  • Data: 2009-07-23 22:15:14
    Temat: Stuki w yamaha XT cd..
    Od: "Tmek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Jakis czas temu pisalem o stukach w XT ktore wydobywaja sie z silnika na
    wolnych obrotach.
    Jako, ze wtedy nie zagladalem do silnika stanelo na tym ze moze to byc
    najprawdopodobniej sprzeglo.

    Tereaz zdjelem pokrywy i wiem juz ze to nie sprzeglo. Sprzeglo jest ok.

    Natomiast nie jest ok klin na wale korbowodu ktory przez zebatke napedza
    kosz sprzegla. Gdzies jzu trafilem na podobny przypadek, z tymz e bylo to w
    TT.

    Wyszly dwie rzeczy, luzna nakretka trzymajaca kolo zebate
    http://images45.fotosik.pl/168/6b3a5a9320b26092.jpg i zjechany przez to klin
    http://images49.fotosik.pl/168/03889033703d0b22.jpg oraz luz na lozysku.

    Objawia sie to tym, ze wal obraca sie luzno na lozysku.
    http://images37.fotosik.pl/163/8a5bdf46f8e4d209.jpg
    http://images47.fotosik.pl/168/935445354704b096.jpg

    Jako ze nakretka byla caly czas zabezpieczona zaginana podkaldka, a pomimo
    tegonie bylo problemu z odkreceniem jej podejzewam ze wszystko spowodowane
    jest tym luzno krecacym sie walem w lozysku, ktore kiedys tapanelo, pod
    nakretka zrobilo sie luzno i zaczelo wybijac klin. Tylko czy lozysko nie
    opiera sie z drugiej strony na wale?

    Mam teraz pytania. Czy taki klin mozna gdzies dostac jako zamiennik i rzecz
    popularna? Wymiary ma 7x7x30, nie jest to chyba jakas wzmacniana stal skoro
    sie tak wyrobila?

    Co zrobic z walem? Jest luz na lozysku, kreci sie on w nim lekko, porysowane
    sa nawet podkladaki ktore opieraja sie o lozysko i zebatke.
    Przypuszczam ze predzej wytarl sie czop niz tuleja lozyska, wiec mam
    niedobor srednicy na wale. Regeneruje sie to jaksos? Co do reszty korbowodu
    nie mam raczej zastrzezen.

    Da sie na tym na razie jezdzic? Luzu nie ma strasznego, ale szarpiac jest on
    wyczuwalny na stylku wal lozysko.

    pozdro
    Tmek