-
11. Data: 2011-06-04 13:07:00
Temat: Re: Szkrzynia "klowa"
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-06-04 12:46, Tomasz Pyra pisze:
> Optymalny kształt jest ten sam.
> Tylko w wyczynowej kłówce widziałem chyba 4 (a może 6?) dużych, zębów.
> Pewnie to jest mocniejsze niż dużo drobnych zębów w serii.
5 do 6 widzialem. Najbardziej narazone na uszkodzenia sa krawedzie kla.
Niezaleznie czy jest ich duzo, czy malo.
Problemem najwiekszym jest to, ze klowka z 5-6 zebami ma dosc duzy (1.5
do 2 szerokosci zeba) luz miedzy zebami. Cywilna ma luz minimalny, i tu
moze byc problem z wrzucaniem biegu. Ale to najwyzej wywale co drugi
zab, zeby zrobic luz. z tym, ze oslabie to wszystko.... Eeee, zobaczy sie :)
>> Zreszta mam skrzynie na rozwalenie wiec jak 5tka zda egzamin, to cala
>> skrzynie przerobie i potestuje. Najwyzej sie rozleci :)
>
> No to na pewno - przy cenach skrzyń do CC/SC można się bawić do woli :)
Otoz to wlasnie. :)
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
12. Data: 2011-06-12 18:33:35
Temat: Re: Szkrzynia "klowa"
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-06-03 21:03, MarcinJM pisze:
> Witam
> Tak mnie naszlo wczoraj, zeby zrobic pseudo klowa skrzynie.
> Chce zmodyfikowac kola zebate skrzyni i przesuwke mniej wiecej tak:
> http://ak-mazurski.pl/wp-content/uploads/2011/06/bie
gi_1024_x_768.jpg
> i oczywiscie wywalic synchronizator.
No i zrobilem:
http://ak-mazurski.pl/?page_id=617
Teraz zlozyc do kupy i zalozyc do auta.
Synchronizator musialem dac, ale "lysy". Trzyma on walki zatrzaskow.
Aczkolwiek jak na to patrze, to mysle, ze kolo wytrzyma ledwie kilka
zmian biegow ;)
Moze 5tka dluzej, ale jak zrobie nizsze biegi (najpierw 5 potestuje) to
nie wroze zbyt dlugiej przyszlosci.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
13. Data: 2011-06-12 23:55:08
Temat: Re: Szkrzynia "klowa"
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-06-12 18:33, MarcinJM pisze:
> W dniu 2011-06-03 21:03, MarcinJM pisze:
>> Witam
>> Tak mnie naszlo wczoraj, zeby zrobic pseudo klowa skrzynie.
>> Chce zmodyfikowac kola zebate skrzyni i przesuwke mniej wiecej tak:
>> http://ak-mazurski.pl/wp-content/uploads/2011/06/bie
gi_1024_x_768.jpg
>> i oczywiscie wywalic synchronizator.
>
> No i zrobilem:
> http://ak-mazurski.pl/?page_id=617
> Teraz zlozyc do kupy i zalozyc do auta.
> Synchronizator musialem dac, ale "lysy". Trzyma on walki zatrzaskow.
> Aczkolwiek jak na to patrze, to mysle, ze kolo wytrzyma ledwie kilka
> zmian biegow ;)
No bardzo jestem ciekawy jak to się sprawdzi.
> Moze 5tka dluzej, ale jak zrobie nizsze biegi (najpierw 5 potestuje) to
> nie wroze zbyt dlugiej przyszlosci.
Ja bym jedynkę najpierw zrobił i trochę poredukował 2->1 ;)
-
14. Data: 2011-06-13 07:27:30
Temat: Re: Szkrzynia "klowa"
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-06-12 23:55, Tomasz Pyra pisze:
> No bardzo jestem ciekawy jak to się sprawdzi.
Zasiegnalem opini p. Darka Grzybowskiego, oto co on sadzi, w zasadzie
potwierdza moje watpliwosci:
"Witam,
powiem szczerze że ktoś miał pomysł :) obawiam się jednak że to nie
wytrzyma. Teoretycznie system zapinania biegów, jest jak najbardziej
prawidłowy i podobny do skrzyni kłowej. Niestety materiał, wielkość oraz
ilość tych "kłów" w/g mnie, nie daje szans temu rozwiązaniu na
przetrwanie. Może kilka razy uda się wrzucić bieg bez sprzęgła, ale
wystarczy jedno nie precyzyjne wsadzenie biegu i "kły" zostaną ogolone.
Poza tym, przewiduję w związku z ilością tych "kłów", problemy w
wsadzaniem biegów. W WRC nr 103 (lub na mojej stronie w MEDIA) jest mój
artykuł o skrzyni kłowej, możesz zobaczyć jak wyglądają prawdziwe kły.
Oczywiście w SC są inne moce i momenty ale i tak to chyba nie wytrzyma.
Czy ktoś już próbował używać takiego rozwiązania ? "
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl