  • 31. Data: 2009-06-27 22:00:49
    Temat: Re: Stos TCP/IP w uC
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Saturday, June 27, 2009, 11:32:46 PM, you wrote:

    [...]

    > To wciąż co innego niż karta jednorazowa. Jeżeli często robisz zakupy
    > przez Internet to po przechwyceniu numeru karty, daty ważności itp. jest
    > duże prawdopodobieństwo wyczyszczenia tego wydzielonego subkonta karty,
    > które doładujesz kasą przed kolejnymi zakupami.

    Niby w jaki sposób? Musiałby mieć na bieżąco informacje o stanie
    konta, żeby utrafić. Próbować co chwilę nie może, bo seria nieudanych
    transakcji natychmiast powoduje zainteresowanie sprawą programó
    pilnujących.
    Kartę doładowuje się tuż przed zakupami i tyle.

    Nie widzę najmniejszego sensu istnienia kart na jedną transakcję.
    Numeracja kart to zaledwie 16 cyferek z czego do dyspozycji banku jak
    jest 8 to już jest dużo.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2009-06-28 08:29:39
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    >
    > Nie widzę najmniejszego sensu istnienia kart na jedną transakcję.
    > Numeracja kart to zaledwie 16 cyferek z czego do dyspozycji banku jak

    Do dyspozycji banku jest 12 cyferek, czyli jeden wydawca moze wydac
    bilion roznych kart, do tego jak dodasz date waznosci karty, imie i
    nazwisko oraz kod pocztowy (nie wiem czemu polskie banki z tego nie
    korzystaja, w USA jest to jedna z podstawowych informacji wymaganych
    przy autoryzacji karty) to okazuje sie, ze nie jest tak latwo trafic. A
    bilion unikalnych mumerow umozliwia wydanie sporej ilosc kart
    wirtualnych. Dodatkowo mozna zmienic numer wydawcy - wydawcow jest
    milion mozliwych, co dodatkowo nam zwieksza pule.
    A sens istnienia kart wirtualnych jest taki, ze 1) sa wydawane na jedna
    transakcje, przy karcie polaczonej z kontem naturalne jest trzymanie tam
    wiekszej ilosci pieniedzy, zeby ciagle nie robic przelewow, czyli ktos
    moze to latwo wyczyscic, 2) na karcie nie musisz miec swoich prawdziwych
    danych, czyli jestes bardziej anonimowy, 3) mozesz komus sprezentowac
    taka karte. I pewnie wiele innych.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 33. Data: 2009-06-28 09:21:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Jun 2009 10:29:39 +0200, T.M.F. wrote:

    >Do dyspozycji banku jest 12 cyferek,

    pozostale 4 nie starczyloby na wszystkie banki na swiecie.

    >Dodatkowo mozna zmienic numer wydawcy - wydawcow jest
    >milion mozliwych, co dodatkowo nam zwieksza pule.

    Czyli 6 cyfr. pozostaje 10 na numer w banku - 10 mld polskich lub 10
    bln po amerykansku.
    Cyfry kontrolnej tam jakiejs nie ma ?

> [...]
    >moze to latwo wyczyscic, 2) na karcie nie musisz miec swoich prawdziwych
    >danych, czyli jestes bardziej anonimowy, 3) mozesz komus sprezentowac

    Ale to jakby trzy osobne rzeczy piszesz.
    -na karcie do codziennego uzytku trzymasz owszem wiecej dla wlasnej
    wygody .. albo i nic nie trzymasz bo jest kredytowa.

    -karte prepaidowa/prezentowa tez mozna wyczyscic z umieszczonych tam
    srodkow,

    -taka karta wcale nie musi byc wirtualna, wrecz chyba lepiej zeby nie
    byla. Choc moze to juz te czasy ze prezent wysyla sie e-mailem, a
    odbiorca tez nie ma ochoty wychodzic z domu zeby go z realizowac.

    Zas do wlasnego uzytku w internecie to jednak najlepsza taka
    wielorazowa karta wirtualna. Na koncie bedzie zawsze 0, przelejesz
    sobie jak bedziesz cos kupowal. I nie musisz wyrzucac po uzyciu.
    No chyba ze kupujesz cos w seksszopie i chcesz zachowac anonimowosc.

    A tak swoja droga - czy slusznie sie boicie zakupow w sieci ?
    Przeciez dane karty mozna stracic na wiele roznych sposobow.

    J.

  • 34. Data: 2009-06-28 09:41:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello T.M.F.,

    Sunday, June 28, 2009, 10:29:39 AM, you wrote:

    > Do dyspozycji banku jest 12 cyferek, czyli jeden wydawca moze wydac

    Ile jest wydawców kart na świecie - Twoim zdaniem? Zaledwie 10
    tysięcy?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 35. Data: 2009-06-28 09:47:16
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Chciałbym Wam uprzejmie zwrócić uwagę, iż zamiast pomocy w TCP/IP
    zeszliście na zupełnie inny temat.

  • 36. Data: 2009-06-28 15:29:32
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Ile jest wydawców kart na świecie - Twoim zdaniem? Zaledwie 10
    > tysięcy?

    A twoim zdaniem ilu?
    Zobacz chociazby na kody IBAN w numerach kont - w wiekszosci sa 4
    cyfrowe, w kartach poza pierwsza cyfra identyfikujaca typ karty, kod
    banku zawiera 3-5 cyfr, czyli 12-10 cyfr to nr konta, 10 miliardow kart
    na jednego wydawce to chyba sporo, nie?

  • 37. Data: 2009-06-28 15:40:09
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 28.06.2009 11:21, J.F. pisze:

    > pozostale 4 nie starczyloby na wszystkie banki na swiecie.

    Mylisz chyba ilosc bankow z iloscia oddzialow.

    > Czyli 6 cyfr. pozostaje 10 na numer w banku - 10 mld polskich lub 10
    > bln po amerykansku.
    > Cyfry kontrolnej tam jakiejs nie ma ?

    Jedna, ale przeciez stanowi czesc unikalnego numeru karty.

    > Ale to jakby trzy osobne rzeczy piszesz.
    > -na karcie do codziennego uzytku trzymasz owszem wiecej dla wlasnej
    > wygody .. albo i nic nie trzymasz bo jest kredytowa.

    Jesli kredytowa to tym bardziej nie chcesz przeciez udostepniac jej
    numerow. Jesli jest do codziennego uzytku, bez mozliwosci robienia
    debetu to raczej bedziesz tam trzymal jakas kase, bo inaczej po co ci
    taka karta? A robienie sobie specjalnej wylacznie na zakupy internetowe
    i oplata za nia to lekko bez sensu.

    > -karte prepaidowa/prezentowa tez mozna wyczyscic z umieszczonych tam
    > srodkow,

    Jak? Przypadkowo trafic 16 cyfr + 4 daty waznosci + imie i nazwisko +
    czesto 3 cyfry CCV2, niby mozna, ale jak ktos jest takim pechowcem to
    nie powinien wychodzic z domu :)

    > -taka karta wcale nie musi byc wirtualna, wrecz chyba lepiej zeby nie
    > byla. Choc moze to juz te czasy ze prezent wysyla sie e-mailem, a
    > odbiorca tez nie ma ochoty wychodzic z domu zeby go z realizowac.

    Dlaczego lepiej, zeby nie byla? Dajesz komus prezent, np. slubny czy
    komunijny w postaci gotowki, to po co mialaby byc powiazana z twoim
    kontem? Tak samo zaklad pracy daje ci gift card, po co ma to byc
    powiazane z kontem pracodawcy?

    > Zas do wlasnego uzytku w internecie to jednak najlepsza taka
    > wielorazowa karta wirtualna. Na koncie bedzie zawsze 0, przelejesz
    > sobie jak bedziesz cos kupowal. I nie musisz wyrzucac po uzyciu.

    Chyba nie rozumiesz idei:) Nic nie wyrzucasz, bo przeciez ta karta
    fizycznie nie istnieje. Podejdz do tego jak do jednorazowego tokena,
    masz po prostu maila z paroma cyframi i to tyle. Generowanie takiej
    karty trwa tyle co wklepanie numerow karty z ktorej placisz, albo wrecz
    klikniecie przycisku na swoim koncie internetowym.

    > No chyba ze kupujesz cos w seksszopie i chcesz zachowac anonimowosc.

    No chociazby.

    > A tak swoja droga - czy slusznie sie boicie zakupow w sieci ?
    > Przeciez dane karty mozna stracic na wiele roznych sposobow.

    Ale to zawsze o jeden mniej :)

  • 38. Data: 2009-06-28 15:58:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Jun 2009 17:40:09 +0200, T.M.F. wrote:
    >Mylisz chyba ilosc bankow z iloscia oddzialow.

    Bankow i wystawcow jest sporo. Samych polskich trudno zliczyc.

    >Jedna, ale przeciez stanowi czesc unikalnego numeru karty.

    No to dochodzimy do konsensusu. 1 cyfra kontrolna, 6 - wystawca,
    zostaje 9 dla wystawcy - czyli na miliard numerow. W USA powiedzieliby
    bilion :-)

> [...]
    >debetu to raczej bedziesz tam trzymal jakas kase, bo inaczej po co ci
    >taka karta? A robienie sobie specjalnej wylacznie na zakupy internetowe

    Jakos nie jest bez sensu, skoro ludzie tak robia.

    >Jak? Przypadkowo trafic 16 cyfr + 4 daty waznosci + imie i nazwisko +
    >czesto 3 cyfry CCV2, niby mozna, ale jak ktos jest takim pechowcem to
    >nie powinien wychodzic z domu :)

    Kupujesz cos w podejrzanym sklepie, kupujesz drugi raz .. ops,
    wyczerpane. Albo i nie kupujesz jak sie okaze ze trafil sie ktos
    nieuczciwy w banku.

> [...]
    >komunijny w postaci gotowki, to po co mialaby byc powiazana z twoim
    >kontem? Tak samo zaklad pracy daje ci gift card, po co ma to byc

    Pewnie sie zle rozumiemy - ale jak dla mnie "wirtualna" znaczy ze moze
    jej nie byc. Ot po prostu sam numer, po co ci jakas karta ?

    Ale na prezent to by sie jednak cos materialnego przydalo ..
    wsadzic w koperte, dopisac "z okazji ...".

> [...]
    >karty trwa tyle co wklepanie numerow karty z ktorej placisz, albo wrecz
    >klikniecie przycisku na swoim koncie internetowym.

    no to u nas masz w zasadzie to samo, tylko numer jest wielorazowego
    uzytku, a o uzyciu decydujesz przelewajac sobie kwote na subkonto.

    J.

  • 39. Data: 2009-06-28 16:51:19
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Bankow i wystawcow jest sporo. Samych polskich trudno zliczyc.

    Niekoniecznie. Na stronie Krajowej Izby Rozliczeniowej pisza, ze na
    swiecie jest 8700 klientow uslugi SWIFT - to sa chyba wszystkie banki,
    brokerzy i inne finansowe towarzystwo. Wnioskuje wiec, ze same banki
    bedace tylko podzbiorem nie wyczerpia 10000 mozliwosci.

    > No to dochodzimy do konsensusu. 1 cyfra kontrolna, 6 - wystawca,
    > zostaje 9 dla wystawcy - czyli na miliard numerow. W USA powiedzieliby
    > bilion :-)

    Wez 2 karty wydane w tym samym banku najlepiej w roznych okresach i
    porownaj ile cyfr sie zgadza.

    > Jakos nie jest bez sensu, skoro ludzie tak robia.

    Ludzie robia rozne bezsensowne rzeczy, sa znani z tego :) Ale oczywiscie
    co kto lubi. Po prostu robiac podejrzana transakcje, np. na eBay wole
    miec wirtualna karte, niz podawac wlasna.

    > Kupujesz cos w podejrzanym sklepie, kupujesz drugi raz .. ops,
    > wyczerpane. Albo i nie kupujesz jak sie okaze ze trafil sie ktos
    > nieuczciwy w banku.

    Nie kupuje drugi raz, bo generuje karte na kwote potrzebna do tej
    transakcji, jak robie kolejna to generuje kolejna karte.

> [...]
    >
    > Ale na prezent to by sie jednak cos materialnego przydalo ..
    > wsadzic w koperte, dopisac "z okazji ...".

    Kup sobie druczek w formacie karty i wydrukuj jesli z ciebie taki esteta
    :) Zreszta tak tez robia firmy.

    > no to u nas masz w zasadzie to samo, tylko numer jest wielorazowego
    > uzytku, a o uzyciu decydujesz przelewajac sobie kwote na subkonto.

    Co kto lubi :)

  • 40. Data: 2009-06-28 17:09:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello T.M.F.,

    Sunday, June 28, 2009, 5:29:32 PM, you wrote:

    [...]

    > A twoim zdaniem ilu?
    > Zobacz chociazby na kody IBAN w numerach kont - w wiekszosci sa 4
    > cyfrowe,

    Że co? W Polsce w numerze IBAN pierwsze (po kontrolnych!) 8 cyfr, to
    bank a pozostałe 16 to numer konta. A my tu o zasięgu światowym
    piszemy.

    [...]

    --
    Best regards,