  • 1. Data: 2009-06-23 19:13:37
    Temat: kabel mini LPT ?
    Od: "kk" <...@...pl>

    Mam problemik i kilka wersji rozwiązań - proszę o pomoc (informację).

    Mianowicie mam drukarkę HP LJ 1100 którą chcę uruchomić ale nie mam do niej
    kabelka LPT.
    Z jednej strony wtyk DB25 a z drugiej ... mini LPT ?

    Niby drobnostka, ale na Allegro taki kabelek kosztuje od 40 do 109 PLN +
    koszty wysyłki ! (drożej niż drukarka).

    Rozwiązania mam dwa : uciąć zwykły LPT i podlutować na sztywno, albo zrobić
    kabelek.
    No i tu pytania :

    1. Jaki to typ wtyku ? Z jednej strony DB25 a z drugiej ? Jakieś mini LPT
    2. Schemat połączeń samego kabla. Czy wystraczy połączyć przewody jeden do
    jednego ?

    Pozdrawiam.

    PS

    Znalazłem gdzieś nazwę : "gęsty centronics" to chyba to ... wtyk DSUB25
    na miniCEN36
    może ktoś potwierdzić ?

    I co ten typ kabla ma w sobie, że jest 5 razy droższy od zwykłego ...

  • 2. Data: 2009-06-30 13:42:04
    Temat: Re: kabel mini LPT ?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 23 Jun 2009 21:13:37 +0200 "kk" <...@...pl> napisał:

    >Niby drobnostka, ale na Allegro taki kabelek kosztuje od 40 do 109 PLN +
    >koszty wysyłki ! (drożej niż drukarka).

    Boszz... jak ja dawno dawno temu kupowałem LJ1100 do domu to
    kosztowała dobrze ponad 1kzł. Co to się porobiło... :-)

> [...]
    >No i tu pytania :
    >1. Jaki to typ wtyku ? Z jednej strony DB25 a z drugiej ? Jakieś mini LPT

    Przede wszystkim nie LPT. LPT to oznaczenie portu w systemach DOS i
    Windows. Oznaczenie w systemie, czyli coś bardziej programowego niż
    sprzętowego. Ten interfejs nazywa się Centronics. Podobnie nie ma
    czegoś takiego jak COM, to jest tylko oznaczenie systemowe portów
    RS-232.

    Z drugiej jest złącze krawędziowe. Duże złącza (z normalnym rastrem)
    tego typu oznaczane są powszechnie "CEN" i liczbą styków, np. CEN36,
    CEN50. Duże złącza tego typu masz tutaj:
    http://www.tme.eu/pl/katalog/zlacza-centronics_10003
    7/
    Tutaj złacze jest mniejsze, ale ma 36 styków, nie widziałem takiego w
    sprzedaży, ale pewnie jakby dobrze poszukać to by się pewnie znalazło.
    Jeszcze jeden patent to wykonanie go samemu z kawałka dwustronnego
    laminatu o odpowiedniej grubości - trzeba po prostu wytrawić styki
    takie jak na złączach krawędziowych kart do komputera, tylko
    odpowiednio długie i dolutować do nich przewody, tylko czy to warto
    się bawić? Ja bym te 40zł odżałował na gotowy kabel.

    >2. Schemat połączeń samego kabla. Czy wystraczy połączyć przewody jeden do
    >jednego ?

    HGW. Proponowałbym wydać te 40zł i mieć z głowy. Chociaż przypuszczam
    że połączenie jest takie jak w standardowym tylko złącze jest
    mniejsze, no ale pewności nie ma.

    >Znalazłem gdzieś nazwę : "gęsty centronics" to chyba to ... wtyk DSUB25
    >na miniCEN36
    >może ktoś potwierdzić ?

    Pewnie o to chodzi.

    >I co ten typ kabla ma w sobie, że jest 5 razy droższy od zwykłego ...

    Jak to co? Nietypowe złącze :-)

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.