  • 1. Data: 2011-06-03 21:03:58
    Temat: Szkrzynia "klowa"
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam
    Tak mnie naszlo wczoraj, zeby zrobic pseudo klowa skrzynie.
    Chce zmodyfikowac kola zebate skrzyni i przesuwke mniej wiecej tak:
    http://ak-mazurski.pl/wp-content/uploads/2011/06/bie
    gi_1024_x_768.jpg
    i oczywiscie wywalic synchronizator.

    Jak sadzicie, rozsypie sie od razu, czy troche pojezdzi?
    Na razie dalem do przerobienia przesuwke i kolo 5 biegu, bo 5tke moge
    zamontowac do SC bez wyciagania skrzyni no i moment na tym biegu jest
    najmniejszy.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 2. Data: 2011-06-03 21:05:23
    Temat: Re: Szkrzynia "klowa"
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-06-03 21:03, MarcinJM pisze:
    >(..)

    Nie stosuje objasnien, bo ktos, kto zna budowe i dzialanie skrzyni wie o
    co chodzi.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 3. Data: 2011-06-03 21:54:44
    Od: scob <1...@3...pl>

    W dniu 2011-06-03 21:05, MarcinJM pisze:

    > Nie stosuje objasnien, bo ktos, kto zna budowe i dzialanie skrzyni wie o
    > co chodzi.

    Masz rację.
    To wiesz, co i jak. Po co pytasz? ;-)

  • 4. Data: 2011-06-03 22:17:33
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-06-03 21:54, scob pisze:

    > Masz rację.
    > To wiesz, co i jak. Po co pytasz? ;-)

    Pytam, bo z jakiegos powodu klowki robi sie na takich zebach:
    http://allegro.pl/klowa-skrzynia-biegow-naprawa-evo-
    sti-regeneracj-i1625656537.html
    Poza tym skoro to takie proste (moj pomysl) ty dlaczego nikt na niego
    nie wpadl, gdzie jest pominiety przeze mnie haczyk?

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 5. Data: 2011-06-03 22:48:25
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na razie dalem do przerobienia przesuwke i kolo 5 biegu, bo 5tke moge
    > zamontowac do SC bez wyciagania skrzyni no i moment na tym biegu jest

    Pierwsze pytanie to - z jakich materiałów są te koła, drugie pytanie, a w
    zasadzie wątpliwość - nie bardzo wiem, czy ten stożkowy kształ przekroju sie
    sprawdzi..

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 6. Data: 2011-06-04 00:41:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-03 22:17, MarcinJM pisze:

> [...]
    >
    > Poza tym skoro to takie proste (moj pomysl) ty dlaczego nikt na niego
    > nie wpadl, gdzie jest pominiety przeze mnie haczyk?

    Wydaje mi się, że chodzi o użyte materiały.
    Bo tak to kłowa różni się dokładnie tylko kształtem tych zębów na
    pierścieniach.

    Bo oryginalne pierścienie, po wykończeniu synchronizatora padają bardzo
    szybko - pomimo że biegi wchodzą wtedy całkiem dobrze (bez żadnego
    odbijania).

  • 7. Data: 2011-06-04 10:51:24
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-06-04 00:41, Tomasz Pyra pisze:

    > Bo oryginalne pierścienie, po wykończeniu synchronizatora padają bardzo
    > szybko - pomimo że biegi wchodzą wtedy całkiem dobrze (bez żadnego
    > odbijania).

    Ogladalem zarznieta dwojke w mojej starej skrzyni. Wg. mnie to zuzycie
    zebow wynika wlasnie z takiego ksztaltu zeba jaki jest w "cywilnych"
    skrzyniach. Przy padnietym synchronizatorze wystepuje to, co narysowalem
    na rysunku: zgrzyt po wierzcholkach zebow i tym samym niszczenie ich.
    Klowka zapina za pomoca szarpniecia, "na raz", i nie ma szlifowania
    wierzcholkow "klow".

    Co do materialu, to rozmawialam wczoraj z technologiem, ktory sie na tym
    zna i stwierdzil, ze kola skrzyn maja optymalna twardosc. Nie bardzo
    jest co poprawiac. Zbyt twarde bada pekac, szczegolnie, ze klowka
    pracuje bardziej udarowo od "cywilnej".

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 8. Data: 2011-06-04 11:44:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-04 10:51, MarcinJM pisze:

> [...]
    > na rysunku: zgrzyt po wierzcholkach zebow i tym samym niszczenie ich.
    > Klowka zapina za pomoca szarpniecia, "na raz", i nie ma szlifowania

    Też bym tak obstawiał, ale z drugiej strony jak nie miałem
    synchronizatora jedynki, to bieg jednak wchodził bez żadnego
    przeskakiwania, przynajmniej nic nie czułem.
    I nawet nie musiałem mocno dźwigni wbijać - samo wciągało mi bieg z
    hukiem (a nie zgrzytem).
    Ale co tam się dokładnie działo w skrzyni, to nie wiadomo.

> [...]
    > zna i stwierdzil, ze kola skrzyn maja optymalna twardosc. Nie bardzo
    > jest co poprawiac. Zbyt twarde bada pekac, szczegolnie, ze klowka

    Materiał to bym stawiał że na kłową skrzynię trochę bardziej sprężysty.
    Gorzej dla koła zębatego, ale pewnie lepiej przeżyje zazębianie.

    No i w prawdziwej kłówce te kły są też dużo większe - przez co jest ich
    mniej żeby zapewnić optymalny kształt.

  • 9. Data: 2011-06-04 12:37:57
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-06-04 11:44, Tomasz Pyra pisze:
    > No i w prawdziwej kłówce te kły są też dużo większe - przez co jest ich
    > mniej żeby zapewnić optymalny kształt.

    Skosy zapinajace sa takie same w klowce klasycznej i w cywilnej skrzyni
    (ok.5st.).
    Zreszta mam skrzynie na rozwalenie wiec jak 5tka zda egzamin, to cala
    skrzynie przerobie i potestuje. Najwyzej sie rozleci :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 10. Data: 2011-06-04 12:46:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-04 12:37, MarcinJM pisze:

    > Skosy zapinajace sa takie same w klowce klasycznej i w cywilnej skrzyni
    > (ok.5st.).

    Optymalny kształt jest ten sam.
    Tylko w wyczynowej kłówce widziałem chyba 4 (a może 6?) dużych, zębów.
    Pewnie to jest mocniejsze niż dużo drobnych zębów w serii.

    > Zreszta mam skrzynie na rozwalenie wiec jak 5tka zda egzamin, to cala
    > skrzynie przerobie i potestuje. Najwyzej sie rozleci :)

    No to na pewno - przy cenach skrzyń do CC/SC można się bawić do woli :)