami (w końcu Księżyc jakiś mocno kolorowy
    nie jest, z grubsza przypomina betonową ścianę).
    Tylko jeszcze trzeba mieć czym zrobić zdjęcie które to pokaże :>
    <OT>
    Dla porządku wspomnę, że maksymalny przewidziany czas eskpozycji
    filmu ukryty jest pod słowem "gwarancja" i mierzony w miesiącach :>
    (i *to* są naprawdę "słabe światła" z mocno obserwowalnym spadkiem
    czułości względem ekspozycji).
    <\OT>

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2015-06-14 10:08:57
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "Gotfryd Smolik news" news:Pine.WNT.4.64.1506131429070.3172@quad

    > Szukasz porównania obrazu o tym samym rozmiarze

    Otóż to, robimy dwoma badanymi aparatami zdjęcia o rodzielczości 2Mpix tego
    samego obiektu, w takich samych warunkach naświetlenia i potem porównujemy
    efekt końcowy co do szumu, np. niebo o zmierchu.

    Jesteś jedynym, który zrozumiał pytanie. Cała reszta pisanie o dupie
    marynie.

    Dzięki ci dobry człowieku za jedyną sensową odpowiedź w wątku.

  • 8. Data: 2015-06-14 11:15:08
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-06-14 o 10:08, jedrek pisze:
> [...]
    > tego samego obiektu, w takich samych warunkach naświetlenia i potem
    > porównujemy efekt końcowy co do szumu, np. niebo o zmierchu.

    To znaczy przeskalowujemy oba zdjęcia do 2Mpx?
    Kolosalna różnica na korzyść współczesnych matryc. Bez przeskalowywania
    zresztą też.

    P.P.

  • 9. Data: 2015-06-14 12:56:28
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-06-11 13:23, jedrek wrote:
> [...]
    > matryca jest brana w rozważaniu pod uwagę, a nie jakieś tam układy
    > "upiększające" po drodze sygnału z matrycy do zapisu na karcie.

    Sama matryca 8 MPx:
    | .-.
    | / \ .-.
    | / \ / \ .-. .-. _ _
    +--/-------\-----/-----\-----/---\---/---\---/-\-/-\
    /\/---
    | / \ / \ / '-' '-'
    |/ '-' '-'

    Sama matryca 18 MPx:
    | .-.
    | / \ .-.
    | / \ / \ .-. .-. _ _
    +--/-------\-----/-----\-----/---\---/---\---/-\-/-\
    /\/---
    | / \ / \ / '-' '-'
    |/ '-' '-'

    > Jak to się zachowuje w praktyce przy słabym świetle?

    Możesz spokojnie założyć, że technologia się rozwija a nie cofa, więc
    jest lepiej. :)

    Poza tym Twoje pytanie jest trochę infantylne, a odpowiedź nań jest
    łatwa do odnalezienia w Internecie. Nie dziw się, że ludzie się na
    Tobie trochę znęcają.
    Tu masz porównanie 2 aparatów, które wymieniłeś:
    http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/
    Canon-EOS-350D-versus-Canon-EOS-600D___183_692

    pozdrawiam,
    PK