  • Data: 2015-06-12 01:05:49
    Temat: Re: Szarpanie/efekt żabki
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-12 o 00:21, k...@g...com pisze:
    > Sądzisz że łożysko oporowe w sprzęgle umie coś więcej robić niż się obracać? Jak by
    to wynikało z samoczynnego rozłączania i załączania sprzęgła przez łożysko to byś
    chirurgii pisał że masz wymieniony jakiś staw w lewej nodze.

    Już spotkałem się w kilku samochodach. Albo bicie promieniowe sprzęgła,
    albo problem słoneczko/łożysko powodował przy lekko wciśniętym sprzęgle
    "falowanie" przekazywania napędu.
    Inna przypadłość - Lanosy ze starym silnikiem 1,5, ośmiozaworowym. Po
    przygrzaniu sprzęgła (np. długa jazda w korku) też lubiały "żabkować" na
    pierwszym biegu.

    Nie wiem, jaki jest efekt u Mumina i jak z jego wyczuciem auta. Pisał:

    > mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
    > pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u

    a to by wskazywało, iż jednak silnik nie gubi zapłonów. Ale może być,
    jak piszesz: zapłony nie wypadają, lecz są słabsze: za mały wtrysk
    paliwa lub zbyt późny zapłon.

    Za dużo możliwości.
    Najgorzej trafić na "mechanika", co tylko komputer umie podpiąć do auta
    i fakturę wypisać za kolejny element wymieniony na chybił-trafił :(

    Mumin:
    Najlepiej będzie, jak wejdziesz na jakieś forum tematyczne, typu
    focusklubpolska czy fordclubpolska (nie znam ich) i tam zapytasz.
    Na forach innych marek siedzą ludzie, którzy więcej wiedzą niż wszystkie
    stacje ASO razem wzięte, może i na forach fordowskich coś znajdziesz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam