  • 1. Data: 2013-02-10 19:55:55
    Temat: Sterowanie fazowe - filtr (400V, 100kVA)
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Witam

    Da się zrealizować sensowny filtr?
    Na analizatorze widma widzę głownie zakłócenia szeroko wokół 150kHz i
    300kHz.
    Sinusoida się strzępi, wygląda jak piła do metalu..

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2013-02-10 20:06:56
    Temat: Re: Sterowanie fazowe - filtr (400V, 100kVA)
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 300kHz.
    > Sinusoida się strzępi, wygląda jak piła do metalu..

    linka do zrzutu obrazu
    http://img855.imageshack.us/img855/6383/58361152.jpg

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2013-02-10 20:25:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    Sunday, February 10, 2013, 8:06:56 PM, you wrote:

    > linka do zrzutu obrazu
    > http://img855.imageshack.us/img855/6383/58361152.jpg

    Nic nie rozumiem - nie widze żadnego sterowania fazowego. Strzępienia
    sinusoidy wynikają z zakłóceń na znacznie niższych częstotliwościach -
    usiłujesz oglądać słonia przez teleskop z odległosci 1m. Krótko: nie
    ta skala. nie ten zakres.

    Filtrowanie składowych powyżej 100kHz nie powinno stanowić
    najmniejszego problemu. Gorzej z harmonicznymi 50Hz, które strzępią
    wykres :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2013-02-10 21:24:23
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    wiadomości news:2510849901$20130210202541@squadack.com...
> [...]
    > Filtrowanie składowych powyżej 100kHz nie powinno stanowić
    > najmniejszego problemu. Gorzej z harmonicznymi 50Hz, które strzępią

    Ok, to pooglądam niżej w połowie tygodnia.
    Podepnę się jeszcze za tyrystorami, zobaczę co tam widać.Niby ustawia się
    pracę (czas) w cyklach co sugeruje że puszcza pełne połówki, ale nie jestem
    tego pewien.
    Kilka sztuk zgrzewarek na tych samych fazach się zakłóca jak w tym samym
    czasie zgrzewają, trzeba przepinać zasilanie. Szukam przyczyny.
    Są momenty, że te zakłócenia są znacznie większe, ale nie udało mi się
    printscreenem tego złapać, wtedy zmierzony prąd zgrzewania jest za mały
    (przed trafem mierzy, trafo 50Hz).

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2013-02-10 22:14:39
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Irokez pisze:
> [...]
    > 300kHz.
    > Sinusoida się strzępi, wygląda jak piła do metalu..

    A to nie przypadkiem zrzut z małej wykrajarki AMADA?

    Goście zrobili bez akumulatora (w sensie koła zamachowego - tylko na
    samym dużym serwie) napęd głowicy. Zupełnie debilne rozwiązanie od
    strony zasilnia, za to genialne od strony możliwości.
    Maszyna ślicznie szarpie siecią, zupełnie jak u Ciebie.

    Jeżeli chcesz coś sensownego zobaczyć, to podłącz sondę prądową (wiem,
    drogo i niełatwo).

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2013-02-10 23:06:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 10 Lut, 22:14, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:
    > Jeżeli chcesz coś sensownego zobaczyć, to podłącz sondę prądową (wiem,
    > drogo i niełatwo).

    Hę? Niby dlaczego drogo i niełatwo?

    L.

  • 7. Data: 2013-02-10 23:07:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 10 Lut, 20:06, "Irokez" <n...@w...pl> wrote:
    > linka do zrzutu obrazuhttp://img855.imageshack.us/img855/6383/583611
    52.jpg

    Ja tu widzę przepięcia komutacyjne od tyrystorów, to się da ugłaskać w
    pewnym stopniu za pomocą filtra RC podpiętego do 3 faz poprzez diodowy
    mostek prostowniczy. Ale na cuda bym nie liczył, taka to uroda
    przekształtników :>

    L.

  • 8. Data: 2013-02-10 23:27:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    Sunday, February 10, 2013, 9:24:23 PM, you wrote:

> [...]
    > pracę (czas) w cyklach co sugeruje że puszcza pełne połówki, ale nie jestem

    Byłoby to dziwne, bo sterowanie grupowe jest stosowane przy obciążeniu
    czysto rezystancyjnym. Włącznik grupowy przed transformatorem to
    ryzyko wysycania rdzenia przy każdym starcie - transformatory
    obciążone rezystancyjnie i indukcyjnie najlepiej startować w szczytach
    i zatrzymywać w zerach, obciążone pojemnościowo - startować na zboczach
    opadających.

> [...]
    > Są momenty, że te zakłócenia są znacznie większe, ale nie udało mi się
    > printscreenem tego złapać, wtedy zmierzony prąd zgrzewania jest za mały

    Ale zakłócaja się na pewno w momentach włączenia - zapewne
    przeszkadzają spadki napięcia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-02-11 00:18:53
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Lisciasty pisze:

    > Hę? Niby dlaczego drogo i niełatwo?
    >
    > L.

    Ponieważ (strzelam) 99% osób korzystających z oscyloskopu takowej nie
    posiada, a zakup porządnej sondy wysokoprądowej jest zazwyczaj poza
    zasięgiem, a już na pewno bez sensu dla jednego pomiaru - trzeba
    pożyczyć, tylko gdzie?.
    Skoro czytam o 100kVA, to kable będą grube, dostęp w maszynie może być
    trudny (strasznie osłaniają wszystko - jeżeli maszyna nowa). Przy
    grzebaniu w bebechach maszyny dobrze mieć okulary na nosie :)

    Miałem podobny przypadek. Przyjechała energetyka z miernikiem jakości i
    palnęli, że harmonicznych dużo (bliskich). Okazało się, że maszyna
    pobiera około 10A w czasie pracy, ale w chwilami potrafi pobrać ponad
    170A. Pobór chwilowy, ale kilka razy na sekundę. Tak szarpało
    oświetleniem, że oczy bolały.
    Miernik nic im nie wykazał... zastanawiające trochę.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. można się ratować bocznikiem/przekładnikiem - jak kto woli

  • 10. Data: 2013-02-11 07:37:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Feb 11, 12:18 am, "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote:
> [...]
    > posiada, a zakup porządnej sondy wysokoprądowej jest zazwyczaj poza
    > zasięgiem, a już na pewno bez sensu dla jednego pomiaru - trzeba

    Ja się spotkałem z tanimi sondami w kształcie linki rowerowej,
    zapinasz dookoła kabla i gotowe :]
    Zresztą zakłócenia tego typu można też śledzić za pomocą pomiarów
    napięcia bezpośrednio z zasilania lub poprzez przekładnik napięciowy
    (o ile oscyloskop nie wyrabia na wejściu). A zakładam że skoro ktoś
    bawi się w diagnostykę takich maszyn to jakiś tam sprzęt posiada ;)

    L.