  • 31. Data: 2012-03-12 10:23:56
    Temat: Re: System failed - pomózcie!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.03.2012 18:09, Ewa Z. pisze:

    > Nie wiem czy to jest pocieszający objaw,
    > ale zapomniałam napisać, że ta mała zielona
    > żarówka na płycie głownej, przy miejscu
    > gdzie zerowałam CMOS, po włączeniu
    > komputera świeci się. Świeciła się już przed
    > wyzerowaniem CMOSu.

    Jak się świeciło, to nie było wyłączone tylko było w trybie stand-by.

    Jak chcesz mieć na prawdę odłączone zasilanie to odłącz kabel zasilający.

    Tak to mogłaś coś do końca rozwalić.

  • 32. Data: 2012-03-14 21:47:17
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-03-10 12:39, Ewa Z. pisze:
    > Witam i bardzo prosze o pomoc.
    >
    > Dzisiaj po oczyszczeniu komputera domowym odkurzaczem
    > (wylot zasilacza, wiatraczek procesora i karty graficznej)

    Problem może tkwić w odkurzaniu. O ile to nie jest odkurzacz serwisowy z
    mosiężną, uziemioną rurą, tylko zwykły domowy z plastikową rurą to mogło
    dojść do wyładowania elektrostatycznego. Chodzi o to, że kurz ocierając
    się o plastikową rurę, powoduje jej elektryzowanie. Wystarczy wtedy
    zbliżyć do czegoś elektronicznego i pierdut! Wyładowanie
    elektrostatyczne rozwali elektronikę. Dlatego nie wolno odkurzać
    plastikowymi rurami w pobliżu podzespołów elektronicznych.

    Taka jest konsekwencja używania elektroniki w nowoczesnej technologii
    CMOS. Komputer Odra na TTL-ach był niewrażliwy na wyładowanie
    elektrostatyczne (chyba że uderzył piorun), ale Odra o wydajności Core
    i7 żarłaby tyle prądu, co duża fabryka.