  • 31. Data: 2012-01-21 13:09:06
    Temat: Re: Świecące diody IR w kamerze...?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    L501 aneryS wrote:

    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    > wiadomości news:4f1a8bd3$0$1273$65785112@news.neostrada.pl...

    Do oświetlenia używa się na ogół 880nm lub 940nm. Są najbardziej efektywne.
    Diody o ww długościach fal są mało sprawne.

    > Mnie zawsze ciekawiło, ime zobaczę z góry i dołu, tak samo, ile usłyszę...
    > ale tu o świetle gadamy. No, w tej kamerze zobaczyłem krąg z
    > ciemnoczerwonych diod...

    NdYAG ma 1064nm.

    > No i raczej chyba bym nie sprawdzał specjalnie, czy tyle zobaczę, aby nie
    > było jak w dowcipie o pijaku pijącym spirytus drzewny... :)
    > Darku, a wiesz może, jakim laserem przykleja się rozwarstwioną siatkówkę w
    > oku? Zapomniałem... Czy nie tym 1060 właśnie?

    Nie. Używa się światła białego (xenon) w impulsach, względnie lasera
    zielonego do niebieskiego (460-550nm).

    Waldek

  • 32. Data: 2012-01-21 17:55:02
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9nvrniFsdsU1@mid.uni-berlin.de...
    > Nie. Używa się światła białego (xenon) w impulsach, względnie lasera
    > zielonego do niebieskiego (460-550nm).

    Dzięki za info.

  • 33. Data: 2012-01-21 18:53:33
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    L501 aneryS wrote:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:9nvrniFsdsU1@mid.uni-berlin.de...
    >
    > Dzięki za info.

    Jeszcze ciekawostka: na początku, z braku silnego źródła światła używano
    skolimowanego światła słonecznego.

    Waldek

  • 34. Data: 2012-01-22 01:11:08
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "L501 aneryS" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to są diody IR, włączyłem fotopstryka co miałem pod ręką i pokazał, że
    > tak - zamiast ciemnoczerwonego, widać było dość jasne światełko sinobiałe,
    > takie, jak mój aparat pokazuje IR.
    > Byłem akurat po silnym wzburzeniu (sytuacją niezwiązaną z ową kamerą) i
    > usiłuję dociec, czy niektóre tak mają kamery, że widać te diody świecące
    > tak po prostu, czy od wzburzenia wyostrzył mi się zmysł wzroku (co czasem
    > się zdarza, z rzadka, choć bywa i w drugą stronę) i zobaczyłem coś
    > normalnie niewidoczne?
    > Światło było wręcz słabiutkie, ale jednak wyraźnie zauważalne, był półmrok

    Diody olać.
    Idź się leczyć z powodu pisania z tego powodu ...
    Mózg Ci makrofagi wyjadły czy co?

    Feromon

  • 35. Data: 2012-01-22 16:43:33
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Diody olać.
    > Idź się leczyć z powodu pisania z tego powodu ...
    > Mózg Ci makrofagi wyjadły czy co?

    Masz coś do powiedzenia w temacie, czy tak sobie piszesz, by zaistnieć?