-
1. Data: 2015-06-11 21:36:02
Temat: Szarpanie/efekt żabki
Od: Mumin <m...@T...onet.pl>
Hej!
Od paru dni w moim aucie obserwuję takie objawy - podczas odpuszczenia
gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
okolicach 2000rpm, samochód mi łapie tzw. żabkę. Jak mocniej wcisnę gaz
tego raczej nie ma. W sumie zdarzało mu się to odkąd go mam (czyli już
prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie było to jakieś bardzo
mocne. Sądziłem, że taka jego uroda, ale ostatnio zaczęło się pojawiać i
na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznościach. Efekt bywa dość
mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u
niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi się, że to coś z
przekazaniem napędu. Coś się dzieje ze sprzęgłem czy ten typ tak ma?
Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
Przebieg 125 tys.
--
Pozdrawiam,
Mumin
-
2. Data: 2015-06-11 22:35:34
Temat: Re: Szarpanie/efekt żabki
Od: k...@g...com
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
> Hej!
>
> Od paru dni w moim aucie obserwuję takie objawy - podczas odpuszczenia
> gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
> okolicach 2000rpm, samochód mi łapie tzw. żabkę. Jak mocniej wcisnę gaz
> tego raczej nie ma. W sumie zdarzało mu się to odkąd go mam (czyli już
> prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie było to jakieś bardzo
> mocne. Sądziłem, że taka jego uroda, ale ostatnio zaczęło się pojawiać i
> na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznościach. Efekt bywa dość
> mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
> pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u
> niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi się, że to coś z
> przekazaniem napędu. Coś się dzieje ze sprzęgłem czy ten typ tak ma?
> Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
> Przebieg 125 tys.
>
> --
>
> Pozdrawiam,
> Mumin
Coś z zasilaniem benzyną mniej prawdopodobne coś z zapłonem. Przy gaźniku 95%
pomagało solidne przedmuchanie gaźnika w 5% regulacja zapłonu, wymiana świec i kabli.
W przeniesieniu napędu luzy mogą być pół stopnia, za mało na takie zachowanie. To
usterka typowa dla wypadania zapłonów.
-
3. Data: 2015-06-11 23:20:57
Temat: Re: Szarpanie/efekt żabki
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2015-06-11 o 22:35, k...@g...com pisze:
> W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
>> Hej!
>>
>> Od paru dni w moim aucie obserwuję takie objawy - podczas odpuszczenia
>> gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
>> okolicach 2000rpm, samochód mi łapie tzw. żabkę. Jak mocniej wcisnę gaz
>> tego raczej nie ma. W sumie zdarzało mu się to odkąd go mam (czyli już
>> prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie było to jakieś bardzo
>> mocne. Sądziłem, że taka jego uroda, ale ostatnio zaczęło się pojawiać i
>> na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznościach. Efekt bywa dość
>> mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
>> pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u
>> niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi się, że to coś z
>> przekazaniem napędu. Coś się dzieje ze sprzęgłem czy ten typ tak ma?
>> Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
>> Przebieg 125 tys.
>>
>> --
>>
>> Pozdrawiam,
>> Mumin
>
> Coś z zasilaniem benzyną mniej prawdopodobne coś z zapłonem. Przy gaźniku 95%
pomagało solidne przedmuchanie gaźnika w 5% regulacja zapłonu, wymiana świec i kabli.
W przeniesieniu napędu luzy mogą być pół stopnia, za mało na takie zachowanie. To
usterka typowa dla wypadania zapłonów.
>
To stosunkowo młody silnik, z wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Nie
trzeba przedmuchiwać gaźnika ;)
Ja obstawiam albo wariator zmiennych faz rozrządu (naprzemiennie
przyśpiesza/opóźnia zapłon), albo coś z łożyskiem wyciskowym.
Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy,
tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
4. Data: 2015-06-11 23:37:39
Temat: Re: Szarpanie/efekt żabki
Od: Mumin <m...@T...onet.pl>
W dniu 2015-06-11 o 23:20, Adam pisze:
>>
>> Coś z zasilaniem benzyną mniej prawdopodobne coś z zapłonem. Przy
>> gaźniku 95% pomagało solidne przedmuchanie gaźnika w 5% regulacja
>> zapłonu, wymiana świec i kabli. W przeniesieniu napędu luzy mogą być
>> pół stopnia, za mało na takie zachowanie. To usterka typowa dla
>> wypadania zapłonów.
>>
>
> To stosunkowo młody silnik, z wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Nie
> trzeba przedmuchiwać gaźnika ;)
>
> Ja obstawiam albo wariator zmiennych faz rozrządu (naprzemiennie
> przyśpiesza/opóźnia zapłon), albo coś z łożyskiem wyciskowym.
>
> Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy,
> tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.
>
Wariatory podobno lubią w tych silnikach szwankować... Z tym, że nikt
akurat na forum o takich objawach nie pisał. Coś takiego jakieś błędy
wykaże? Czy trzeba po omacku szukać?
--
Pozdrawiam,
Mumin
-
5. Data: 2015-06-11 23:58:22
Temat: Re: Szarpanie/efekt żabki
Od: k...@g...com
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 23:21:00 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> W dniu 2015-06-11 o 22:35, k...@g...com pisze:
> > W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
> >> Hej!
> >>
> >> Od paru dni w moim aucie obserwuję takie objawy - podczas odpuszczenia
> >> gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
> >> okolicach 2000rpm, samochód mi łapie tzw. żabkę. Jak mocniej wcisnę gaz
> >> tego raczej nie ma. W sumie zdarzało mu się to odkąd go mam (czyli już
> >> prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie było to jakieś bardzo
> >> mocne. Sądziłem, że taka jego uroda, ale ostatnio zaczęło się pojawiać i
> >> na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznościach. Efekt bywa dość
> >> mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
> >> pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u
> >> niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi się, że to coś z
> >> przekazaniem napędu. Coś się dzieje ze sprzęgłem czy ten typ tak ma?
> >> Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
> >> Przebieg 125 tys.
> >>
> >> --
> >>
> >> Pozdrawiam,
> >> Mumin
> >
> > Coś z zasilaniem benzyną mniej prawdopodobne coś z zapłonem. Przy gaźniku 95%
pomagało solidne przedmuchanie gaźnika w 5% regulacja zapłonu, wymiana świec i kabli.
W przeniesieniu napędu luzy mogą być pół stopnia, za mało na takie zachowanie. To
usterka typowa dla wypadania zapłonów.
> >
>
> To stosunkowo młody silnik, z wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Nie
> trzeba przedmuchiwać gaźnika ;)
>
> Ja obstawiam albo wariator zmiennych faz rozrządu (naprzemiennie
> przyśpiesza/opóźnia zapłon), albo coś z łożyskiem wyciskowym.
>
> Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy,
> tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.
>
>
>
> --
> Pozdrawiam.
>
> Adam
To że z wtryskiem może nie mieć znaczenia skoro objawy takie same i charakterystyczne
dla wypadania zapłonów z powodu za małej dawki paliwa w stosunku do powietrza. Dodasz
gazu, zwiększysz`dawkę paliwa i ustępuje. W gaźnikowym proste do zdiagnozowania i
naprawy bo usterka dobrze rozpoznana. W takim popierdolonym z wtryskiem chgw co może
być uwalone. To może być coś prozaicznego w stylu zamulone przewody albo brudne
wtryskiwacze i jakimś cudownym specyfikiem dolanym do paliwa da się naprawić. Albo
uwalona część za 1 grosz w nienaprawialnym gównie co kosztuje 3000. Miłych
przemyśleń ile kasy z konta wypłacić za możliwą naprawę.
-
6. Data: 2015-06-12 00:21:52
Temat: Re: Szarpanie/efekt żabki
Od: k...@g...com
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 23:21:00 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> W dniu 2015-06-11 o 22:35, k...@g...com pisze:
> > W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
> >> Hej!
> >>
> >> Od paru dni w moim aucie obserwuję takie objawy - podczas odpuszczenia
> >> gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
> >> okolicach 2000rpm, samochód mi łapie tzw. żabkę. Jak mocniej wcisnę gaz
> >> tego raczej nie ma. W sumie zdarzało mu się to odkąd go mam (czyli już
> >> prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie było to jakieś bardzo
> >> mocne. Sądziłem, że taka jego uroda, ale ostatnio zaczęło się pojawiać i
> >> na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznościach. Efekt bywa dość
> >> mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
> >> pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u
> >> niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi się, że to coś z
> >> przekazaniem napędu. Coś się dzieje ze sprzęgłem czy ten typ tak ma?
> >> Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
> >> Przebieg 125 tys.
> >>
> >> --
> >>
> >> Pozdrawiam,
> >> Mumin
> >
> > Coś z zasilaniem benzyną mniej prawdopodobne coś z zapłonem. Przy gaźniku 95%
pomagało solidne przedmuchanie gaźnika w 5% regulacja zapłonu, wymiana świec i kabli.
W przeniesieniu napędu luzy mogą być pół stopnia, za mało na takie zachowanie. To
usterka typowa dla wypadania zapłonów.
> >
>
> To stosunkowo młody silnik, z wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Nie
> trzeba przedmuchiwać gaźnika ;)
>
> Ja obstawiam albo wariator zmiennych faz rozrządu (naprzemiennie
> przyśpiesza/opóźnia zapłon), albo coś z łożyskiem wyciskowym.
>
> Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy,
> tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.
>
>
>
> --
> Pozdrawiam.
>
> Adam
Sądzisz że łożysko oporowe w sprzęgle umie coś więcej robić niż się obracać? Jak by
to wynikało z samoczynnego rozłączania i załączania sprzęgła przez łożysko to byś
chirurgii pisał że masz wymieniony jakiś staw w lewej nodze.
-
7. Data: 2015-06-12 01:05:49
Temat: Re: Szarpanie/efekt żabki
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2015-06-12 o 00:21, k...@g...com pisze:
> W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 23:21:00 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
>>(...)
> Sądzisz że łożysko oporowe w sprzęgle umie coś więcej robić niż się obracać? Jak by
to wynikało z samoczynnego rozłączania i załączania sprzęgła przez łożysko to byś
chirurgii pisał że masz wymieniony jakiś staw w lewej nodze.
>
Już spotkałem się w kilku samochodach. Albo bicie promieniowe sprzęgła,
albo problem słoneczko/łożysko powodował przy lekko wciśniętym sprzęgle
"falowanie" przekazywania napędu.
Inna przypadłość - Lanosy ze starym silnikiem 1,5, ośmiozaworowym. Po
przygrzaniu sprzęgła (np. długa jazda w korku) też lubiały "żabkować" na
pierwszym biegu.
Nie wiem, jaki jest efekt u Mumina i jak z jego wyczuciem auta. Pisał:
> mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
> pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u
a to by wskazywało, iż jednak silnik nie gubi zapłonów. Ale może być,
jak piszesz: zapłony nie wypadają, lecz są słabsze: za mały wtrysk
paliwa lub zbyt późny zapłon.
Za dużo możliwości.
Najgorzej trafić na "mechanika", co tylko komputer umie podpiąć do auta
i fakturę wypisać za kolejny element wymieniony na chybił-trafił :(
Mumin:
Najlepiej będzie, jak wejdziesz na jakieś forum tematyczne, typu
focusklubpolska czy fordclubpolska (nie znam ich) i tam zapytasz.
Na forach innych marek siedzą ludzie, którzy więcej wiedzą niż wszystkie
stacje ASO razem wzięte, może i na forach fordowskich coś znajdziesz.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
8. Data: 2015-06-12 08:31:27
Temat: Re: Szarpanie/efekt żabki
Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
> Hej!
>
> Od paru dni w moim aucie obserwuje takie objawy - podczas odpuszczenia
> gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
> okolicach 2000rpm, samochod mi lapie tzw. zabke. Jak mocniej wcisne gaz
> tego raczej nie ma.
Co prawda nie w Focusie, ale mialem dokladnie tak samo. Wyeliminowalem
problemy z silnikiem, zle paliwo oraz zuzyte poduszki. Zostalo sprzeglo i
to wlasnie ono bylo odpowiedzialne za takie zachowanie (nie wiem, ktory
dokladnie element, bo wymienilem komplet)
Pozdrawiam
MK
-
9. Data: 2015-06-12 09:28:12
Temat: Re: Szarpanie/efekt żabki
Od: Mumin <m...@T...onet.pl>
W dniu 2015-06-12 o 01:05, Adam pisze:
> Mumin:
> Najlepiej będzie, jak wejdziesz na jakieś forum tematyczne, typu
> focusklubpolska czy fordclubpolska (nie znam ich) i tam zapytasz.
> Na forach innych marek siedzą ludzie, którzy więcej wiedzą niż wszystkie
> stacje ASO razem wzięte, może i na forach fordowskich coś znajdziesz.
>
>
Forum przejrzałem i napisałem tam w pierwszej kolejności, ale cisza póki
co...
Ze mnie żaden mechanik, ale samochód to trochę moje oczko w głowie :) i
obserwuję go dość wnikliwie na co dzień. Nie wygląda mi to właśnie na
zaburzenia pochodzące od silnika - praca jest równa, nieprzerywana. I
tak jak pisałem zdarzało mu się to na dwójce "od zawsze" - nigdy nie
pomyślałem, że to coś z silnikiem bo ten pracuje bez zarzutu. Tak jakby
właśnie sprzęgło tu miało coś na rzeczy. Ale nie znam się na tyle, żeby
to definitywnie stwierdzić. Tak czy inaczej, bez wizyty u mechanika się
nie obejdzie. Dzięki za zainteresowanie.
--
Pozdrawiam,
Mumin
-
10. Data: 2015-06-12 09:29:07
Temat: Re: Szarpanie/efekt żabki
Od: Mumin <m...@T...onet.pl>
W dniu 2015-06-12 o 08:31, Marcin Kiciński pisze:
> W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
>> Hej!
>>
>> Od paru dni w moim aucie obserwuje takie objawy - podczas odpuszczenia
>> gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
>> okolicach 2000rpm, samochod mi lapie tzw. zabke. Jak mocniej wcisne gaz
>> tego raczej nie ma.
>
> Co prawda nie w Focusie, ale mialem dokladnie tak samo. Wyeliminowalem
> problemy z silnikiem, zle paliwo oraz zuzyte poduszki. Zostalo sprzeglo i
> to wlasnie ono bylo odpowiedzialne za takie zachowanie (nie wiem, ktory
> dokladnie element, bo wymienilem komplet)
>
> Pozdrawiam
> MK
>
I mi się tak zdaje właśnie. Pojadę po diagnozę do fachowca. Dzięki. :)
--
Pozdrawiam,
Mumin