    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Stół bezcieniowy: lepsze oświetlenie stałe czy błyskowe?
    Date: Tue, 20 Apr 2010 14:54:30 +0200

    Sergiusz Rozanski wrote:

    > A jakieś ruchome częsci będziesz fotografował co wymagają krótkich czasów?
    > bo wtedy błysk, w innym przypadku wygodniej ciągłe, lepiej widać obiekt,
    > łatwiej ustawić ostrość.

    Tyle, że żarówki energooszczędne to tak naprawdę świetlówki, a te tańsze
    nie mają ciągłego widma i kolory mogą być pokręcone tak, że potem trzeba
    się mocno bawić w photoshopie, żeby uzyskać odpowiednie kolory.
    Nieciągłe widmo oznacza, że to nie jest inna temperatura barwowa tylko
    dziury w widmie. Trzeba kupować specjalne świetlówki do takich zabaw.
    Światło błyskowe daje też komfort, że nic się nie przegrzewa.

    wer