  • 401. Data: 2008-01-02 15:19:55
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Grzegorz Staniak <g...@w...pl> wrote:
    > On 02.01.2008, Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl> wroted:

    > Zapytaj kolegę T. czy wie, z jakiej branży przeszedł do operatorów sieci
    > termin "overbooking" ;)

    Pewnie od kefirków albo ziemniaków... ;)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 402. Data: 2008-01-02 15:36:50
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Michał Mirosław <n...@r...qmqm.pl> wrote:
    > Istnienie "Krzysztof Oledzki" przekazało taką wiadomość:
    >
    > Ależ opłaca się i linie lotnicze z tego korzystają. Nie będę rozwijał,
    > bo to nie problem polskiego internetu. ;)

    Już nie tak chętnie, od czasu kiedy w EU pojawiły się stosowne regulacje.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 403. Data: 2008-01-02 16:02:49
    Od: Gabriel Grzesik <g...@g...com>

    MB> Nie. BSA ewidentnie przyczyniło się do spadku cen, lekko licząc o jakieś
    MB> 40 %

    Może ja żyję w innym kraju. Zauwazyłem najwyżej kilkunastoprocentowe obniżki.

    Owszem tpsa zrobiła wiosną 2007 bezpłatny upgrade łącza ze 128 na 256 kbps,
    ale takie ruchy i obniżki cen konsekwentnie realizowano od lat, ostatnio
    wczesna jesienią 2006. Neostrada 256/128 z poczatku 2000 r. po czterech
    latach nazywała się "Neostradą 640/256" przy niezmienionej kwocie abonamentu.

    MB> oraz - co wazniejsze - wyeliminowało limity transferu "które
    MB> wystarczały każdemu" (C) Kornelia Mathea, TP.
    MB> Drugi punkt jest powodem tej dyskusji, chyba największej od kilku lat :)

    Tutaj pełna zgoda.

    Pozdrawiam

    GG

  • 404. Data: 2008-01-02 16:17:57
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Bingo. Dlaczego zatem domagasz się zaniechania interwencji w sytuacji,
    > kiedy powszechnie sprzedawana jest klientom usługa, której dostawca nie
    > jest w stanie dostarczyć?

    A jest? Jak jest, to do sądu. A nie psuć rynek, bo jakiś operator łamie
    prawo odnośnie promila swoich klientów.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 405. Data: 2008-01-02 16:19:34
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > A skąd wiadomo, skoro nie wiadomo? Przecież statystycznie zawsze 2-3
    > osoby nie dotrą na samolot.

    To nie jest analogia. Jeśli zabraknie miejsca, to niektórzy klienci nie
    polecą, a nie polecą wolniej, jak to się dzieje w przypadku łącza
    internetowego. To kluczowa różnica. Tyle.

    > No popatrz. Nie latasz samolotami, przyznaj. ;)

    Nie latam, ale co z tego?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 406. Data: 2008-01-02 16:21:41
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > No ale zaraz, mam SLA tak?

    Zacytuje sam siebie: "Jeśli chcesz mieć np. odpowiedni poziom dostępności
    usług to podpisujesz ODPOWIEDNIĄ umowę SLA. A nie jakąkolwiek. To chyba
    oczywiste?"

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 407. Data: 2008-01-02 16:22:57
    Od: T <...@i...invalid>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Sprzedales DSL na sume 123Gb/s musisz miec lacza miedzyoperatorskie dla
    > tego ruchu na sume 64Gb/s 32Gb/s cokolwiek. Tylko prosze nie pisz ze
    > odzielenie ruchu dla celow policzenia dla indywiduow od ruchu dla firm
    > czy ISP jest nierealne

    Tym co piszesz potwierdzasz tylko swoją totalną ignorancję. Proponuję,
    żebyś wypowiadał się w tematach o których masz jakiekolwiek pojęcie.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 408. Data: 2008-01-02 16:25:50
    Od: T <...@i...invalid>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Ale warto na TPSA a nawet na wszystkich wymusic ze suma lacz
    > miedzyoperatorskich przeznaczonych do wymieny ruchu klientow
    > indywidualnych musi byc rowna np polowie przeplywnosci oferowanej
    > klientom wlasnym indywidualnym . Wiem wiem urynanety by padly.

    Idź, załóż firmę i sprzedawaj łącza na takich zasadach. Skoro klienci
    właśnie tego potrzebują, to zostaniesz miliarderem!

    Żenada.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 409. Data: 2008-01-02 16:29:33
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > No tak, powinieniem spokojnie poczekać aż napiszesz, że problem dotyczył
    > tylko kilkudziesięciu klientów, czyli niecałego 1%, bo tylko taką liczbę
    > obejmują dowody. To co nie jest udowodnione, nie istnieje. Ziemia w
    > czasie chrztu Polski była płaska. Hoho.

    Bo odsetek klientów z tym problemem to klucz do problemu. 100 klientów
    dla TPSA to jak jeden dla sporej firmy. A więc incydent. Udowodnij, że
    takie praktyki były powszechne, to można o tym rozmawiać.

    > Heeloł?! Znalazł się znawca rynku. Uświadamiam: NASK sprzedaje i
    > sprzedawał dostęp do Internetu.

    A gdzie napisałem że nie sprzedaje? Piszę, z czego NASK żyje (żył).

    > Czyli jednak nie chodzi o to, że lubisz gips w chlebie ani że nie robi
    > to różnicy, tylko że nie masz czasu biegać za każdą taką sprawą? Bingo!

    Chodzi. Nie robi mi to wystarczająco dużej różnicy.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 410. Data: 2008-01-02 16:30:55
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 02.01.2008, T <...@i...invalid> wroted:

    > A jest?

    Jeśli zamieszkujesz ten sam wszechświat, a nie równoległy, a w dodatku
    nie kłamiesz chwaląc się znajomością branży, to zadałeś właśnie pytanie
    retoryczne.

    > Jak jest, to do sądu. A nie psuć rynek,

    Masz rację: nie psuć rynek, tylko - dokładnie w zgodzie z Twoim życzeniem -
    "stworzyć warunki, by działając we własnym interesie [firma] nie szkodziła
    rynkowi".

    > bo jakiś operator łamie prawo odnośnie promila swoich klientów.

    Z którego konkretnie palca wysssałeś ten promil?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>