  • 1. Data: 2009-01-27 13:11:00
    Temat: Sygnalizator dzwonka GSM
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    kilka lat temu widziałem różne urządzenia pozwalające
    na dołączenie alarmu wibracyjnego do telefonów, które
    go nie mają. Działały bezprzewodowo, podobnie jak diody
    naklejane na telefon migające przy nadawaniu czegokolwiek
    przez telefon. Teraz chciałem takie coś kupić - i nie ma!
    Jedyne, co znalazłem to migające diody przylepiane
    do telefonu... Co ciekawe, w sklepach z akcesoriami
    GSM nie tylko nie mają takiego czegoś, ale nigdy
    o tym nie słyszeli.

    Czy ktoś widział taki sygnalizator wibracyjny? Potrzebowałbym
    zasięgu ok. 1 metra (czyli powinien włączać się, jeśli
    w tej lub mniejszej odległości nadaje jakiś telefon GSM).

    Znalazłem coś podobnego - bransoletkę z alarmem wibracyjnym.
    Ale to nie reaguje na sygnał nadawany przez telefon,
    tylko łączy się z nim przez Bluetooth i wymaga odpowiedniej
    konfiguracji telefonu (i jest dosyć drogie - prawie 200 zł).
    Potrzebowałbym czegoś prostszego... Może sygnalizator dwuczęściowy
    - jedna przylepiana do telefonu i druga przenośna?

    Pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2009-01-27 17:26:30
    Temat: Re: Sygnalizator dzwonka GSM
    Od: Artur Stachura <s...@i...univ.szczecin.pl>

    On Tue, 27 Jan 2009 14:11:00 +0100, Piotrne <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > naklejane na telefon migające przy nadawaniu czegokolwiek
    > przez telefon. Teraz chciałem takie coś kupić - i nie ma!

    Jeśli chce ci się pobawić samemu, to może coś takiego?

    http://www.redcircuits.com/Page47.htm

    Zamiast LEDa podłączyć wibrator (raczej przez dodatkowy tranzystor, bo
    wibrator pewnie większego prądu potrzebuje).
    Być może dobierając odpowiednio cewkę, dałoby się uzyskać pożądany zasięg.

    Artur Stachura m...@w...pl

  • 3. Data: 2009-01-27 21:38:53
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Artur Stachura pisze:

    > http://www.redcircuits.com/Page47.htm

    Dzięki za ten adres. Piszą tam o zasięgu kilkucentymetrowym.
    Nie wiem, czy tak prosty układ będzie coś więcej potrafił.

    Da się na pewno wykryć nadający telefon z odległości
    kilkunastu metrów, np. tym: http://www.globalgadgetuk.com/detector.htm.

    Bardzo dziwne, że nikt nie sprzedaje gotowego urządzenia...

    Pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2009-01-28 06:48:08
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kilkunastu metrów, np. tym: http://www.globalgadgetuk.com/detector.htm.
    >
    > Bardzo dziwne, że nikt nie sprzedaje gotowego urządzenia...

    Bo detekcja komunikacji z siecią jest mało praktyczna. Po co komu dzwonek który
    będzie dzwonił sam z siebie co kilkadziesiąt minut ?

  • 5. Data: 2009-01-28 15:26:28
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Wed, 28 Jan 2009 07:48:08 +0100, William <n...@m...mnie.pl> wrote:

    > Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    To urządzenie w linku reaguje chyba na dowolną aktywność w jakimś paśmie
    radiowym (piszą o wykrywaniu telefonów komórkowych, bezprzewodowych i
    kamer). Do Twojego celu chyba nieużyteczne.

    Co do zasięgu, można wyjście układu leżącego przy telefonie (np. w obudowie
    pełniącej funkcję gustownej podstawki) podłączyć do dowolnego przekaźnika -
    radiowego, na podczerwień itp.

    > Bo detekcja komunikacji z siecią jest mało praktyczna. Po co komu dzwonek
    > który będzie dzwonił sam z siebie co kilkadziesiąt minut ?

    Wydaje mi się, że odgłos zakłóceń (np. w słabo ekranowanym sprzęcie audio)
    produkowanych przez telefon logujący się tylko do sieci jest inny (rytmiczne
    postukiwanie) od zakłóceń podczas przyjmowania połączenia (ogólny jazgot).
    Można by to wykorzystać do załączania alarmu tylko w drugim przypadku.

    Inne rozwiązanie które przychodzi mi do głowy, to wykrywanie włączenia
    podświetlenia ekranu przy przychodzącej rozmowie - proste, nieinwazyjne,
    tylko wymagające położenia telefonu w konkretnym miejscu (np. na specjalnej
    podstawce)

    Artur Stachura