-
121. Data: 2014-06-06 06:38:29
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-06-05 20:24, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:
>
>>>>>> Ja teraz szykuję się na zakup auta (też diesla) za 40.000zł, ale
>>>>>> liczę
>>>>>> się z tym, że jak nie uzbieram 50.000 to nie ma sensu kupować (ale to
>>>>>> mocniejszy silnik, to i w serwis trzeba więcej włożyć)- bo będzie to
>>>>>> ~10-letnie auto z przebiegiem pewnie >300kkm
>>>>
>>>>> To nie lepiej sprawdzic oferty w salonach ?
>>>
>>>> nie ma co sprawdzać, za 40, 50 czy nawet 150.000zł nie kupię takiego
>>>> auta nowego :)
>
> A kto Ci powiedział, że każdy potrzebuje "takie" auto?
> Niektórzy wolą skromniejsze, ale niewypierdziane.
>
wiem że każdy nie potrzebuje, sam jak bym jeździł codziennie np. do
pracy do miasta to kupiłbym jakieś małe wozidło (chociaż chyba wolałbym
się przesiąść na komunikację zbiorową)
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
122. Data: 2014-06-06 06:43:12
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2014-06-05 20:22, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:
>
>> Ludzie płaczą że np. muszą wydać 3000zł na dwumasę, a przecież teraz
>> chyba komplet opon do SUVa kosztuje więcej...? Nie mam suva, a za
>> komplet dobrych opon płaciłem ok. 2000zl.
>
> Do SUV też tyle kosztują, oczywiście nie do każdego.
>
nie wiem jakie są ceny do suv'a, ale w moim rozmiarze najtańsze nowe
opony w pierwszym lepszym sklepie internetowym kosztują 1100zł/kpl -
tyle że raczej wolałbym kupić używane niż takie nowe...
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
123. Data: 2014-06-06 08:07:50
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2014-06-05 08:28, *jerzu* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>> To pewnie ma już trzeci tłumik :)
>> Wnioskuje po 5 letnim Mondeo które miałem jako zastępcze z serwisu - 123
>> tyś przebiegu - udokumentowane :):
>
> Ty popsujesz wszystkie auta :)
Zdarza się najlepszym - patrz Kubica :)
> W moim jest oryginalny wydech, jedynie wspawane jest nowe kolanko z
> wieszakiem, bo na łączeniu wieszaka z rurą zrobiła się dziurka :)
W tym zastępczym też się od tego zaczęło - poszedł wieszak, a kilka
kilometrów dalej łączenie z rurą od strony silnika.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
124. Data: 2014-06-06 10:03:17
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello collie,
Thursday, June 5, 2014, 10:42:12 PM, you wrote:
>> Idziesz so KF-a, trollu.
> Za Wikipedią - cechy trolla:
[...]
Cecha głupka - odpowiada na PLONKa.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
125. Data: 2014-06-06 18:34:11
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:lmrgt0$djo$...@d...me...
> W dniu 2014-06-05 20:22, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:
>>
>>> Ludzie płaczą że np. muszą wydać 3000zł na dwumasę, a przecież teraz
>>> chyba komplet opon do SUVa kosztuje więcej...? Nie mam suva, a za
>>> komplet dobrych opon płaciłem ok. 2000zl.
>>
>> Do SUV też tyle kosztują, oczywiście nie do każdego.
>>
>
> nie wiem jakie są ceny do suv'a, ale w moim rozmiarze najtańsze nowe opony
> w pierwszym lepszym sklepie internetowym kosztują 1100zł/kpl -
Czyli niewielka różnica, bo do SUV-a za 1400 też kupisz.
Całkiem przyzwoite, chińszczyzny w to nie wliczam.
-
126. Data: 2014-06-06 19:32:59
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-06-05 00:22, MichaelData(R) pisze:
> "Trybun" wydumał(a) w wiadomości ID
> news:538f7b02$0$2246$65785112@news.neostrada.pl
>
>>>> Już go lubię - mimo że ostatnio jeździłem benzyniakiem i na dodatek
>>>> absolutnie bezawaryjną Vectrą, to poprawę w stylu jazdy dało sie
>>>> odczuć zaraz po wyjechaniu z komisu tym dieselkiem. Jednak o
>>>> benzynowym silniku miałam jaką taką wiedzę, natomiast o dieslu nie
>>>> wiem nic, tak że jak kiedy na trasie odmówi posłuszeństwa to
>>>> pozostaje tylko laweta pomocy drogiej i mechanik. Całe szczęście że
>>>> ten motor (CRDI) nie jest wyposażony w wynalazki typu FAP czy
>>>> sprzęgło dwumasowe, ale i tak ma co się zepsuć.
>>> Co to za marka i jaki silnik?
>> Matrix, 1,5 CRDI.
>
> OK. Ostanio rozmawiałem z gosciem od KIA Carnival CRDI 2,9 w tym
> temacie. Biedak nie wiedział że ten silnik nie posiada świec żarowych
> tylko "podgrzewacze" :)
>
> BTW. Wtryski Delphi? (nie chce mi się szukać) u siebie robiłem
> niedawno. Wytrzymały 80tys. Znalazłem w Poznaniu dość dobrego
> "regeneratora" i za 500zł/szt mi zrobił. Wymieniałem sam.
> Polecam paliwo "bezsiarkowe" (Statoil/Lukoil)
>
> "Dużym problemem dla nowoczesnych silników Diesla oprócz stosowania
> paliw niskiej jakości jest stosowanie zwykłego oleju napędowego. W
> Polsce zwykły olej napędowy jest bardzo zasiarczony co sieje straszne
> spustoszenie szczególnie w osprzęcie silnika (m.in. układzie
> wtryskowym, układzie doładowania i układzie oczyszczania spalin) który
> jest najmniej trwały i najdroższy w naprawach. Do nowoczesnego silnika
> należy wlewać nowoczesne paliwo bezsiarkowe czyli paliwo klasy Premium
> dostępne tylko na koncernowych stacjach paliw. Po to są te nowoczesne
> paliwa bo wymagają ich bezwzględnie nowoczesne silniki Diesla.
> Należy pamiętać że najnowsze oleje silnikowe wymagają paliwa
> bezsiarkowego ze względu na możliwość zakwaszania oleju silnikowego.
> Najnowsze oleje silnikowe nie mają dodatków neutralizujących
> zakwaszanie."
>
> http://www.wojdas.24x7.pl/profdies.html
>
>
Nie mam pojęcia jakie wtryski. Raz tylko zdjąłem plastikową osłonę
silnika aby zobaczyć czy nie ma wycieków i sprawdzić datę produkcji na
pasku rozrządu.
Nawet nie wiem gdzie te wtryski są... A w książce obsługi nic o
producencie nie ma.
500zł regeneracja?! To ile taki wtrysk kosztuje nowy??
Jak rozpoznać paliwo bezsiarkowe? I myślisz że Statoil i inni w Polsce
sprzedają swoje paliwo (swoje w sensie firmowe)? Nie słyszałeś o
dziennikarskim śledztwie pt. "Dokąd jedzie pusta cysterna Shela po
paliwo", swego czasu zamieszczone w "Głosie Wielkopolskim"? Okazało się
że prosto do hurtowni Orlenu...
-
127. Data: 2014-06-06 19:40:30
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-06-04 22:52, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> W dniu 2014-06-04 22:32, collie pisze:
>> W dniu 4.06.14 22:26, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
>>
>>> Ciiii .... nie mów tego moim dieslom, że trzeba im akumulatory
>>> podładowywać, bo
>>> jeszcze łykną i będzie strajk.
>>
>> Jeśli jeździsz raz w tygodniu na sumę, to o akumulatorze nie musisz
>> pamiętać.
>> Ale tu była mowa o 150 odpaleniach w ciągu dnia, a wtedy jest inna
>> gadka.
>> Z akumulatorem.
>
> Ale wiesz, że świece nie są za każdym razem uruchamiane?
> Powiedziałbym, że w obecnych temperaturach nie są załączane w ogóle.
>
Skąd taki wniosek? Przecież kontrolka się zapala, a także słychać takie
jakby syczenie gdy gdy owa kontrolka sygnalizuje grzenie..
-
128. Data: 2014-06-06 19:50:28
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-06-05 21:24, Maciek pisze:
> Aha, zanim zaczniesz cos zmyslac, to informuje, ze swiece w Andorii
> wlacza sie tylko recznie.
I teraz by się coś takiego przydało. Ale w imię źle pojętej wygody
producenci zagłaskują klientów na śmierć. Kiedyś mogło być instalowanwe
"ręczne ssanie" w benzyniakach. Pamiętam klątwy znajomego gdy Volkswagen
postaniwił w Golfie 1.6 instalować ssanie automatyczne. W zimie zżeranie
i 20 litrów nie było jakimś wyjątkiem przez ten niewielki przecież silnik.
-
129. Data: 2014-06-06 19:50:36
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-06-05 18:49, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>
>> To jak to wygląda - świeca żarowa musi być produkcji wytwórcy silnika
>> czy to za sprawą oprogramowania danego auta jest tak duży rozrzut w
>> trwałości między poszczególnymi autami?
>
> Świeca to opornik, niektóre mają 0,6 oma, niektóre 1,2 oma. Mniejszy
> opór - wiekszy prąd, szybszy przyrost temp. - szybsze zużycie. Druga
> sprawa to rodzaj jazdy - ilość rozruchów.
>
>
> TG
No właśnie, i tu może być pies pogrzebany. Nic nie pomoże dobra jakość
gdy auto odpala się 150 razy na dzień.
-
130. Data: 2014-06-06 19:52:13
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: Trybun <I...@j...com>
W dniu 2014-06-05 13:43, masti pisze:
> Dnia pięknego Thu, 05 Jun 2014 12:02:59 +0200 osobnik zwany collie
> napisał:
>
>> W dniu 5.06.14 11:48, Wojtek pisze:
>>
>>> Niestety ale Ty się mylisz... nie w każdym ale w praktycznie każdym
>>> nowszym aucie, swiece żarowe powyżej 15-20 stopni celcjusza, nie są
>>> załączane.
>> A zapłon mieszanki przy odpalaniu silnika w temperaturze 20 stopni
>> następuje w jaki sposób? Od długotrwałego kręcenia rozrusznikiem, o czym
>> niżej?
> może napraw sobie ten silnik jak potrzebujesz długotrwałego krecenia
> rozrusznikiem by go zapalić. Świeca nie jest potrzebna do zapłonu a
> jedynie do ustalenia najlepszego miejsca rozpoczęcia zapłonu.
>
>
No, powiedzmy - ułatwia zapłon przy niskich niskich temperaturach.