  • 221. Data: 2014-06-19 10:29:03
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-17 00:25, MichaelData(R) pisze:
    > "Trybun" wydumał(a) w wiadomości ID
    >
    > Nie jestem długo na tej grupie ale zauważyłem że w przypadku
    > pierdołka, lecisz do ASO. Sorry jestem z tych co potrafią :)

    Ja też tą grupę dyskusyjną "odkryłem" stosunkowo niedawno. Ale od
    jakichś 8lat nie byłem z autem z autem w ASO. Nie, nie z tego wzgledu że
    cos się popsuło a ja to naprawiam, po prostu nie było potrzeby. W
    benzyniaku potrafię zmienić olej i filtry, paski napędowe, świece i inne
    tego typu duperele, a więc też coś potrafię. Jednak raczej nie podejmę
    się robienia niczego przy dieslu. Tu nawet nie wiem czy wymienia się
    cały filtr oleju czy tylko wkład, z tego co słyszę - do wymiany paska
    rozrządu trzeba wyciągać cały silnik, itd.

    > Dziwne, ja bym wpompował z 1,5 tys i pojeździł drugie tyle...piszę o
    > częściach.

    Czyli regenerowałbyś wtryskiwacze za 500zł sztuka, gdy pompa się
    rozwarstwia i sypie opiłkami jak to opisywał Anacron? Ja aż tak
    zdesperowany nie jestem.. Auto autentycznie wygląda na niezajeżdżone,
    ale rocznik jednak nie ten żeby na naprawę jakiejś naprawy poświęcać
    fortunę.

    > Brak związku. Jestem pewien że diagnoza leży całkowicie poza Twoimi
    > umiejętnościami. No to sobie nie pogadamy :/

    Jak to brak? - benzyniaki są tak samo awaryjne jak diesle. I wcale nie
    jest pewne że naprawy powodują mniejsze koszty. Moje umiejętności?
    Przecież do diabła jestem kierowcą a nie warsztatem mechaniki pojazdowej
    z różnym sprzętem do diagnozowania usterek.

    > U mnie nie jest to "wiara". Ja wierzę TYLKO w fakty/dowody :)

    Takie że różne zagraniczne firmy paliwowe sprzedają własne, firmowe
    paliwa na polskich stacjach? No to gratuluję wiary i pewności jaką
    niesie owa wiara.

  • 222. Data: 2014-06-19 10:29:49
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-15 11:23, J.F. pisze:

    > na razie ciagle jeszcze swieca zarowa ma jeden zacisk.
    >
    > J.

    No ale to nie musi o czymś świadczyć...

  • 223. Data: 2014-06-19 10:30:27
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-16 01:15, Grejon pisze:

    > Fizyki w liceum nie miałeś? Zmiana temperatury to zmiana rezystacji,
    > czyli też prądu jaki płynie przez świece. Poza tym ważniejsza jest
    > temperatura komory spalania, a nie świecy.

    Nie, nie miałem. Inni przez bardzo długie lata też chyba nie mieli,
    skoro świeca żarowa na zasadzie podgrzewanego kawałka drutu i
    podgrzewanie było sterowane tylko przez kierowcę.
    Ale to właśnie świeca służy do podniesienia temperatury, i jest
    odpowiednio sterowana.

  • 224. Data: 2014-06-19 10:30:56
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-15 22:10, jerzu pisze:

    > http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/41/30/60/
    > jest świeca żarowa z silnika dCi Renault. Widzisz w niej coś
    > skomplikowanego?

    Świeca jak świeca, ważniejszy by był widok takiej świecy w przekroju. Bo
    przecież taki, zademonstrowany widok nie wyklucza tego że w środku nie
    zawiera jakiegoś termostatu, czujnika który steruje jej pracą.

  • 225. Data: 2014-06-19 10:31:58
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-16 08:45, Wiwo pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości

    > Mam wrażenie, że w ogóle nie łapiesz tego co Ci wszyscy tłumaczą.
    > Jesteś atechniczny czy po prostu nierozgarnięty?
    > Sama świeca jest prostą grzałką. Jej sterowanie może być mniej lub
    > bardziej rozbudowane.
    >
    > Tak jak z żarówką. Sama żarówka (typowa, z żarnikiem) też jest
    > "bezmyślna". Ale może być włączana sterownikiem, który np. może
    > korzystać z czujnika zmierzchowego, czasowego, czujnika ruchu, może
    > sterować jej jasnością, itp.
    >
    > Na tej samej zasadzie działają świece żarowe w samochodach.

> [...]

    Próbuje "łapać", jednak mam sporo wątpliwości. Przykład żarówki
    oświetleniowej jest zupełnie chybiony. Ona np. nie wyłącza (ani nie
    przyciemnia) się po osiągnięciu odpowiedniego poziomu naświetlenia.

  • 226. Data: 2014-06-19 10:56:39
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-06-19 10:31, Trybun pisze:

    > Próbuje "łapać", jednak mam sporo wątpliwości. Przykład żarówki
    > oświetleniowej jest zupełnie chybiony. Ona np. nie wyłącza (ani nie
    > przyciemnia) się po osiągnięciu odpowiedniego poziomu naświetlenia.

    Sama - nie, bo to kawałek drutu zamknięty w szklanej bańce. Ale jeśli
    zamiast zwykłego włącznika dasz np. czujnik ruchu, to ją zapali jak ktoś
    przejdzie w pobliżu i wyłączy jak przez x sekund nic nie wykryje.

    Już nie wspomnę o tym, że auta wyposażone w czujniki zmierzchowe same
    włączają światła mijania jak się robi ciemno albo auto wjeżdża do garażu.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 227. Data: 2014-06-19 20:18:09
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 19 Jun 2014 10:30:56 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:

    >Świeca jak świeca, ważniejszy by był widok takiej świecy w przekroju.

    To sobie poszukaj. Mnie już ręce opadają.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 228. Data: 2014-06-19 22:52:00
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 19 Jun 2014 20:18:09 +0200, jerzu napisał(a):

    > To sobie poszukaj. Mnie już ręce opadają.

    Nigdy nie uwierzy, że w świecy żarowej nic niema: zwykła prosta grzałka i
    nic więcej. A to czy sterowana jest chamskim wyłącznikiem na desce jak w
    starych mercedesach, czy prostym sterownikiem, który ustawiał czas grzania
    w zależności od temperatury w komorze silnika (Citroen Xantia tak miał),
    czy tak jak w najnowszych wynalazkach przez komputer nie ma znaczenia. Ma
    podgrzać komorę spalania w dieslu przed rozruchem i czasem jeszcze jakiś
    czas po.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 229. Data: 2014-06-20 20:11:24
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 19 czerwca 2014 22:52:00 UTC+2 użytkownik P.B. napisał:
    > Dnia Thu, 19 Jun 2014 20:18:09 +0200, jerzu napisaďż˝(a):

    > Nigdy nie uwierzy, �e w �wiecy �arowej nic niema: zwyk�a prosta grza�ka i
    >
    > nic wi�cej. A to czy sterowana jest chamskim wy��cznikiem na desce jak w
    >
    > starych mercedesach, czy prostym sterownikiem, kt�ry ustawia� czas grzania
    >
    > w zale�no�ci od temperatury w komorze silnika (Citroen Xantia tak mia�),
    >
    > czy tak jak w najnowszych wynalazkach przez komputer nie ma znaczenia. Ma
    >
    > podgrzaďż˝ komorďż˝ spalania w dieslu przed rozruchem i czasem jeszcze jakiďż˝

> [...]

    Większej głupoty z tym podgrzewaniem komory spalania dawno nie czytałem. Jedynym
    celem puszczania prądu przez świecę jest rozgrzanie jej do czerwoności. Przy mocy
    grzewczej jaką ma świeca nie wystarczy energii na rozgrzanie czegokolwiek poza nią. W
    polskich warunkach klimatycznych każdy pełnosprawny dizel odpali bez grzania świec
    żarowych. To w takim razie po co jest? W silniku benzynowym świeca zapłonowa zapala
    mieszankę w określonym czasie cyklu pracy. Z dizlu określa miejsce od którego ma
    nastąpić spalanie mieszanki. W czasie wtrysku mieszanka i tak by się zapaliła. Ale
    ona musi się tak zapalić żeby wykorzystać jak najwięcej energii zawartej w paliwie. A
    to jest możliwe jeśli paliwo zapali się w określonym miejscu w cylindrze. I to
    miejsce wyznacza rozgrzana do kilkuset stopni, bliżej tysiąca niż pięciuset, świeca
    żarowa. Ona na pewno ułatwia zapłon zimnego silnika ale pracuje zawsze gdy silnik
    pracuje. To że nie dopływa do niej prąd nie znaczy że nie jest rozgrzana do kilkuset
    stopni.

  • 230. Data: 2014-06-21 14:34:08
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > na razie ciagle jeszcze swieca zarowa ma jeden zacisk.

    ogólnie informacji o świecach żarowych najlepiej szukać na stronach
    producentów, np. BERU:
    www.beru.com/download/produkte/TI04_en.pdf
    http://www.beru.com/bw/products/diesel-cold-start-te
    chnology/pressure-sensor-glow-plug-psg