    From: Mumin <m...@T...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Szarpanie/efekt żabki
    Date: Thu, 11 Jun 2015 21:36:02 +0200

    Hej!

    Od paru dni w moim aucie obserwuję takie objawy - podczas odpuszczenia
    gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
    okolicach 2000rpm, samochód mi łapie tzw. żabkę. Jak mocniej wcisnę gaz
    tego raczej nie ma. W sumie zdarzało mu się to odkąd go mam (czyli już
    prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie było to jakieś bardzo
    mocne. Sądziłem, że taka jego uroda, ale ostatnio zaczęło się pojawiać i
    na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznościach. Efekt bywa dość
    mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
    pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u
    niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi się, że to coś z
    przekazaniem napędu. Coś się dzieje ze sprzęgłem czy ten typ tak ma?
    Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
    Przebieg 125 tys.

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin