  • 21. Data: 2010-09-02 14:55:24
    Temat: Re: Sterownik czasowy
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-02 08:55, --=olo=-- pisze:
    > (...)
    > Nikt nie będzie zachęcał cię do robienia według jego projektu urządzenia
    > na 230V skoro nie jesteś elektronikiem.
    > (...)
    > dzięki za tyle - może coś metodą prób i błędów zrobię skoro tu jakoś
    > tylko prawie wszyscy za kasę chcą pomagać - dziwna grupa,

    Nie zauważyłem żeby ktoś oferował się zrobić to za kasę. Jest trochę
    propozycji rozwiązań komercyjnych ale są to rzeczy ogólnodostępne a nie
    produkty konkretnych piszących tu osób. Sam czasami jak coś potrzebuję
    to nie robię od zera tylko kupuję gotowy kit bo ma porządnie wykonaną
    płytkę. Podejrzewam że gdybym jako laik zapytał na twojej grupie o
    narzędzia czy rozwiązania dla desktopowców to też oprócz jakichś
    wskazówek jak to zrobić oraz jak pozyskać za darmo byłyby porady żebym
    kupił sobie gotowe narzędzie oraz propozycje żebym się za to nie brał
    skoro się na tym nie znam. Raczej nie spodziewałbym się że ktoś mi
    napisze np jakiś program do konwersji formatów graficznych or sth.

    > jak się
    > wejdzie na pl.comp.dtp (moja branża) można wszystkiego się dowiedzieć
    > bez najmniejszych przytyków nawet jak ktoś jest całkowitym lamerem to
    > się dowie - to nie tyczy ciebie, bo jako jedyny starasz się pomóc, ale
    > tak w tym poście mnie naszło na to więc napisałem

    Wchodzisz tam jako człowiek z branży i wiesz jakie pytania zadawać. Na
    każdej grupie branżowej człowiek nie znający się na rzeczy i oczekujący
    zrobienia przez kogoś gotowego rozwiązania zostanie przynajmniej przez
    część grupowiczów posłany na drzewo. Nie ma sensu skupiać się na
    dyskusjach z nimi bo sprawiasz wrażenie osoby, której nie zależy na
    rozwiązaniu tylko lubi ustawiać ludzi. Lepiej rozmawiać z tymi którzy
    wykazali jakąś odrobinę dobrej woli. Może jeszcze coś z nich da się
    wycisnąć zanim wątek zmieni się w pyskówkę.

    > pisałem już, że nie mam problemów z czytaniem i zrobieniem czegoś
    > zgodnie ze schematem, dwóch rąk nie mam lewych i umiem lutownicą się
    > posługiwać

    No i weź z całego spektrum odpowiedzi to co ci najbardziej pasuje i
    skoncentruj się na tym. Jak w to wejdziesz to będziesz wiedział jakie
    zadanie zadać żeby problem rozwiązać a nie wykazać się przy tym
    kompletnym lamerstwem. Gdybyś zamówił ten kit to dostał byś z nim
    schemat i wtedy byś pytał któremu rezystorowi zmienić wartość (i na
    jaką) żeby uzyskać np 50 sekund.

    Nie dziw się tez propozycjom sterownimka za 300zł. Ktoś zajmujący się
    automatyką może uważać że lepiej wydać 300 zł i poświęcić 30 minut na
    jego zaprogramowanie niż marnować wiele godzin aby projektować płytkę
    wytrawiać ją, lutować, uruchamiać i mieć produkt nie odpowiadający
    standardom bezpieczeństwa.

    MD

  • 22. Data: 2010-09-02 17:23:33
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > dzięki, Desoft narysował mi schemacik o wiele tańszy:-)

    Tańszy nie znaczy lepszy.
    Ten schemat posunięty jest do granicy prymitywizmu. Oczywiście będzie
    działał jeżeli nie będziesz życzył sobie czasów powyżej minuty (niby można,
    ale są już niestabilne)
    Zamiast tych dwóch tranzystorów można dać sugerowany wcześniej 555,
    stabilność wzrośnie, pytanie: po co? Polepszy się natomiast szybkość
    wyłączania przekaźnika, można dać (prawdopodobnie) tylko jeden.
    Dużo polepszyłoby działanie danie jednej bramki schmitta np.74132 lub
    odpowiednika serii 4000. itp, itd, i można tak przez cały czas... :-)

    Jeżeli nie potrzebujesz stabilości czasowej, to możesz spokojnie to robić.
    Kiedyś zrobiłem taki układ - działa do dzisiaj. Ma dawać opóźnienie 15-20sek
    i trzyma się tego.
    Ze względu na prostotę łatwo laikowi o przerobienie - dorobienie jakiejś
    opcji.

    Chińczyk się nie zastanawiał, zrobił radiotelefon zabawkę używając trzech
    tranzystorów, jeszcze miała możliwość nadawania sygnałów morse'a. Tu na
    grupie wstyd nie dać atmelka ostatecznie jakiegokolwiek układu scalonego.
    Dlatego Chiny są taką potęgą gospodarczą, a my dyskutujemy o ARMach.

    Komplikowanie jest proste, upraszczanie skomplikowane.

    --
    Desoft

  • 23. Data: 2010-09-02 17:28:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-09-2010 o 08:55:43 --=olo=-- <xxoloxx@usun_towp.pl> napisał(a):

> [...]
    > dzięki za tyle - może coś metodą prób i błędów zrobię skoro tu jakoś
    > tylko prawie wszyscy za kasę chcą pomagać -
    Ale o co ci chodzi, napisałem ci prawie cały układ, schematy masz w pdf-ach
    wyjścia przerzutników zsumuj na diodach na oporniku do masy do tego opór i
    baza
    tranzystora NPN w kolektorze przekaźnik. masz cały ukłąd.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 24. Data: 2010-09-03 08:23:06
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > Tańszy nie znaczy lepszy.
    > Ten schemat posunięty jest do granicy prymitywizmu. Oczywiście będzie
    > działał jeżeli nie będziesz życzył sobie czasów powyżej minuty (niby
    > można, ale są już niestabilne)

    błąd rzędu 5 s nie jest problemem - jest to włącznik do stołu wibracyjnego,
    oczywiście mogłem stać ze stoperem było by prościej ale nie łatwiej, a tak
    wciskam guzik i idę nakładać następne formy
    (...)

    > Komplikowanie jest proste, upraszczanie skomplikowane.

    właśnie jestem zwolennikiem prostoty i zamiast robić coś skomplikowanego
    wolę uprościć ile się da, choć zajmie to nieraz więcej czasu

    --=olo=--

  • 25. Data: 2010-09-03 08:26:30
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]
    baza
    tranzystora NPN w kolektorze przekaźnik. masz cały ukłąd.

    po prostu nie umiem i tyle, zadam ci zadanie z mojej branży najbardziej
    podstawowe - zrobić trapping na ulotce do druku, dam ci wytyczne, a i tak
    nie będziesz potrafił tego zrobić

    --=olo=--

  • 26. Data: 2010-09-03 09:22:58
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Sep 2010 10:26:30 +0200, --=olo=-- napisał(a):

    > po prostu nie umiem i tyle, zadam ci zadanie z mojej branży najbardziej
    > podstawowe - zrobić trapping na ulotce do druku, dam ci wytyczne, a i tak
    > nie będziesz potrafił tego zrobić

    Zrobisz dla mnie traping na ulotce do druku (cokolwiek by to nie było)? Za
    darmo?

    --
    Yakhub

  • 27. Data: 2010-09-03 19:33:13
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-09-2010 o 10:26:30 --=olo=-- <xxoloxx@usun_towp.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > po prostu nie umiem i tyle, zadam ci zadanie z mojej branży najbardziej
    > podstawowe - zrobić trapping na ulotce do druku,
    Kolego śmieszny jesteś, tak się składa że jestem także informatykiem
    i zrobię ci tą nadlewkę na 1pkt np: w gimpie, kumasz?
    To co ci napisałem to są podstawy, nie umiesz to poszukaj sobie kogoś
    kto ma wieksze o tym pojęcie i zapłać za to że ci to zrobi.

    dam ci wytyczne
    nie ośmieszaj sie chłopcze i wracaj tam skąd przyszedłeś.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 28. Data: 2010-09-06 06:34:56
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]
    To co ci napisałem to są podstawy, nie umiesz to poszukaj sobie kogoś
    kto ma wieksze o tym pojęcie i zapłać za to że ci to zrobi.

    super, że jesteś taki wszechstronny omnibus - liczysz na medal?

    --=olo=--

  • 29. Data: 2010-09-06 07:31:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello --=olo=--,

    Monday, September 6, 2010, 8:34:56 AM, you wrote:

    > super, że jesteś taki wszechstronny omnibus - liczysz na medal?

    A na co ty liczysz pyskując?

    Po raz drugi: http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    --
    Best regards,