  • 1. Data: 2009-06-23 21:18:29
    Temat: przekaźnik 12V i sterowanie silnikiem.
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam taki mały problem.
    Zamontowałem sobie otwieranie bramy wjazdowej do domu. Wykorzystałem
    siłowniki od anten satelitarnych (36V).
    Całe sterowanie odbywa się z pilota natomiast układ wykonawczy zrealizowany
    jest na dwóch przekaźnikach - dla każdego skydła oddzielnie.
    Problem jest w wytrzymałości przekaźników. Podczas pracy jeden siłownik
    pobiera prąd ok 1,2 do 1,6 A przy ok 40 V zasilania.
    Przekaźniki wytrzymują w zasadzie do pierwszych deszczy lub większej
    wilgotności....
    Zamkni ete są w puszkach nadtynkowych hermetycznych ale i tak zbierają
    wilgoć.
    Co można zrobić aby zwiększyć czas życia przekaźnków?
    W tej chwili do głowy mi przychodzi dolutowanie kondenastorów (jakich) aby
    gasić iskrę
    Zabezpieczenie przed wilgocią -mniej prawdopodobne.
    I co jeszcze można zrobić?

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2009-06-23 21:54:45
    Temat: Re: przekaźnik 12V i sterowanie silnikiem.
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    pawelj pisze:

    > I co jeszcze można zrobić?

    Zastosować półprzewodnikowe.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2009-06-24 09:29:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w
    wiadomości news:h1riv3$664$1@inews.gazeta.pl...

    > Zastosować półprzewodnikowe.

    I myslisz ze przezyja dluzej ?

    Co sie dzieje tym przekaznikom ? wilgoc ich nie powinna uszkadzac.
    To jest prad staly czy zmienny ?

    Przekazniki sa rozne, na pewno dobierzesz cos odpowiedniego. Cewki
    12V to maja chocby samochodowe, ale one zestyki zasadniczo tez maja
    na 12V.
    Moze cos od ciezarowych ?

    J.

  • 4. Data: 2009-06-24 18:31:41
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    Mam taki plan tylko że kompletny brak czasy na przeprojektowanie urządzenia.

    > I myslisz ze przezyja dluzej ?
    No ja mam nadzieję że tak.

    > Co sie dzieje tym przekaznikom ? wilgoc ich nie powinna uszkadzac.
    Wygląda że jednak im szkodzi wilgoć. Dokąd było sucho to działało. Jak
    popadało to przestało. Któryś raz już po deszczu - lub po mgłach.
    > To jest prad staly czy zmienny ?
    To jest prąd stały.
    A konkretniej to wyprostowany prostownikeim bez żadnych kondensatorów.

    > Przekazniki sa rozne, na pewno dobierzesz cos odpowiedniego. Cewki 12V to
    > maja chocby samochodowe, ale one zestyki zasadniczo tez maja na 12V.
    > Moze cos od ciezarowych ?
    Najpierw miałem założone RM 83 z cewką na 36V i zestykami na 16 A/250VAC

    Teraz nawet nie wiem co tam jest.

    --
    Pawełj

  • 5. Data: 2009-06-27 17:13:18
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > Najpierw miałem założone RM 83 z cewką na 36V i zestykami na 16 A/250VAC
    >
    > Teraz nawet nie wiem co tam jest.

    Zastosuj przekaźnik, który jest hermetyczny i powinno być po sprawie.
    EM

  • 6. Data: 2009-06-27 20:36:06
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Zastosuj przekaźnik, który jest hermetyczny i powinno być po sprawie.
    Na razie mam tradycyjny. Zamknę go w puszkę hermetyczną.
    Deszcze mają przestać już padać a ja może będę miał urlop więc może
    przerobię na "elektroniczne' urządzonko.

    Dzięki za porady
    --
    pawełj