    From: kk <k...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Stuknęło mi 10 tysięcy km ...
    Date: Mon, 25 Nov 2019 22:15:52 +0100

    ... Twizy.

    I tak sobie pomyślałem by porównać koszty ładowania Twizy z kosztami
    paliwa RS'a.

    Miałem niedawno do przejechania około 45km i powrót drugie 45km, czyli
    razem około 100km.

    Realny zasięg Twizy jest około 70km, więc ... po przejechaniu pierwszych
    45 trzeba doładować. Ładowanie od zera trwa 3,5h i kosztuje ponoć 3zł.
    Dwa ładowania 6zł. Ale skoro nie było od zera to całość była nieco
    tańsza, przyjmijmy 5zł.

    Teraz RS. Średnie zużycie RS wychodzi 10,5l/100km, czyli na dystansie
    naszych 100km zużyje 10,5l. Jeden litr kosztuje ... 5zł, tyle co całe
    ładowanie Twizy. Tyle, że RS potrzebuje 10 litrów, czyli ... wyszło, że
    podróż RSem kosztuje 10x tyle co Twizy.

    :-)