  • 11. Data: 2011-03-23 16:51:22
    Temat: Re: System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwiązania, jakie koszty?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 18.03.2011 19:26, yarcioo pisze:
    > System ma być narzędziem moim, menedżerów i sprzedawców do prowadzenia
    > tego biznesu oraz narzędziem do korzystania z niego przez klientów.
    > W tym biznesie klient może zostać również sprzedawcą i budować swoją
    > gałąź w strukturze z czego będzie miał naliczane prowizje i finansowanie
    > nabytych produktów.
    > System musi więc mieć uwzględniać możliwość przyrostu wykładniczego
    > ilości danych.
    Starczy, że uwzględni górne ograniczenie na tą ilość.

    > W związku z tym moje 3 podstawowe pytania:
    > 1. Czy konieczne będzie uruchamianie serwerowni?
    Możliwe, zależnie od jakości wykonania aplikacji (im tańsza aplikacja
    tym większe będą koszta na jej utrzymanie). Na początku na pewno nie.

    > Czy lepiej wydzierżawić serwer, dedykowany, wirtualny?
    To co się lepiej sprawdzi. Wirtualka to dobry start.

    > Jakie koszty się z tym wiążą? Jakie łącza trzeba opłacić?
    Zależne od wybranej serwerowni.

    > 2. Z jakich narzędzi skorzystać?
    Odpowiednich. To się ustala na etapie projektowania systemu.

    > NetFramework, WinSrv2008, SQLSrv2008?
    > PHP, MySQL?
    Podawanie kilku znanych, losowo zestawionych nazw "narzędzi
    informatycznych" nie sprawi, że wykonawca stwierdzi "on wie czego chce".
    Stwierdzi "o, jeleń, którego można doić".

    > 3. Ile to może kosztować zakładając, że docelowo aktywnych klientów
    > będzie 2 miliony, a sprzedawców 100 tys.?
    Abstrahując od nierzeczywistego założenia ilości klientów -
    kilkanaście...kilkadziesiąt tysięcy aby platforma ruszyła zależnie od
    tego ile funkcjonalności będzie potrzebne od razu a ile będzie do
    wprowadzenia "w późniejszym czasie wraz z rozwojem"(i dodatkowo płatne).

    Michoo