  • 21. Data: 2009-06-25 21:34:46
    Temat: Re: Stos TCP/IP w uC
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Tia, ja jak chciałem zrobić przelew na konto kumpla w tym samym banku,
    > to kobita wypisała za mnie czek, ja go podpisałem, po czym zrealizowała
    > go na konto kumpla. Pełna automatyzacja :-)

    Taa, u nich istotnie transfery nieco obsysaja, ale cos takiego jak wire
    transfer maja. W kazdym razie dziala to przy transferach
    miedzynarodowych ok. Tylko koszty...

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 22. Data: 2009-06-25 23:09:57
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Dużo lepiej skorzystać z jednorazowego numeru karty generowanego tylko
    > na tą jedną transakcję. Niektóre banki to mają, mBank nie ma. :-(

    Wiesz które to banki?
    K.

  • 23. Data: 2009-06-25 23:12:08
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > i wszystko jasne:O)

    Jak wykonywany przez banki, to jest bardzo drogi. Plus koszta przewalutowania
    i idzie kilka dni. Sama radość. Kilka razy to ćwiczyłem.
    K.

  • 24. Data: 2009-06-26 20:44:43
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    T.M.F. pisze:

    > No wlasnie to jest wirtualna karta.

    Nie wiem, o jakim banku piszesz konkretnie, ale przykładowo w mBanku
    wirtualna karta VISA (nazywana eKartą) to tylko plastikowy nośnik numeru
    karty/daty ważności, bez paska magnetycznego, chipu ani hologramu.
    Równie dobrze mogliby zrobić w postaci gumowej kaczki. Nie nadaje się w
    związku z tym do użycia w zwykłych sklepach ani w bankomatach. Jest do
    niej przypisane "subkonto", na które można wpłacać/wypłacać pieniądze z
    głównego konta. Nadaje się do użycia tylko w sklepach internetowych
    przeprowadzających transakcje on-line (czyli np. nie przy zamówieniach
    telefonicznych, gdzie do zwykłego terminala wpisywany jest z klawiatury
    numer karty). Ale numer karty jest stały i niejednorazowy.

    W jakim banku w Polsce dają jednorazowe numery kart do użycia on-line?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 25. Data: 2009-06-27 07:15:09
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Adam Dybkowski
    > http://dybkowski.net/
    >
    > Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.

    Ja coś podobnego sam sobie zrobiłem w Inteligo. Utworzyłem subkonto
    bezdebetowe, do którego mam przypisana dodatkową kartę.
    Na to subkonto przelewam sume, która mam zpłacić przez internet.
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 26. Data: 2009-06-27 08:00:28
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 26.06.2009 22:44, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > numer karty). Ale numer karty jest stały i niejednorazowy.
    >
    > W jakim banku w Polsce dają jednorazowe numery kart do użycia on-line?

    Nie mam zielonego pojecia. W USA dziala to tak, ze kupujesz on-line
    karte (VISA, MastrCard) na jakas sume, dostajesz numery, CCV2 itd, tylko
    na papierze, sluzy to wlasnie do robienia transakcji internetowych. Cos
    w rodzaju karty pre-paid do telefonii. Nie jest to powiazane z zadnym
    kontem, a numery sa unikalne. Dzieki temu mozesz placic bez obaw na
    podejrzanych portalach, bo jedyne co masz do stracenia to suma na tej
    karcie.

  • 27. Data: 2009-06-27 08:19:59
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    > wiadomości news:h200sb$g74$3@atlantis.news.neostrada.pl...
    >
    > Amerykanie nie znaja slowa "przelew", za to swietnie znaja slowo
    > "karta" oraz "czek".

    Bo w Ameryce to 'wire transfer' trzeba uzywac.

    --
    Jerry1111

  • 28. Data: 2009-06-27 08:58:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Jun 2009 10:00:28 +0200, T.M.F. wrote:
> [...]
    >kontem, a numery sa unikalne. Dzieki temu mozesz placic bez obaw na
    >podejrzanych portalach, bo jedyne co masz do stracenia to suma na tej

    No to w mbanku jest prawie tak samo - ja nie ma na subkoncie srodkow
    to nie autoryzuje, przelewasz tam tyle ile zamierzasz wydac, a calosc
    jest wielorazowego uzytku :-)

    J.

  • 29. Data: 2009-06-27 13:20:51
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 27.06.2009 10:58, J.F. pisze:

    > No to w mbanku jest prawie tak samo - ja nie ma na subkoncie srodkow
    > to nie autoryzuje, przelewasz tam tyle ile zamierzasz wydac, a calosc
    > jest wielorazowego uzytku :-)

    No tak, ale za kazdym razem masz ta sama karte, wiec nie mozesz tam po
    prostu trzymac srodkow. Poza tym taka wirtualna karta dziala jako gift
    card, zamiast dawac komus w prezencie kase w kopercie dajesz cos
    takiego. No i w USA ma to jeszcze jedna istotna zalete - tam wiekszosc
    sklepow internetowych wysyla wylacznie na adres powiazany z karta (ten
    na ktory dostajesz info z banku), u nas to jest niespotykane. Wiec jesli
    adres z karty jest inny niz adres w ktorym aktualnie przebywasz to
    jedyna opcja jest taka karta wirtualna.

  • 30. Data: 2009-06-27 21:32:46
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Andrzej pisze:

> [...]
    [...]

    > Ja coś podobnego sam sobie zrobiłem w Inteligo. Utworzyłem subkonto
    > bezdebetowe, do którego mam przypisana dodatkową kartę.
    > Na to subkonto przelewam sume, która mam zpłacić przez internet.

    To wciąż co innego niż karta jednorazowa. Jeżeli często robisz zakupy
    przez Internet to po przechwyceniu numeru karty, daty ważności itp. jest
    duże prawdopodobieństwo wyczyszczenia tego wydzielonego subkonta karty,
    które doładujesz kasą przed kolejnymi zakupami.

    Natomiast takie rozwiązanie wydaje się być niezłym pomysłem:
    http://www.visa.pl/informacjebiezace/pressreleases/n
    ews69.jsp
    http://www.visa.pl/informacjebiezace/pressreleases/n
    ews89.jsp

    Ciekawe, który bank pierwszy zacznie wydawać takie karty w Polsce.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/