  • 11. Data: 2009-11-05 21:34:16
    Temat: Re: Supernagrywarka HDD
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jan Kowalski pisze:

    > Filesystemy w odbiornikach są zazwyczaj dość banalne, aby nie obciążać
    > nadmienie procesora. Przy zapisie na USB prawie na pewno jest to FAT32. W
    > przypadku dysków twardych jest to zapewne coś wykorzystywanego przez Linuxa
    > np. ext3, ale może to być FAT32 na clusterach maksymalnej wielkości (bez
    > znaczenia przy zapisie dużych plików), choć biorąc pod uwagę że Nbox jest
    > sprzętem na procesorach ST może tam być zastosowany własny system firmy,
    > traktujący dysk raczej jak taśmę (maksymalnie uproszczony FAT).

    Linuxa tam nie ma, nie ma także możliwości zapisywania nagrań na
    zewnętrzny nośnik USB (tylko na wewn. dysk SATA).

    > Jest to dla
    > mnie dość dziwne, że nikt nie wyjął dysku i podłączył go do PC w celu poddania
    > analizie co tam siedzi.

    AFAIR były takie próby ale z tego co pamiętam szybko okazało się, że
    dysk jest zahasłowany - trzeba by podglądać transmisję na SATA aby to
    rozczaić. Myślę, że każdy nbox może mieć inne hasło do swojego dysku. No
    ale i tak analizatory SATA tanie nie są i nikomu się jeszcze nie chciało.

    > Jest jeszcze jeden szczegół. Nawet gdyby ktoś rozpracował strukturę systemu
    > plików N-boxa nie można wykluczyć, że zapisany stream jest zakodowany (można
    > to sprawdzić - uruchomić odtwarzanie nagranego programu a potem wyjąć kartę),
    > a dodatkowo zapisany stream może być potraktowany osobnym algorytmem
    > szyfrującym. Zaawansowane procesory mają wbudowane jednostki szyfrujące.

    Ano właśnie - nawet gdyby tam był niezahasłowany dysk i ogólnie znany
    system plików, najlepszym zabezpieczeniem okazałoby się zapewne właśnie
    szyfrowanie strumienia. A może w ogóle zapisanie zaszyfrowanego MPEG4
    tak jak przyszedł z transpondera (Conax - da się?).

    W momencie wyjęcia karty cały nbox się blokuje i nie można odtwarzać
    nawet nagrań. Natomiast przy braku sygnału z satelity (np. odłączone
    kable antenowe) można odtwarzać zapisane nagrania jeżeli karta jest w
    czytniku.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2009-11-06 13:15:52
    Od: "Jan Kowalski" <c...@g...pl>

    Adam Dybkowski <a...@4...pl> napisał(a):

> [...]
    > ale i tak analizatory SATA tanie nie są i nikomu się jeszcze nie chciało.

    Zakładam, że dysk nie jest modelem typu "nur fur ADB" a zatem da się go
    podlączyć do PC i metodą brute force odczytać sektor po sektorze. Niemniej
    jest perfect możliwe, że dane wpisywane do sektorów są poddawane szyfrowaniu,
    więc cała operacja traci sens.

> [...]
    > szyfrowanie strumienia. A może w ogóle zapisanie zaszyfrowanego MPEG4
    > tak jak przyszedł z transpondera (Conax - da się?).

    Odebrany TS (transport stream) można zapisywać w obu postaciach, kodowanej i
    zdekodowanej choć oczywiście dla uproszczenia łatwiej nagrywać TS w postaci
    zakodowanej (nie ma żadnej krytycznej czasowo komunikacji z kartą w czasie
    nagrywania). Wtedy odtwarzanie jest równoważne normalnym odbiorem (soft
    pilnuje zapełnienia buforów audio/video uzupełniając danymi pobieranymi z
    dysk+w razie potrzeby odwołuje się do karty). N-box prawdopodobnie stosuje
    jeszcze jeden poziom szyfrowania na styku odbiornik-dysk, które jest robione
    sprzętowo w sposób przeźroczysty dla softu. Wystarczy tylko wpisac klucze.

  • 13. Data: 2009-11-07 22:03:13
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jan Kowalski pisze:

> [...]
    > jest perfect możliwe, że dane wpisywane do sektorów są poddawane szyfrowaniu,

    Dysk to zwykły Seagate 250GB z interfejsem SATA. Natomiast objęcie go
    hasłem na poziomie BIOSu nie pozwala na dostęp do odczytu i zapisu
    sektorów. Takie proste zabezpieczenie dla lamerii aby nawet nie
    próbowali bawić się w odszyfrowanie samych danych.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/