  • 331. Data: 2008-01-01 23:19:48
    Temat: Re: Streżynska w GW
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "crazy bejbi"
    >jedno drugiego nie wyklucza. Wprost przeciwnie. Rynek się sam reguluje,
    >gdy jest na nim kilka przedsiębiorstw o podobnym potencjale - z których
    >KAŻDE właśnie do monopolu dąży (swojego).

    Zadanie domowe - sprawdzić znaczenie słów oligopol i kartel.

    >Dzięki temu wygrywa lepszy -
    >to właśnie jest samoregulacja rynku.

    Tak. Tyle, że oligopol jest tańszy dla uczestników tegoż i droższy dla
    konsumentów.

    --
    \------------------------/ And God said, "E = .5mv^2 - Ze^2/r" ...and
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 332. Data: 2008-01-01 23:25:54
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    Grzegorz Staniak napisał(a):
    > On 01.01.2008, T <...@i...invalid> wroted:

    > Nie "fakty", tylko "artykuły wiary pana T".
    >
    > GS

    Fakty pana T.:

    - sytuacja jest najlepsza jaką dało się uzyskać.
    - cały team fTP SA pracuje ranki i wieczory muśląc i tudząc się nad tym,
    komu by tu jeszcze ... zrobić dobrze
    - tylko wywrotowe i antyspołeczne elementy mogą powątpiewać w szczerość
    intencji i oświadczeń fTP. (Jak mówią, że się nie da lepiej, to się nie
    da, a jak ktoś pokaże, że "się da" to przykręcą śrubę)
    - polepszenia sytuacji można oczekiwać wyłącznie w wyniku działania
    wolnego rynku i konkurencji (pomiędzy fTP oddz. Warszawa a fTP oddział
    Kraków). Na proces ten należy cierpliwie poczekać tak ze 20 lat.
    - tylko amatorzy i sabotażyści mogą chcieć dłubać przy jakiejś regulacji
    tej dzieciny.

    Rafał

    --
    Wszystkie zwierzęta są równe ale te, które posiadają futro w
    trzykolorowe pasy są równiejsze.

  • 333. Data: 2008-01-01 23:32:12
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    MarekM napisał(a):

    > Sama umowa może i krótka. Do tego dochodzą: regulamin świadczenia usług,
    > ogólne warunki świadczenia usług w ofercie XX, cennik oferty XX
    > (zawierający sporo zapisów typu regulaminowego - z czym chce walczyć UKE:
    > cennik ma zawierać tylko ceny), regulamin promocji z której korzystasz, a
    > czasem jeszcze regulaminy usług dodatkowych włączanych w ramach promocji.
    > Jest tego trochę...

    Nie zapomnij o "warunkach uczciwego korzystania z ..." jak to
    humorystycznie UPC nazwało. Stanowi to część umowy bo na podstawie tego
    dokumentu mogą zerwać umowę.

    Rafał

  • 334. Data: 2008-01-01 23:34:34
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    Krzysztof Oledzki napisał(a):

    > A który to rynek jest przepraszam wzglednie wolny i konkurencyjny?

    Rynek usług seksualnych?
    Minimalna ilość regulacji, podaż, popyt ... ;-)

    Rafał

  • 335. Data: 2008-01-01 23:38:18
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Rafal Franczak" <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:flei27$6a5$1@news.agh.edu.pl...
> [...]
    > Kraków). Na proces ten należy cierpliwie poczekać tak ze 20 lat.
    > - tylko amatorzy i sabotażyści mogą chcieć dłubać przy jakiejś regulacji

    nic nie rozumiesz..., zreszta nie Ty jedyny. Wkladanie komus w usta slow czy
    twierdzen ktorych nigdy nie napisal/powiedzial jest wyjatkowo podle, ale
    widac nalezysz do grupy ludzi ktorzy lepiej wiedza co mysli interlokutor niz
    on sam...

    Wlochaty

  • 336. Data: 2008-01-02 00:01:10
    Od: T <...@i...invalid>

    Rafal Franczak pisze:

> [...]
    > powątpiewać w szczerość intencji i oświadczeń fTP. (Jak mówią, że się
    > nie da lepiej, to się nie da, a jak ktoś pokaże, że "się da" to

    Gdzie to wyczytałeś?

    > Na proces ten należy cierpliwie poczekać
    > tak ze 20 lat. - tylko amatorzy i sabotażyści mogą chcieć dłubać przy
    > jakiejś regulacji
    > tej dzieciny.

    Albo to?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 337. Data: 2008-01-02 00:24:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Rafal,

    Wednesday, January 2, 2008, 12:34:34 AM, you wrote:

    [...]

    > Rynek usług seksualnych?
    > Minimalna ilość regulacji, podaż, popyt ... ;-)

    Ale to się regulowało tysiącleciami - masz zamiar tyle czasu czekać na
    TPSA?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 338. Data: 2008-01-02 00:27:29
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik wer napisał:

    > Z siecią nie tylko dla klientów indywidualnych często nie jest różowo, to
    > co się często dzieje w biurowcach to jest horror. Oczywiście można wziąć
    > łącze od każdego operatora, o ile to jest jedyny operator wyznaczony przez
    > zarządcę budynku. Ależ oczywiście, wpuścimy innego, tylko 30 tyś. na dzień
    > dobry i potem haracz 10 tyś. miesięcznie za łącze 4Mb/s. A oferta
    > operatora w biurowcu jest 1Mb/s za 1500 zł. Są takie miejsca, gdzie trzeba
    > płacić 1000 zł za 512Kb/s. Jak się nie podoba, to zmień biurowiec, na
    > taki, gdzie będzie tak samo.

    To co opisujesz, to taka sama patologia, jak robienie w wała klientów na
    przepływnościach łącz. Rożniaca jednak jest zasadnicza, bo na patologię
    "biurowcową" są dziś już odpowiednie przepisy - musiałoby się tylko komuś
    przebojowemu wyprocesować z opornym zarządcą budynku...

    > Operatorów stać na prawników, kupującego Internet w superofercie za 10 zł
    > miesięcznie już nie stać.

    Pewnie też stać, bo wynagrodzenie prawnika jest na ogół zależne od tzw.
    wartości przedmiotu sporu, tylko komu się chce?

    --
    TOM

  • 339. Data: 2008-01-02 00:46:43
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Wojciech Apel napisał:

    > Fakt #2:
    > ten samo operator rozpoczyna ogólnopolską kampanie sugerującą, że internet
    > z powietrza po jego sieci to ma (nie pamiętam) 6,5 albo 7,6Mb/s

    7,2 Mb/s down. Z tym, że nawet przy "gratach na stole" nie ma obecnie
    najmniejszej szansy na taką przepływność. Najwięcej co widziałem to słabe 2
    Mb/s. Uważam osobiście, że to jawne oszustwo jest dużo większym problemem,
    niż przytykająca się tu i ówdzie Nerwozdrada.

    --
    TOM

  • 340. Data: 2008-01-02 00:57:43
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Krzysztof Oledzki napisał:

    > Wszak już teraz jest lepiej, ceny "peeringów" z TPSA poleciały na
    > pysk od kiedy okazało się że tani dostęp do TPSA może zawsze kupić od
    > kogoś, od kogo TPSA sama kupuje Internet.

    No ale nadal mamy przykłady zjawisk ciekawych - np. Pozman kupił ostatnio
    dostęp do tepsy przez Atmana, bo pewnie było taniej i wygodniej.
    Dotychczasowe łącza bezpośrednie Pozman<->TP zostały zamknięte, mimo, że
    działały wcześniej bardzo dobrze. Mnie również (od 7 lat z okładem) nadal
    nie opłaca się kupić bezpośredniego łącza do TP, ciekawe, co nie? ;-)

    --
    TOM