    From: "Irokez" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterowanie fazowe - filtr (400V, 100kVA)
    Date: Sun, 10 Feb 2013 21:24:23 +0100

    wiadomości news:2510849901$20130210202541@squadack.com...
    > Nic nie rozumiem - nie widze żadnego sterowania fazowego. Strzępienia
    > sinusoidy wynikają z zakłóceń na znacznie niższych częstotliwościach -
    > usiłujesz oglądać słonia przez teleskop z odległosci 1m. Krótko: nie
    > ta skala. nie ten zakres.
    > Filtrowanie składowych powyżej 100kHz nie powinno stanowić
    > najmniejszego problemu. Gorzej z harmonicznymi 50Hz, które strzępią
    > wykres :(

    Ok, to pooglądam niżej w połowie tygodnia.
    Podepnę się jeszcze za tyrystorami, zobaczę co tam widać.Niby ustawia się
    pracę (czas) w cyklach co sugeruje że puszcza pełne połówki, ale nie jestem
    tego pewien.
    Kilka sztuk zgrzewarek na tych samych fazach się zakłóca jak w tym samym
    czasie zgrzewają, trzeba przepinać zasilanie. Szukam przyczyny.
    Są momenty, że te zakłócenia są znacznie większe, ale nie udało mi się
    printscreenem tego złapać, wtedy zmierzony prąd zgrzewania jest za mały
    (przed trafem mierzy, trafo 50Hz).

    --
    Irokez