  • 31. Data: 2010-11-29 10:53:29
    Temat: Re: Świetlówka bakteriobójcza i skutki uboczne
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Przegrywam walkę z plesnią w mieszkaniu. Pleśń pojawiła się bo mam
    > wilgotną ścianę. Wietrzenia, grzanie itp nie pomagają, pleśń wychodzi po
    > jakimś czasie.

    na grzyba jest tylko jedna sprawdzona metoda - zagłodzić
    czyli zlokalizuj źródło wilgoci i je zlikwiduj

    nic innego nie pomoże, stracisz tylko czas, pieniądze i zdrowie

  • 32. Data: 2010-11-29 11:27:52
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 27 Lis, 11:13, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > postawie takie coś na 24h w pokoju raz na jakiś czas i przynajmniej
    > powierzchniowo powinno mi to pleść zniwelować (pod tynkiem jej nie ma).
    >
    > I teraz pytanie: czy ktoś wie jakie są skutki uboczne? np odbarwianie
    > się farb akrylowych, żółkniecie plastików, uszkodzenia matryc TV,
    > blaknięcie fotografii ;) ?
    >
    > I druga sprawa: czy zakres promieniowania świetlówki bakteriobójczej to
    > mniej więcej to samo co lampy rtęciowej bez luminoforu?
    >
    > Ma ktoś moze jakieś negatywne doświadczenia przy naświetlaniu plytek
    > typu sciana zmienila kolor, ubranie zmienilo odcień ?

    Dołączę się do chóru odwodzących od UV i obchodzenia problemu.
    Znajdz zrodlo wilgoci i je zlikwiduj.
    Kup sobie osuszacz powietrza (elektryczny), zamontuj albo napraw okap
    w kuchni. Zadbaj o wentylacje w lazience.
    Skuj tynk z grzybem i naloz nowy. Jest to do zrobienia nawet teraz.
    Byle szybko skutecznie okuc i zatynkowac w jeden dzien. Jesli sciana
    jest moczona od zewnatrz to walcz administracyjnie. Inne metody nie
    beda skuteczne. Nawet jak sie pozbedziesz tego grzyba za pomoca lampy
    to przylezie inny ktory sobie z niej nic nie robi a moze byc bardziej
    szkodliwy (zarodniki w powietrzu).
    Swietlowka to plaster na syfa...

  • 33. Data: 2010-11-29 20:21:08
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-11-2010 o 12:27:52 ptoki <s...@g...com> napisał(a):

    > Dołączę się do chóru odwodzących od UV i obchodzenia problemu.
    > Znajdz zrodlo wilgoci i je zlikwiduj.
    > Kup sobie osuszacz powietrza (elektryczny), zamontuj albo napraw okap
    > w kuchni. Zadbaj o wentylacje w lazience.
    Nic mu to nie da jak ma zimną ścianę, w mieszkaniu zawsze jest wilgoć i
    zawsze się
    wykropli na najzimniejszych elementach.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 34. Data: 2010-11-29 20:29:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-11-2010 o 11:13:50 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Przegrywam walkę z plesnią w mieszkaniu. Pleśń pojawiła się bo mam
    > wilgotną ścianę. Wietrzenia, grzanie itp nie pomagają, pleśń wychodzi po
    Wg mnie jedyną metodą jest odcięcie tej ściany od wilgoci i ocieplenie
    od środka aby sprawa nie wróciła.
    Czyli czyli oczyszczenie ściany, pomalowanie folią w płynie aby odciąć od
    wilgoci,
    przyklejenie styropianu na kleju, wystarczy 5cm, zamazanie klej+siatka lub
    przyklejenie płyt GK na kleju do styropianu, znowu pomalowanie folią aby
    przez
    płyty GK wilgoć nie szła do zimniejszej strony i pomalowanie farbą.
    Ściana zewn sie oziębi bo będzie odizolowana od ciepła z mieszkania ale że
    będzie
    podwójna paroizolacja to nic się z nią nie będzie działo, wew płyta GK
    będzie odizolowana
    od ściany i przez to ciepła na niej wilgoć się nie będzie wykraplać,
    problemem
    będą tylko narożniki z ściany zewn ale to już niewiele bedzie, mozna je
    pomalować folią aby
    wilgoć w nie nie 'wcodziła'.

    --
    Pozdr