eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySzarpanie/efekt żabki › Re: Szarpanie/efekt żabki
  • Data: 2015-06-11 23:58:22
    Temat: Re: Szarpanie/efekt żabki
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 23:21:00 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > W dniu 2015-06-11 o 22:35, k...@g...com pisze:
    > > W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
    > >> Hej!
    > >>
    > >> Od paru dni w moim aucie obserwuję takie objawy - podczas odpuszczenia
    > >> gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
    > >> okolicach 2000rpm, samochód mi łapie tzw. żabkę. Jak mocniej wcisnę gaz
    > >> tego raczej nie ma. W sumie zdarzało mu się to odkąd go mam (czyli już
    > >> prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie było to jakieś bardzo
    > >> mocne. Sądziłem, że taka jego uroda, ale ostatnio zaczęło się pojawiać i
    > >> na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznościach. Efekt bywa dość
    > >> mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
    > >> pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u
    > >> niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi się, że to coś z
    > >> przekazaniem napędu. Coś się dzieje ze sprzęgłem czy ten typ tak ma?
    > >> Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
    > >> Przebieg 125 tys.
    > >>
    > >> --
    > >>
    > >> Pozdrawiam,
    > >> Mumin
    > >
    > > Coś z zasilaniem benzyną mniej prawdopodobne coś z zapłonem. Przy gaźniku 95%
    pomagało solidne przedmuchanie gaźnika w 5% regulacja zapłonu, wymiana świec i kabli.
    W przeniesieniu napędu luzy mogą być pół stopnia, za mało na takie zachowanie. To
    usterka typowa dla wypadania zapłonów.
    > >
    >
    > To stosunkowo młody silnik, z wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Nie
    > trzeba przedmuchiwać gaźnika ;)
    >
    > Ja obstawiam albo wariator zmiennych faz rozrządu (naprzemiennie
    > przyśpiesza/opóźnia zapłon), albo coś z łożyskiem wyciskowym.
    >
    > Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy,
    > tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.
    >
    >
    >
    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    To że z wtryskiem może nie mieć znaczenia skoro objawy takie same i charakterystyczne
    dla wypadania zapłonów z powodu za małej dawki paliwa w stosunku do powietrza. Dodasz
    gazu, zwiększysz`dawkę paliwa i ustępuje. W gaźnikowym proste do zdiagnozowania i
    naprawy bo usterka dobrze rozpoznana. W takim popierdolonym z wtryskiem chgw co może
    być uwalone. To może być coś prozaicznego w stylu zamulone przewody albo brudne
    wtryskiwacze i jakimś cudownym specyfikiem dolanym do paliwa da się naprawić. Albo
    uwalona część za 1 grosz w nienaprawialnym gównie co kosztuje 3000. Miłych
    przemyśleń ile kasy z konta wypłacić za możliwą naprawę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: