  • 11. Data: 2013-10-27 17:10:05
    Temat: Re: Szukam lustrzanki - prosze o rade.
    Od: "T.V." <s...@z...pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 10:04:40 -0500, Pszemol napisał(a):

    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

    > Dokładnie tak. Ludzie którzy się nie orientują dalej mają w głowie
    > schemat: compakt->dziadostwo, lustrzanka->super zdjęcia...
    > Tymczasem właśnie lustro powoduje że masz utrudnione robienie
    > filmów, które w dobrych kompaktach jest idealne...
    >
    > Dziś kompakty mają dobre parametry do amatorskiej fotografii
    > a jak chcesz coś więcej to kup aparat bez lustra z wymienną optyką.

    Wlasnie o tym 3min temu napisalem post.
    Jestem hobbysta turysta, amator calkiem zielony w fotografii, jedyne co
    mialem to Smiena przed 90rokiem, potem dwa Zenity w latach '90, Potem
    kieszonkowy Kodak ES v530, nastepnie jakis kompakt od Cannona.

    Szukam czegos co zrobi mi ladne zdjecie, pozwoli zmienic obiektyw, bedzie
    niedrogie, zrobi filmik, bedzie mialo jakis zoom by fotografowac dziecko w
    wodzie itd z daleka, zrobi mi ladne zdjecie panoramiczne, zasilane bedzie
    paluszkami lub wytrzymalym akumulatorem i nie przestraszy sie piasku na
    plazy.

    Zapraszam zreszta do mojedo ostatniego postu z 16:54:48

    Tam mozemy podyskutowac co mi potrzeba, a co jest mi zbedne - ja sie po
    prostu nie znam, dla tego pytam Was, a tutaj zadnych propozycji !

    T.V.

  • 12. Data: 2013-10-27 19:09:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T.V." <s...@z...pl> wrote in message
> [...]
    > mialem to Smiena przed 90rokiem, potem dwa Zenity w latach '90, Potem
    > kieszonkowy Kodak ES v530, nastepnie jakis kompakt od Cannona.

    I ile / jakie obiektywy miałeś do tych Zenitów?

    > Szukam czegos co zrobi mi ladne zdjecie, pozwoli zmienic obiektyw,

    Jakie obiektywy sądzisz że będziesz potrzebował i czemu nie jeden?

> [...]
    > dziecko w wodzie itd z daleka, zrobi mi ladne zdjecie panoramiczne,
    > zasilane bedzie paluszkami lub wytrzymalym akumulatorem i nie

    Ja mam starego Canona Powershot G9 i w zupełności spełnia
    moje oczekiwania, mimo iż obiektywów nie ma wymiennych...
    Wymienne obiektywy bardziej dla profesjonalisty potrzebne
    niż dla amatora. Współczesne zoomy w zupełności wystarczają.
    Moim zdaniem oczywiście...

  • 13. Data: 2013-10-27 20:11:24
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 13:09:11 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > Wymienne obiektywy bardziej dla profesjonalisty potrzebne
    > niż dla amatora. Współczesne zoomy w zupełności wystarczają.

    Lubie robic ladne zdjecia portretowe na maksymalnym zblizeniu, oczywiscie
    przeslony, czasy, ISO ustawiane recznie - do tego potrzebny jest obiektyw
    2x lepszy niz np. standardowo pchany do Sony Alpha 390 - tam cgyba daja
    18-55. Na nim zoom to porażka, a zdjecia max z 3-6m.

    T.V.

  • 14. Data: 2013-10-27 20:19:08
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-10-27 14:50, Janko Muzykant pisze:

    > Samotny Twój śmiech, bo to prawda.

    Ze względu na to zdanie: "że w wizjerze widziałeś dokładnie to, co się
    później znalazło na błonie.", to faktycznie relikt.
    Ale są jeszcze inne zalety i przewagi lustra:
    jednocześnie masz to, że co widzisz, to zostanie w kadrze,
    + przytknięcie aparatu do czoła stabilizuje go (zasilanie oszczędzasz)
    + brak elektronicznego wizjera, który dałby 100% kadru (zasilanie :).

    Póki nie będzie wydajnych ogniw lustra pozostaną dla zawodowców.

    JD

  • 15. Data: 2013-10-27 20:35:48
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 13:09:11 -0500, Pszemol napisał(a):

    Kolego, a co sadzisz o Sony Alpha 390 - mam mozliwosc kupic go w okolicach
    850-900zl

    Do tego obiektyw za 500 i bede szczesliwy? Tylko filmu nim nie nakrece :/

    T.V.

  • 16. Data: 2013-10-27 21:53:12
    Od: ST <j...@w...pl>

    > Tylko prosze o jakies sugestie, co dzisiaj jest warto kupic do np.
    > 1500-2000zl ? Lustro czy jednak kompakt?

    A może taki wynalazek by Ci pasował
    http://allegro.pl/sony-ilce-a3000-18-55-8gb-nowosc-r
    aty-fv-g-i3642945933.html

    trochę toporny w obsłudze ale po odliczeniu obiektywu nowe body wychodzi
    jakieś 800zł, podepniesz do niego prawie każdy obiektyw. Do nauki wystarczy.
    Matryca aps-c taka jak w np. nex 6 więc zakładając dobą stałkę obrazek
    masz taki sam lub lepszy niż we wszystkich lustrzankach półprofesjonalnych.

  • 17. Data: 2013-10-27 22:58:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Tam mozemy podyskutowac co mi potrzeba, a co jest mi zbedne - ja sie po
    > prostu nie znam, dla tego pytam Was, a tutaj zadnych propozycji !

    Ja używam do takich celów SONY H9. Obiektyw ma 15 x zoom optyczny, co do
    większości zastosowań wystarczy. Można przełączyc go na manualne ustawienia
    i w zasadzie wszystko tym zrobić. Miewałem aparaty z wymiennymi
    obiektywami, ale przeważnie problemem nest taszczenie tego. Ja wyjdzie coś
    niezaplanowanego, trzeba się bawić w wymianę obiektywów. Nie wiem, co tam
    teraz SOY ma na tapecie i jakiego następcę H9, ale moim zdaniem to aparat
    spokojnie nadający się do półprofesjonalnego fotografowania.

  • 18. Data: 2013-10-27 23:54:26
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...atman.pl>
    ,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > W podobnej, albo nieco niezszej cenie kupisz Pentaxa K10D z kitem. Tez
    > filmow nie robi, za to jest zgrubsza niezawodny, piaskoodporny i
    > wytrzymaly.

    http://allegro.pl/pentax-k10d-dodatki-okazja-i366429
    6373.html
    http://allegro.pl/samsung-pentax-gx-10-k10d-kit-18-5
    5-pilot-i3659464800.h
    tml
    http://allegro.pl/pentax-k10d-lustrzanka-cyfrowa-i36
    55579723.html
    --
    TA

  • 19. Data: 2013-10-28 07:29:43
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 21:53:12 +0100, ST napisał(a):

> [...]
    > masz taki sam lub lepszy niż we wszystkich lustrzankach półprofesjonalnych.

    Powiem szczerze, ze jest to wg. mnie bardzo fajny sprzecik. Czy ktos z
    obecnych moglby sie podzielic swoim doswiadczeniem z tym aparatem?
    Porownam go z innymi polecanymi i zdecyduje, bo im dluzej bede odciagal
    zakup, tym prawdopodobienstwo ze nie kupie nic wzrasta
    wprostproporcjonalnie ;-)

    T.V.

  • 20. Data: 2013-10-28 07:30:37
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 14:57:34 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    <ciach>
    > Kręcenie filmów aparatem wymaga ''podejścia filmowego'' - statyw, manual
    > itd. Jeśli będziemy go używać jak typowej kamery dv, to rezultaty będą
    > raczej marne.

    Co kolega sadzi o propozycji uzytkownika "ST" ?

    T.V.