  • 1. Data: 2013-02-09 16:50:28
    Temat: Uwalenie portu USB w PC...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy spotkaliście się kiedyś z uszkodzeniem portu USB w PC (na płycie
    głównej) przy intensywnym użytkowaniu? Przez ostatni tydzień bardzo
    intensywnie używałem jednego portu USB, kilkadziesiąt razy dziennie
    podlaczalem/odlaczalem picka (gotowa plytka) z USB (update softu
    przez usb, wyjscie z bootloadera przez re-plug, stąd częste
    przełączanie). Wczoraj picek przestał być "widoczny". Zacząłem
    przeglądać logi i zauważyłem że kernel od 21:30 poprzedniego dnia
    (komp chodzi 24h, wtedy akurat nic nie było podłączane) wykrywa w
    kółko nie podlaczone fizycznie urzędzenie USB:

    Feb 8 23:55:54 kernel: usb 1-4: new low speed USB device using
    ohci_hcd and address 3 Feb 8 23:55:54 kernel: usb 1-4: new low speed
    USB device using ohci_hcd and address 4 Feb 8 23:55:55 kernel: usb
    1-4: new low speed USB device using ohci_hcd and address 5 Feb 8
    23:55:56 kernel: usb 1-4: new low speed USB device using ohci_hcd and
    address 6

    I tak w kolko. Co jakiś czas zmienia się tylko low speed na high
    speed co sugeruje podwracanie pullupow d+ z d- na porcie hosta.
    Żadne urządzenie pod tym portem nie jest już wykrywane, pozostałe
    porty na plycie działają normalnie. Trochę to dziwne, przecież USB by
    design powinno być odporne na hot plug, zwarcie czy esd. Nie kojarze
    żebym przez przypadek do portu podłączył coś innego niż urzadzenie
    USB. Uklad który podlaczalem byl zasilany z USB, więc nie ma mowy aby
    dostał port jakieś obce zasilanie. Zwarcia tez nie kojarzę.
    Jedynie koty często łażą po falbanku (koncowka przedluzacza usb leży
    luzno) i kradną kawałki przewodów ale chyba nie ich wina (chociaż
    kiedyś kot demontowal mi jeden przewód z płytki stykowej działającego
    układu :-)

    Widać trzabylo używać jakiegoś taniego huba usb jako pośrednika...

    --
    Marek

  • 2. Data: 2013-02-09 17:30:13
    Temat: Re: Uwalenie portu USB w PC...
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ja to nie wiem, ale u mnie po podłączeniu wiele razy aparatu, port usb
    zaczał sie dziwnie zachowywać, albo ustawia się w low speed albo bardzo
    długo wykrywa albo nie rozpoznaje urządzenia...

  • 3. Data: 2013-02-09 17:32:22
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-09 16:50, Marek pisze:
    > Czy spotkaliście się kiedyś z uszkodzeniem portu USB w PC (na płycie
    > głównej) przy intensywnym użytkowaniu?

    Mi się zdarza, że port się zwiesi przy uruchamianiu modułu podłączonego
    do USB. Wystarcza restart kompa.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2013-02-09 17:36:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 09 Feb 2013 17:32:22 +0100, Mario <m...@...pl> wrote:
    > Mi się zdarza, że port się zwiesi przy uruchamianiu modułu
    podłączonego
    > do USB. Wystarcza restart kompa.

    Już mu robilem nie tylko restart ale pełen power-cycle, nie pomoglo.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2013-02-09 18:08:12
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-09 17:36, Marek pisze:
    > podłączonego
    >
    > Już mu robilem nie tylko restart ale pełen power-cycle, nie pomoglo.

    Zmierz czy masz na tym porcie w ogóle +5v. W niektórych płytach są
    inteligentne rozwiązania zasilania portów USB (kontroler z pomiarem
    prądu, odłączaniem portu i raportowaniem tego), w niektórych jest po
    prostu bezpiecznik ptc (stąd przy większych poborach prądu, np przez hdd
    2.5" - problemy ze spadającym napięciem), albo bezpiecznik smd - może
    się zjarał ("bo tak" - różnie bywa, choć zwarcia niby nie było). Stąd
    wiszący port z pullupami do nieistniejącego zasilania +5v które wynosi
    0v jest losowo rozpoznawany jako low/high speed device nierozpoznane...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-02-09 18:48:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 09 Feb 2013 18:08:12 +0100, BartekK <s...@d...org> wrote:
    > Zmierz czy masz na tym porcie w ogóle +5v. W niektórych płytach są

    Jest 5.12, takie samo jak na "dobrych". Dziwne że moduł ohci_hcd nie
    ma.parametru wyłączenia jednego portu. Czasami się pojawia
    connect-debounce failed, port 4 disabled ale mimi to ciągle męczy.
    Jest jakis sposób na wyłączenie jednego portu (żeby nie smiecil w
    logach).

    --
    Marek

  • 7. Data: 2013-02-09 19:53:19
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > connect-debounce failed, port 4 disabled ale mimi to ciągle męczy. Jest
    > jakis sposób na wyłączenie jednego portu (żeby nie smiecil w logach).

    Jak już ktoś podał wcześniej, spróbuj go ożywić.
    Miałem podobną sytuację, przez kilka dni nie działał mi jeden port, potem
    chyba drugi.
    Nie pamiętam co zrobiłem. Była to chyba kombinacja: administrator,
    reinstalacja, całkowite wyłączenie (ATX = standby)

    --
    Desoft

  • 8. Data: 2013-02-09 20:59:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 9 Feb 2013 19:53:19 +0100, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:
    > Nie pamiętam co zrobiłem. Była to chyba kombinacja: administrator,
    > reinstalacja, całkowite wyłączenie (ATX = standby)

    Czego reinstalacja ? :-)

    --
    Marek

  • 9. Data: 2013-02-09 21:13:37
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    W panelu sterowania/system/sprzet/manager urządzeń.
    Rozwijasz listę i odinstalowujesz wszystkie kontrolery uniwersalnej
    magistrali szeregowej (głowne koncentratory itd.)
    Po restarcie komputera zostaną one wszystkie ponownie zainstalowane.
    Jeżeli problem jest natury softwarowej to powinno pomóc.

  • 10. Data: 2013-02-09 22:30:38
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-02-09 16:50, Marek pisze:
    > Czy spotkaliście się kiedyś z uszkodzeniem portu USB w PC (na płycie
    > głównej) przy intensywnym użytkowaniu? Przez ostatni tydzień bardzo

    Pewnie to nie to, ale próbowałeś wyczyścić gniazdo izopropanolem? Mam
    jeden pendrive, Sandisk na nim nadrukowane, który czasem przestaje być
    rozpoznawalny w systemie. Przeczyszczenie styków załatwia sprawę, by po
    kilku dniach znów wystąpił ten sam efekt. W 'polu' wystarcza nawet
    mocne dmuchnięcie w styki. Może styki kijowe, może podróba. Nie wiem.
    Wykonaj zabieg pielęgnacyjny gniazda. Ciekawe co się stanie.
    Aha, a próba wykorzystania gniazda pod jakimś systemem operacyjnym
    'Live' nie wychodzi?

    --
    Michał