  • 1. Data: 2009-01-27 08:53:07
    Temat: Czy lampa blyskowa moze skasowac eprom ?
    Od: "DiBi" <d...@t...pl>

    Witam !
    Jestem tutaj nowy :) Mam takie oto dziwne pytanie. Znajomy pstryknął zdjęcie
    z włączoną lampą błyskową takim kostkom:
    http://img156.imageshack.us/my.php?image=8bitua5.jpg
    Czy ich zawartość mogła zostać skasowana/uszkodzona przez mocny błysk ?

  • 2. Data: 2009-01-27 08:57:24
    Temat: Re: Czy lampa blyskowa moze skasowac eprom ?
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

> [...]
    > http://img156.imageshack.us/my.php?image=8bitua5.jpg
    > Czy ich zawartość mogła zostać skasowana/uszkodzona przez mocny błysk ?
    Nie ta długość fali. Nie mógł skasować.
    Mimo innej długości fali, da się skasować EPROM , ale bardzo dużą energią.
    np. w ognisku :-)

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 3. Data: 2009-01-27 08:59:14
    Od: Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com>

    DiBi pisze:
> [...]
    > http://img156.imageshack.us/my.php?image=8bitua5.jpg
    > Czy ich zawartość mogła zostać skasowana/uszkodzona przez mocny błysk ?

    Tak

    Dumak

  • 4. Data: 2009-01-27 09:23:31
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Tak
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Dumak
    Zwątpiłem.
    Gdzie dwóch Polaków tam 3 zdania :-)
    Jeżeli zobaczę wyniki takiego doświadczenia to uwierzę.
    Mogą być nawet stare, rosyjskie lampy.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 5. Data: 2009-01-27 09:58:38
    Od: Darek Pelka <d...@g...pl>

    Sylwester Łazar pisze:

    > Zwątpiłem.
    > Gdzie dwóch Polaków tam 3 zdania :-)
    > Jeżeli zobaczę wyniki takiego doświadczenia to uwierzę.
    > Mogą być nawet stare, rosyjskie lampy.

    Baaaardzo stara lampa spalająca magnez, zastosowana z baaaardzo bliska
    może dać taki sam efekt jak wspomniane wcześniej ognisko :)

    To tak zupełnie niepoważnie,
    Darek

  • 6. Data: 2009-01-27 10:22:46
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Darek Pelka" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Baaaardzo stara lampa spalająca magnez, zastosowana z baaaardzo bliska
    > może dać taki sam efekt jak wspomniane wcześniej ognisko :)
    >
    > To tak zupełnie niepoważnie,
    > Darek

    zbita rtęciówka 125 w z 8 cm ledwo kasuje w kilka minut a ty chcesz błyskiem
    to załatwić
    chyba atomowym :-)

  • 7. Data: 2009-01-27 10:51:28
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > zbita rtęciówka 125 w z 8 cm ledwo kasuje w kilka minut a ty chcesz
    > błyskiem to załatwić
    > chyba atomowym :-)

    Pewnie nie na temat, ale kiedyś jak miałem aparat zenit i do niego jakąś
    rosyjską lampę błyskową. Była niezbyt duża wielkości pudełka po papierosach.
    To tą lampą potrafiłem wyzerować zegarek elektroniczny. Te zegarki z 16
    melodyjkami co się dostawało na komunię :).
    Nie wiem jak i dlaczego, ale jak się lampę przyłożyło do zegarka i ją
    odpaliło to wszytko sie kasowało i trzeba było od nowa ustawiać czas, datę,
    alarm, itd.

    Pozdrawiam Michał

  • 8. Data: 2009-01-27 10:54:57
    Od: "ms" <t...@n...poczta.fm>

    lampa łyskowa z bardzo bliskiej odległość może __podkasować _ eprom ,
    wystarczy że uszkodzi się jedna komórka pamięci i procek nie ruszy

  • 9. Data: 2009-01-27 10:58:47
    Od: Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com>

    Sylwester Łazar pisze:

    > Zwątpiłem.
    > Gdzie dwóch Polaków tam 3 zdania :-)
    > Jeżeli zobaczę wyniki takiego doświadczenia to uwierzę.
    > Mogą być nawet stare, rosyjskie lampy.

    Kiedyś (z 8lat temu) potrzebowałem skasować pamięć eprom, niestety nie
    miałem dostępu do UV o odpowiedniej długości. Błysnąłem kilka razy lampą
    z odległości kilku cm, i kilka bicików poleciało. Niestety tą metodą nie
    udało mi się poprawnie skasować całej kości.

    Dumak

  • 10. Data: 2009-01-27 11:23:30
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Kiedyś (z 8lat temu)
    >Błysnąłem kilka razy lampą z odległości kilku cm,
    Należy pomóc pamięci i wykonać doświadczenie ponownie.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB