  • 1. Data: 2012-01-20 04:32:53
    Temat: Świecące diody IR w kamerze...?
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Hejka!
    Wczoraj, idąc ulicą Mickiewicza w Warszawie, zobaczyem kamerę monitoringu, w
    której wyraźnie, choć słabo - jakby na progu wzbudzenia, na ciemnoczerwono
    świeciły diody oświetlające otoczenie. Aby upewnić się, czy to są diody IR,
    włączyłem fotopstryka co miałem pod ręką i pokazał, że tak - zamiast
    ciemnoczerwonego, widać było dość jasne światełko sinobiałe, takie, jak mój
    aparat pokazuje IR.
    Byłem akurat po silnym wzburzeniu (sytuacją niezwiązaną z ową kamerą) i
    usiłuję dociec, czy niektóre tak mają kamery, że widać te diody świecące tak
    po prostu, czy od wzburzenia wyostrzył mi się zmysł wzroku (co czasem się
    zdarza, z rzadka, choć bywa i w drugą stronę) i zobaczyłem coś normalnie
    niewidoczne?
    Światło było wręcz słabiutkie, ale jednak wyraźnie zauważalne, był półmrok
    po zachodzie słońca.
    Niepokoić się, czy olać? :))

  • 2. Data: 2012-01-20 05:35:42
    Temat: Re: Świecące diody IR w kamerze...?
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    On 2012-01-20 05:32, L501 aneryS wrote:
> [...]
    > coś normalnie niewidoczne?
    > Światło było wręcz słabiutkie, ale jednak wyraźnie zauważalne, był

    Niektore IR-ki widać, nie musisz się przejmować ;) Zależy od tego na
    jaką długość fali zrobiona, o ile chinczykowi sie parametry "omskły" i
    jaki jest "zakres pomiarowy" Twojego oka.

    --
    Ahmed
    Nigdy nie dyskutuj z czlowiekiem ktory ma nad toba pol litra przewagi.

  • 3. Data: 2012-01-20 11:39:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin Gala" <m.gala.maupa@.interia.pyly> napisał w wiadomości

    > Niektore IR-ki widać, nie musisz się przejmować ;) Zależy od tego na
    > jaką długość fali zrobiona, o ile chinczykowi sie parametry "omskły" i
    > jaki jest "zakres pomiarowy" Twojego oka.

    Jeszcze nie widzialem kamery, zeby nie swiecily.

  • 4. Data: 2012-01-20 11:59:40
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    L501 aneryS wrote:

> [...]
    > normalnie niewidoczne?
    > Światło było wręcz słabiutkie, ale jednak wyraźnie zauważalne, był półmrok

    To jest normalne. Diody 880nm widzi prawie każdy, 940nm niekoniecznie, ale
    kamery też niespecjalnie, więc 880nm są częściej używane. Ale osobiście
    widzę też diody 940nm i mi to w życiu nie przeszkadza :-). Nawiasem mówiąc
    oko jest jeszcze czułe na światło lasera NdYAG, 1064nm, ale tu granica
    między widzeniem i spaleniem siatkówki jest dość cienka :-).

    Waldek

  • 5. Data: 2012-01-20 12:21:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Friday, January 20, 2012, 12:59:40 PM, you wrote:

    [...]

    > oko jest jeszcze czułe na światło lasera NdYAG, 1064nm, ale tu granica
    > między widzeniem i spaleniem siatkówki jest dość cienka :-).

    "Widzę! Już nie widzę!"

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2012-01-20 13:04:19
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > "Widzę! Już nie widzę!"

    "A widzisz!" :)

  • 7. Data: 2012-01-20 13:10:40
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9nt39dFu6vU1@mid.uni-berlin.de...

    > To jest normalne. Diody 880nm widzi prawie każdy, 940nm niekoniecznie, ale
    > kamery też niespecjalnie, więc 880nm są częściej używane. Ale osobiście

    Uspokoiłeś mnie,czyli nic się specjalnego nie stało :) Te diody rzeczywiście
    widziałem, ale np. fotokomórkę w Solarisie (autobus, nad drzwiami to-coś),
    czy nadajnik pilota TV widzi już tylko mój aparat foto, czy telefończak
    Sferii...

    > widzę też diody 940nm i mi to w życiu nie przeszkadza :-). Nawiasem mówiąc

    Może zależy to od intensywności?

    > oko jest jeszcze czułe na światło lasera NdYAG, 1064nm, ale tu granica
    > między widzeniem i spaleniem siatkówki jest dość cienka :-).

    No, ryzyko jest.

    Robiłem kiedyś próby, w bunkrach MRU, c.a. 20 metrów pod powierzchnią, jak
    już ciemno nazewnątrz było, a nawet w jasny dzień do "mojego" miejsca nie
    docierało ani trochę światła. Trzymałem rękę przed oczami, bardzo słabiutko,
    ale widziałem zarys swoich palców, także jak się zginają. Ktoś jeszcze z
    grupy potwierdził, że tak ma.

  • 8. Data: 2012-01-20 13:13:27
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Jeszcze nie widzialem kamery, zeby nie swiecily.

    Przylukam inne kamery, na razie mało obserwowałem takich "przypadków",
    zwykle było to w dzień, więc świecić nie ma po co, a w nocy, "to się śpi" :)
    Chociaż jakoś nie bardzo lubię spaćw nocy...

  • 9. Data: 2012-01-20 14:19:13
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale widziałem zarys swoich palców, także jak się zginają. Ktoś jeszcze z grupy

    Ciekawe. Ale ja bym tu stawiał na inne zjawisko niż widzenie IR (bo wydaje mi
    się, że to które emitujemy chyba jest zbyt "głębokie").
    No, ale alternatywna koncepcja jest nie nadająca się na tą grupę :)
    Jeśli jednak kolega tak rzeczywiście ma, to ja bym na miejscu kolegi sprawdził,
    czy np. podobnie nie widzi w ciemności
    roślin.

  • 10. Data: 2012-01-20 14:31:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

> [...]
    > Jeśli jednak kolega tak rzeczywiście ma, to ja bym na miejscu kolegi
    > sprawdził, czy np. podobnie nie widzi w ciemności roślin.

    Zamiast palców pokazywać marchewki? Ja bym zaczął od testu z liczeniem
    palców innej osoby, a nie własnych.

    --
    Jarek